Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har försökt lägga in bilder hit från photobucket men det står att man måste uppdatera kontot (?). Om jag har förstått detta rätt nu så kommer det att kosta att dela sina bilder från deras sida. Tänkte bara på alla som länkar bilderna från deras sida och dessutom så ser man inte de bilderna.
Rätta mig gärna om jag har fel då jag inte är säker på detta.

Låter märkligt, jag kan ladda upp fortfarande också men såg när jag loggade in på mobilen att många bilder inte gick och se, men det var en del av alla tuttbilder :p hahaha

Här går det undan, från att mina fick komma ut på storbete med två andra ston så går dom numera själva igen.
Ett sto har flyttat och en annan fick lov att tas upp till stallet igår då hon inte riktigt ville gå på fötterna (riktigt rund shettis). Såg lite halt ut på ena fram också, men kunde inte känna någon värme eller svullnad, pulsen glömde jag kolla då jag hade fullt upp med massa annat så ringde till fodervärden som har henne istället.

Lillkillen har varit in och lekt med plaststolp och tråd! Så idag blev det ström och han fick sig en kyss så han sprang iväg fort.

Han växer enormt mycket nu och blir mörk runt mule och ögon. Tycker även han blivit lite tunn över revbenen, liiite liite men gissar att det går åt och växa och sätta muskler på honom. Finns då inget stopp med ätandet på honom iaf, hahaha

Och mitt i allt, jag ska flytta dom (igen) :o Men detta är för ALLAS bäst, både mig, min häst och fölet.
Dit vi flyttar blir det ordning och reda, en fölkompis och trevligt och vettigt folk som vi stått med tidigare :heart

Oj vad jag babblar iväg mig :p

Lite bilder på killen också, btw... Hur ser eras navlar ut och har era navelsträngen kvar?
Min har det och vad jag minns så har han även större knöl än vad mitt stoföl hade..

Dagsfärska bilder från någon timme sen :heart
8323C66A-BCF6-4A45-9C7C-52455D38BC0C_zpsavkajjc1.jpg

18B053F7-B60D-41DB-9B8B-A600192AFAF4_zpsquf7pntw.jpg

F73BEE00-9C72-439B-ACC8-1A32B81F55F7_zpshe1vq0q9.jpg

FAD57F2A-0636-4971-B770-A0D8C9A0EF6E_zpsivpr1xzl.jpg

9269F0E7-A34B-41E3-9202-6DB1D89D2355_zpssoautxzh.jpg

73917420-A7FF-4EF8-B7B2-733C85A6A77F_zpsaletje0x.jpg
 
Låter märkligt, jag kan ladda upp fortfarande också men såg när jag loggade in på mobilen att många bilder inte gick och se, men det var en del av alla tuttbilder :p hahaha

Här går det undan, från att mina fick komma ut på storbete med två andra ston så går dom numera själva igen.
Ett sto har flyttat och en annan fick lov att tas upp till stallet igår då hon inte riktigt ville gå på fötterna (riktigt rund shettis). Såg lite halt ut på ena fram också, men kunde inte känna någon värme eller svullnad, pulsen glömde jag kolla då jag hade fullt upp med massa annat så ringde till fodervärden som har henne istället.

Lillkillen har varit in och lekt med plaststolp och tråd! Så idag blev det ström och han fick sig en kyss så han sprang iväg fort.

Han växer enormt mycket nu och blir mörk runt mule och ögon. Tycker även han blivit lite tunn över revbenen, liiite liite men gissar att det går åt och växa och sätta muskler på honom. Finns då inget stopp med ätandet på honom iaf, hahaha

Och mitt i allt, jag ska flytta dom (igen) :o Men detta är för ALLAS bäst, både mig, min häst och fölet.
Dit vi flyttar blir det ordning och reda, en fölkompis och trevligt och vettigt folk som vi stått med tidigare :heart

Oj vad jag babblar iväg mig :p

Lite bilder på killen också, btw... Hur ser eras navlar ut och har era navelsträngen kvar?
Min har det och vad jag minns så har han även större knöl än vad mitt stoföl hade..

Dagsfärska bilder från någon timme sen :heart
8323C66A-BCF6-4A45-9C7C-52455D38BC0C_zpsavkajjc1.jpg

18B053F7-B60D-41DB-9B8B-A600192AFAF4_zpsquf7pntw.jpg

F73BEE00-9C72-439B-ACC8-1A32B81F55F7_zpshe1vq0q9.jpg

FAD57F2A-0636-4971-B770-A0D8C9A0EF6E_zpsivpr1xzl.jpg

9269F0E7-A34B-41E3-9202-6DB1D89D2355_zpssoautxzh.jpg

73917420-A7FF-4EF8-B7B2-733C85A6A77F_zpsaletje0x.jpg
Jag ser inte dina bilder vare sig på mobilen och datorn men uppenbarligen kan andra se dem. Väldigt diffust :confused:
Navelsträngen på min fölis försvann fort och ser bra ut. Jag doppade en gång i klorhexidin och en andra gång fick jag nästan kasta upp skvätten (jag var som sagt överdrivet noggrann denna gång).
Fölet slurpar och äter nästan konstant så jag tror att han kommer växa rätt snabbt och han testar och äta det mesta i hagen då mamma äter men han verkar fatta snabbt att smörblommor är blä, gräs är gott :D Han har även varit på tråden flertalet gånger och har även han käkat på tråd och stör men han lär sig snart.
 
Vår Sune är snart 3 månader och superfet! :eek: Tjockaste fölunge jag sett någon gång... Ber stilla böner om att han hinner slimma till sig ordentligt snart så vi kan få till lite gångartsfilmer på honom.

Nytillskottet är döpt till San Torini GG (efter lottdragning) och supercool, supersöt och supervinglig. Sören är en riktig tuffing som nog kommer leka väl med Sune när han växt till sig lite.

19756706_10154869531628215_5205092698366188210_n.jpg

19756676_10154869531638215_3062247621156840908_n.jpg

19702124_10154869531603215_238232576825819359_n.jpg
 
Nu ser jag att dom ändrat och man kan inte se mina bilder, mysko.
Fungerade igår när jag länkade till mina vänner.... Ja då förstår jag varför @Rifer att du inte fick dina att fungera... *mutter*

Allt man är nöjd med och använder sig av ska antingen försvinna helt (pixbox) eller tydligen göras om så man skall betala. Vad är det för skit :p
 
Hur stora tycker ni att fölis bör vara vid visning? Vår kommer att vara 47 eller 68 dagar när visningen är. 47 är 30 min trailerresa och 68 det dubbla. Vi skulle vilja vänta pga skritten som gärna får bli lite mindre fyrtaktig (händer bara ibland) men samtidigt är det ju en bit att åka då...
 
Hur stora tycker ni att fölis bör vara vid visning? Vår kommer att vara 47 eller 68 dagar när visningen är. 47 är 30 min trailerresa och 68 det dubbla. Vi skulle vilja vänta pga skritten som gärna får bli lite mindre fyrtaktig (händer bara ibland) men samtidigt är det ju en bit att åka då...
Min kommer ju vara gott och väl över 4 månader så för den delen är det lugnt, vi har dessutom bara 20 minuters bilresa dit. Men du har inte möjlighet o låna box så du kan låta dem vila en god stund innan visningen? Vi erbjuder box att hyra för de som vill.
 
Hur stora tycker ni att fölis bör vara vid visning? Vår kommer att vara 47 eller 68 dagar när visningen är. 47 är 30 min trailerresa och 68 det dubbla. Vi skulle vilja vänta pga skritten som gärna får bli lite mindre fyrtaktig (händer bara ibland) men samtidigt är det ju en bit att åka då...

Min kommer nästan vara 3 månader gammal (f. 2/6) och visningen är den 20/8.
Jag hoppas det kommer gå bra, lär ju dock försöka vänja honom mer med och leda han i grimma och grimskaft för nu när han går nere på betet så har han aldrig något sådant på, dom går ju bara där.

Så att få honom att skritta fram och trava hoppas jag mamma häst sköter, dock lär vi träna på det för han tar väldigt väldigt sällan traven utan han galopperar.

Men sånt där kanske räcker med att börja med om en månad lr så?
 
*kl*
Får hämta hem Cajsa o Doris tidigare från stationen än planerat, då Doris tyvärr har fått feber :cry:

Cajsa har inte blivit seminerad än, ser just nu bara till Doris o Cajsas välmående.
 
Spenderat natten med att åka till Helsingborg tut och retur.... När jag kollade till dem igår kväll var min lilla tjock i en kota och hade lite feber. Kände mig helt säker på att det var fölsjuka och var väldigt pessimistiskt. Men inga bakterier i leden :bow: Lymfangit och antibiotikakur. Så de fick följa med hem, till allas förvåning. Hon var ju redan inskriven för att stanna kvar. Mitt lilla porslinsföl.
 
Calle Kamel växer så det knakar. Han är trött i värmen då han har så mycket fölpäls, vi svettas ikapp i solen. Han verkades i måndags och skötte sig exemplariskt, till min stora glädje. Det där med att gå i grimma är väl inte det roligaste han gjort, han vill gärna stanna typ 100 gånger på vägen ut i hagen, men sen följer han med så snällt.
Han tycker det där med att gosas och pussas är rätt trevligt nu för tiden så det ägnar vi oss åt rätt mycket. :)
 
Mitt sto m föl står på station eftersom det förhoppningsvis blir ett föl även nästa år, men jag ser dom därför inte varje dag. Det hinner hända en hel del mellan gångerna kan man ju säga!

dia_5939caa62a6b222ab5d9283f.jpg

Här bara någon vecka gammal


spralle_595cc072e087c320beab13c2.jpg
wingman_a_595cc07a2a6b2207b90bc60c.jpg

Nu, 5 veckor :) Dessutom kommer han bli skimmel! (ni ser stickelhåren ffa på halsen och kring ögonen såklart!) Hoppas han är grå länge, både för att det är fint och av praktiska skäl ;)
Hans helbror är mörkbrun utan några som helst tecken :)

wibrance_4_594664f0e087c378c9c5cc58.jpg
 
Idag kom id-kontrollanten ut till min lillskit så nu är allt det klart.
Nu i dagarna lär det även ha kommit lite vita stickelhår efter ryggraden och även lite ovanför ögat dock lär man lyfta på ögonlocket typ för och se det.

In-kontrollanten tyckte det var för lite för och fastbestämma att det är skimmel han kommer bli så vi ska vänta med och skicka in papperna sa hon.
Jag ska även prata med sommarpremieringsarrangörerna för och se om han verkligen måste vara under registrering eller om vi kan få vänta med och skicka in för och ev vänta in mer stickelhår :p

Inte nog med det, hon tyckte han hade blackgen men eftersom hon inte visste om araber har det i sina färger vågade hon inte skriva någon färg som sagt.
Han har tydligen dom typiska dragen för det, mörkt runt ögonen, zebraränder längs benen, ål från huvudtopp och ut i svanstippen samt mörkare del som går över manken och ner på sidorna, tror hon sa att det kallas "stormbett"? och även ut över övre delen av ansiktet.

Jag vet inte, jag kan ingenting om färger så lovade bara och fråga ARAB själva, eller om det går och läsa någonstans.

Och inte nog med det, flytten som är tänkt i helgen av stor och liten vet jag inte om det blir av nu.
En av stona där har fått regnskållor (antagligen av borstar från en annan häst som hade det vintras/våras) då samma borstar används och det tänktes väl inte med och rengöra dom gissar jag.

Så nu vet jag inte hur jag skall göra, det smittar vid kontakt, men vet inte hur pass. Mina kommer antagligen inte ens röra sig i närheten av det stoet, men man vet aldrig.

Stoet och fölet har inte något nu och dom går i samma hage, det är även det stoet som haft det i vintras/våras.

Jag är så nojig, eftersom jag ska visa dom i Augusti bland annat och sen skall han säljas..

Men sen är det att han behöver verkligen en kompis, det märks mer och mer nu.

Är jag för nojig över detta?
Ska jag köra dit mina iaf och hoppas på att mina inte får det?

Att tillägga så har dom andra två tjockare päls (isis och kallblodstravare)...
 
Han har tydligen dom typiska dragen för det, mörkt runt ögonen, zebraränder längs benen, ål från huvudtopp och ut i svanstippen samt mörkare del som går över manken och ner på sidorna, tror hon sa att det kallas "stormbett"? och även ut över övre delen av ansiktet.

.

På fjordhäst kallas strecken vid manken för "grepp". Tycker det är ett skitbra beskrivande ord för just det. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
0
· Visningar
228
Senast: Görel
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
715
Senast: Nikan
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
746
Senast: Ramona
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
1
· Visningar
430

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp