Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013

Med tanke på hur stoet ser ut samt omständigheterna är nog att sära på dom enda alternativet. Stoet är sinnebilden för "fång waiting to happen".
 
Sv: Föl 2013

Jag hade nog delat på dem nattetid.. så fölet kan äta sina fölpellets och kanske lite hö i lugn och ro medan welshen bantar/äter halm.

Just welshar har väl lätt för att få fång? jag har en welsh själv men hittills är hon inte särskilt överviktig, hade hon sett ut som ditt sto hade jag blivit orolig.
 
Sv: Föl 2013

Tack för era svar..då är jag inte helt galet ute..
Då är morgondagen räddad:D
Fixa och göra fint i 2 ponnyboxar.
 
Sv: Föl 2013

Tack för tipset..nu har jag suttit och kikat på fina föl.
Nu blev jag ännu mera sugen på att skaffa ett "riktigt" sto att avla på så man kan få åka på fölvisningar mm..
 
Sv: Föl 2013

Var på livesändningen i dag och fick 45,5 p ;-) . Tjejen var lite blyg och ville inte riktigt trycka på, ville bara vara hos mamma men jag är nöjd med omdömet. :) Hon är så fin mitt lilla Spån.

8, 7.5, 8, 7.5, 7.5, 7 Tror jag det blev.
 
Sv: Föl 2013

+Dezza, GRATTIS till fina resultat! :D Skulle gärna se bilder från dagen i ära om ni har. :)

kl.
Iska och mamma fick igår gå ut i en liten rasthage i anslutning till vindskyddet, glad fölunge som kunde hoppa och busa runt lite och glad mammahäst som får lite grönt att äta.
Ingen hälta uppvisad, imorgon släpps de ut i stora hagen igen.
Verkar allt vara på sin plats med Iska ska jag nog åka och träna lite, om mammahäst sköter sig kommer det ändå vara aktuellt med visning om hon inte är dräktig.
Kollade på livesändningen och en del av de stona var också lite styriga, även om de kanske var lite mindre styriga än mitt sto brukar vara. Med lite träning så kanske. :)
 
Sv: Föl 2013

Tack :)

Här kommer lite bilder från dagen!

2qbvfj5.jpg


b994yu.jpg


259hl4i.jpg


1690qdf.jpg


Hon fick raden: 8-8-7,5-7,5-7-8= 46p
 
Sv: Föl 2013

Grattis! så fin hon är :) Och visarna också, prydliga.

insåg nu att det var 10 år sedan jag var iväg och visade ett föl... herregud så längesedan. Sen hade jag visserligen två föl 2004 som visades hemma då földomaren kom hem, men det är ju inte alls samma sak som att åka iväg.
 
Sv: Föl 2013

Tack :) Jag är taggad till tusen nu, att visa hingsten med :D Man lär ju sig nått nytt varje gång... (tex: ta INTE av skyddsbyxorna innan lastningen är klar;) )
 
Sv: Föl 2013

Men åh så härligt att det ser så bra ut :-)

Jag är ju van vid min lille skruttunge och när man ser bilder på era så är de ju gigantiska, men jättefina. Min lille skrutt är ju då inte planerad att bli så stor som era och så är han ju inte mer än 5,5 vecka gammal. Är det nu det är dags för avmasknig mot spolmask?
 
Sv: Föl 2013

http://s1308.photobucket.com/user/Annemi_t/media/image_zps1b0f3ae0.jpg.html

När jag kom till betet idag för att stödfodra, hade fölen visst rymt! Antingen blivit rädda för åskan och sprungit igenom eller är det en älg som sprungit igenom staketet. Men som tur va vågade inte stona gå över tråden, vill inte ens tänka tanken var de kunde varit då någonstans. Fölen gick på åkern och mumsade riktigt gott gräs medans stona gick kvar i hagen i godan ro! Märks att fölen blivit gamla nu för mammorna bryr sig inte på det viset längre!!

Men när de väl var inne i hagen igen så var de väldigt sugna på mjölk ;) och sen la de sig ner och sov. Ingenaning hur länge de varit på rymmen!! Men säkert i 4-6 timmar!!

Skönt att allt gick bra och ingen var skadad!!
Man kan ju säga att de njöt över gräset de gick på och deras första egna äventyr :D
 
Sv: Föl 2013

Jösses vilken tur ni hade att det inte hände något :o Jag hittade Chutney en gång i hagen jämte där mamma gick, han pratade lite med henne (och mig) men var inte orolig trots att han var själv... Mammans juver var stenhårt så där hade han varit en stund...

kl
Fick ett par bilder på Chutney idag, tagna med mob, så ingen superkvalite;)

2akl3bk.jpg


2ylv401.jpg
 
Sv: Föl 2013

Vad fin Chex(?) är! Gillar hennes huvud, ögonen får henne att se ut som en gammal själ. :)
Chutney är såklart lika fin som alltid, vart började han skimla av först?
 
Sv: Föl 2013

Ja, men hon är mkt sötare i verkligheten! Riktigt trevlig personlighet (utom när vi skulle lasta).

Chutney har vita hår överallt, tror jag såg det vid ögonen och svansroten först, men han har lika mkt på ryggen med ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
792
Senast: Ramona
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
3
· Visningar
614
Senast: ameo
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
763
Senast: Nikan
·
  • Artikel
Hästnyheter Anki Karlsson på Lindstud har fött upp hästar för dressyr, hoppning och fälttävlan sedan 90-talet och i år väntar hon inte mindre än 15...
Svar
0
· Visningar
189
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Shettistråden del II
  • Färgtråd III

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp