Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013

Ja, jättekul!

kl
Är det någon som har tips på hur man blir av med fölpälsen? De är sega med att släppa den iår...
 
Sv: Föl 2013

Hundkarda läste jag nånstans :)

Hälsade på mina pållar igår, en vecka med extramat hade gjort susen för Frans som var sitt gamla, pigga jag. Gräslig kvalité på bilden men så går det när man flyttar ifrån sin mästerfotograf :D

994564_10151603245391631_1181245942_n.jpg
 
Sv: Föl 2013

Har inte hund så har ingen större koll men tror det. Tänker att det är en sån borste med små metallpiggar?

Fin han är! Har han börjat skimla än?

Frans tackar, matte känner sig lite blödig när hon inser hur lik han är sin mor.
Samma dramaqueen först för att sen bara " äh nu orkar jag inte mer" och göra nåt annat. Och hitills har han aldrig lyft en hov eller hotat på nåt sätt, precis som mamma.
 
Sv: Föl 2013

Man kan få bort pälsen med en furminator.

Det är ju inte snyggt men en av våra högpoängare förra året, har för mig att han fick 49 poäng, var hälften ljusbrun fölpäls och hälften mörkbrun vuxenpäls, så det är ingen katastrof om man inte får bort den.
 
Sv: Föl 2013

Om jag förstått det rätt är furminatorn en utveckling av det som kallas hundborste. Jag kan ju inte länka men googla så hittar du. Jag har en sån att få bort vinterpäls med och både jag och alla mina hästar älskar den!
 
Sv: Föl 2013

Furminator ser ut ungefär som en väldigt lite kam med ett stort handtag på, den är dyr, det finns billigare kopior men de är inte lika bra, lika bra att köpa en furminator direkt å spara pengarna, du slipper ryktstenar å annat kul varje vår å vinter :D

Min dam fäller inte fläckvis utan blir bara gradvis mörkare, tar jag ett tag på henne lossnar inte ett enda hår, känns som att hon tonar sin fölpäls om nätterna O_o Men jag ser ju att hon blir tunnare i pälsen, tex om rumpan. De andra fölisarna fäller fläckvis och kalar av sig bit för bit, blir så mysko på mitt lilla hjärta.

Å sen ytterligare en, säkerligen dum fråga, jag ska stambokföra mammahäst, hon har tid före fölet, hur gör man med nummerlapparna? Ska jag lägga fram mammahäst siffror först och sen ställa mig å klödda med att ändra? De har nr 17 och 18 har jag för mig. Har aldrig sett någon ställa sig å ändra men har å andra sidan inte heller tänkt på det som ett problem förrän nu när jag står inför det :meh: Nån som vet?
 
Sv: Föl 2013

Stoet ska ha fölets nummer på sin lapp:)

Jag hade ett föl som föddes grått, snabbt blev älgfärgad, och sen fällde någon tuss här och där. Under var det svart. Han såg rent ut sagt för jäklig ut och inget jag gjorde hjälpte för att få bort fölpälsen. På sin sexmånadersdag släppte han det sista som fanns kvar och blev äntligen vackert svart:love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
829
Senast: Ramona
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
6
· Visningar
1 314
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
837
Senast: Nikan
·
  • Artikel
Hästnyheter Genom alternativa tillvägagångssätt har uppfödaren Helena Stjärnholm lyckats få tio föl undan Main Hillary – utan att stoet själv burit...
Svar
1
· Visningar
172
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp