Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013

Dezza, vart har du skaffat den där fölgrimman förresten? Jag har letat och letat och det bästa jag hittar är en shettisgrimma i läder som man köper ett löst pannband till. O_o
 
Sv: Föl 2013

Jag fattar inte hur du kan ha så svårt att hitta visningsfölgrimma! Min lokala ridsportaffär har 3 olika modeller, så det enda besväret jag har är att bestämma vilken färg på läder och bling jag vill ha :p
 
Sv: Föl 2013

Jadu, jag bor i Norrland (eller "Mittland" som jag kallar det, tycker inte mitten av Sverige kan räknas som Norrland... hehe), har själv sett sortimenten i affärerna nere i Skåne, det är som en helt annan värld. :p

kl.
Såhär såg det ut i hagen idag när jag öppnade upp till stora hagen:
http://www.youtube.com/watch?v=0n8WwIp52QI&feature=youtu.be

Hon verkar ju inte föredra vänster framför höger iaf, och initialt ingen hälta. Hoppas hoppas hon inte börjar halta igen senare idag. :nailbiting:
 
Sv: Föl 2013

finns inga via nätet iaf, har hjälpt min vän leta men slutsålt överallt.

Man blir bra sugen på att visa, särskilt efter att ha varit iväg och sett fölisar i helgen på visning.

Men alla är så snart och jag hade nog velat få upp Frans lite i hull först, vill
inte komma med en tunn fölis.
 
Sv: Föl 2013

Så söt hon är!! Hon har ju ett upp o nervänt mörkt hjärta i pannan :p
Ser ingen hälta, men jag är inte superduktig på att se sånt...
 
Sv: Föl 2013

Tack! Haha, ja, hade varit hemskt fint om hon fick behålla det hjärtat också. ;)
Nä, jag kan inte heller så någon hälta på filmen, inte ens när hon travar i nedförsbacke, när jag varit ute nu har hon bara sovit eller galopperat/stått still så har inte sett något senare heller.
Men förra gången jag släppte ut dem såg jag hälta i galoppen också, så bättre är hon nog iaf. :)

Visas hon i Timrå är det nu mot TVÅ canterbury-ungar samt en e. Contant Q... Jag hade blivit överlycklig för Klass 1, men nöjd bara hon inte har 5or eller lägre hela raden... :angel:
I värsta fall visar jag henne i hennes svarta nylongrimma, det är ju inte krav på pannband, närmsta Hööks är en timmes bilresa härifrån så har man inte vägarna ditåt åker man ju inte bara för en grimma liksom... :cautious:
 
Sv: Föl 2013

Jag bor ju på västkusten i "Häst-Halland" men har spenderat mer än halva dan på att åka runt och leta efter fölgrimma...typ slut överallt...Åkte till sist till "min gamla" butik på Hisingen (där jag brukade handla när jag bodde i GBG) och där hade dom minsann fölgrimmor i olika utförande OCH visningsgrimma - dessutom fick jag prutat 50% på grejerna :p

Nästa gång jag ska köpa hästgrejer åker jag dit direkt - även om det blir lite längre för mig att åka!
 
Sv: Föl 2013

Haha, snällt! Chutney ska väl visas 25:e va? Det är helgen innan min. ;) Men jag vet inte när mammahäst ska dräktighetsundersökas, skulle hon mot all förmodan vara dräktig är det inte aktuellt alls, så att sitta och skicka en grimma genom halva landet för att sen skicka tillbaka den kanske oanvänd känns inte så jättevärt. ;)

Hunter: Oj, jag kanske ska sluta gnälla över en timmes bilresa... :angel:

Tabac: Har letat på Hööks hemsida, hittar ingen visningsgrimma, men skickade ett mail till dem och frågade så får se vad de säger.
Har även slängt iväg ett mail till en mindre hästsportbutik här som brukar ta in allt möjligt, ska kanske ta och fråga runt om någon i krokarna har en de kan låna ut också. Suck. :p
---

Hööks har enbart 3 st kvar i hela landet, och de kan inte skicka paket från butikerna, och butikerna som "kanske" hade grimma kvar låg lååååångt bort. :D
 
Senast ändrad:
Sv: Föl 2013

Vilka hööksbutiker var det?? Mitt åbäke har växt ur den jag tänkt använda O_o det finns en superexklusiv butik här i krokarna, hon skulle ha 700 för en visningsgrimma :crazy: ALDRIG!!

Jag drömmer mardrömmar om att domaren kommer ifrågasätta hur gammal Helix är :o han är välväxt och snygg, ser ut som en ponny. Nån som vill rida? :D vi ska visa den 24e i vreta kloster. Det som jag ska träna på är min kondition. Hästarna är så väluppfostrade såå :)
 
Sv: Föl 2013

De som kunde ha en grimma kvar var butikerna i Värmdö, Kållered och Kungens Kurva.
Verkar som det löst sig för mig nu iaf, hoppas få köpa en begagnad. :)
 
Sv: Föl 2013

Haha, fantastiskt! :D

Dräktighetskoll på mammahäst på Söndag, så då får jag veta om det blir visning eller inte. :nailbiting:
 
Sv: Föl 2013

Visst skulle du visa i Fjärås? Om man går in på anmälningarna står det att det är inställt där och man ska kontakta en person! :/! Tänkte bara så du inte missade det!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
786
Senast: Ramona
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
2
· Visningar
483
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
755
Senast: Nikan
·
  • Artikel
Hästnyheter Anki Karlsson på Lindstud har fött upp hästar för dressyr, hoppning och fälttävlan sedan 90-talet och i år väntar hon inte mindre än 15...
Svar
0
· Visningar
189
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp