Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013

Delvis KL

Hur vet man att man köper den *riktiga* Furminatorn och inte ett plagiat ?
Tex Gr'z*lys är den äkta 'bästa eller vilken sort ska man köpa ?
 
Sv: Föl 2013

Tack!

Å tack för tröstande ord! Just nu så ser hon ut som en såndär övervintrad surferdude med frostade toppar å mörk hårbotten. Haha, lilla Spånet. :love:

Miaa: har skickat länk till dig :)
 
Sv: Föl 2013

Min står det furminator på, den var rätt dyr och köptes i fackhandel.
 
Sv: Föl 2013

Då är det kanske bara äkta du hittat:)

Känner flera som köpt kopior där det inte står så och där handtaget gått sönder efter en kort tid.
 
Sv: Föl 2013

Hej hej (och tack Pontevecchio)!

Nu har min lilla Tororps Rebelle äntligen kommit till världen!

e:Ardenner
u:Ridponny

Hon föddes strax innan 00.00 i onsdags den 7:e.
Ett litet fuxsto med bläs.

I slutändan hade jag egentligen bara behövt vaka en timme. De andra månaderna var bara för skojs skull ;)

Några bilder från idag.

kikar_5204ff73e087c3211dab5481.jpg


forsta_gangen_ute_5204fd90e087c3216f081197.jpg


rebelle_5204fcedddf2b31b6ff15c59.jpg
 
Sv: Föl 2013

Ja det är ju bra att ha några månaders vakning för skojs skull, vad skall man annars göra ;) söt är hon :)

kl

Mätte min lill kille som blir 3 månader på söndag, mätte 126 över manken, 130 över rumpan :) Hur stor kan man tänka sig att han blir?
 
Sv: Föl 2013

min är 125 fram och högre bak. Även han 3 månader. Gissar runt 170 i mkh.

:eek:
Innan Iska kom var jag orolig för att mammahäst skulle lämna små ston, eller att det oavsett skulle bli en liten häst.
Hade hoppats kunna pricka in mig någonstans mellan 164-167, då jag själv är 170 men föredrar hästar som inte är högre än mig i manken (föredrar att rida lite mindre och kvicka hästar helt enkelt), kommer jag få en stor kluns trots pyttelilla mammahäst? (161 enligt passet, troligen närmare 159)
Hon är ca 120 cm 9 veckor, lite högre bak. Om jag jämför med senast jag mätte henne växer hon ca 1 cm/vecka... :cautious: ;)
Hade väl aldrig trott det fanns en chans att hon blir större än både mor och far. :D

Yukkan: Helt underbart söt! :love:
 
Senast ändrad:
Sv: Föl 2013

Jag hoppas på att han blir ca 165. Mamman är 159 Pappa 166. Är ju själv 163 så jag vill inte ha någon jätte :crazy:
 
Sv: Föl 2013

Fan..
hade skrivit allt klart så grr. bara försvann det..

Nåja vi börjar om.
Min lille prins är nu 12 veckor på måndag.Han är så gott som lika stor som sin " mamma".Hon är 115 hög.
Riktiga mamma är va ju 139 och pappa är 160+
Enligt en gammal travtränare borde han bli runt 158 som färdig..nu äter han ju "vällning" så man vet ju inte riktigt vart det slutar..

Har dock ett problem
Hans "mamma" behöver banta.Hon är en welsh mountain..alltså liten och lättfödd.Hennes mankam är spänd som bara den och hon är grymt fet.
Har nu munkorg ute..är så rädd för att det slutar med fång om jag inte får mer henne i vikt igen.
Ska börja köra henne i veckan bara hon blir skodd.

Är jag jätte dum om jag ger dom vasin box redan nu på nätterna..
Har så dom kan stå brevid varann och både se och kan röra varann..






 
Sv: Föl 2013

Idag var vi iväg på fölmönstring med Chex, lastningen gick inget vidare, men vi kom iväg ändå. Hon fick 46p tot :)
 
Sv: Föl 2013

Först och främst..Jätte grattis till fina poäng.
Blir så avundsjuk av att läsa om alla som får visa sina föl och unghästar..nåja..En dag ska jag ha en stor brun tjej att avla på..

Men till min lille kille..
Han äter fölmjölk i massor och hö.
Men grejen är att jag vill att han ska ha fritt med hö på natten.
Och så gärna orka och hinna äta sin fölpellets i lugn och ro..
nu så äter han ca 1-2 dl pellets under en halvtimmas tid..som vi då måste övervaka så han äter själv.
Dom får ett fullproppat hönät vid 8-9 på kvällen och hans mamma äter tills det tar slut.
Hon behöver absolut inte detta.Hon är fet och mankammen hård och stabbig.
Det lilla han snuttar på henne kan han lika gärna äta på dagen.
Han äter lika som sin riktiga mamma..tar en tugga njuter och vilar..
men med hans fart så blir han ju utan mat mest hela tiden..
och stoet bara sväller..

Visst måste det vara bättre att dela dom så han får äta i lugn och ro.
Dom får ju mysa i hagen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
811
Senast: Ramona
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
6
· Visningar
1 131
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
794
Senast: Nikan
·
  • Artikel
Hästnyheter Anki Karlsson på Lindstud har fött upp hästar för dressyr, hoppning och fälttävlan sedan 90-talet och i år väntar hon inte mindre än 15...
Svar
0
· Visningar
191
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp