Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag äntligen varit och hälsat på mitt föl o mitt gamla sto igen. Han var precis lika trevlig som förra gången. Väldigt lugn o trygg. Han går att leda, lyfta benen på o nu provade jag att binda upp honom vilket gick helt utan problem.

Jag mätte honom m ögonmått.... till ca 123 cm... Han är 2.5 månad. Jag har tyckt att han sett väldigt stor ut o att han skulle bli alldeles för stor för mig men nu känns det lite bättre. På tisdag kommer veterinär för id kontrollera/registrera honom o då kommer han mätas m sticka

Ska försöka få in någon bild o film sen.
 
Nu har jag äntligen varit och hälsat på mitt föl o mitt gamla sto igen. Han var precis lika trevlig som förra gången. Väldigt lugn o trygg. Han går att leda, lyfta benen på o nu provade jag att binda upp honom vilket gick helt utan problem.

Jag mätte honom m ögonmått.... till ca 123 cm... Han är 2.5 månad. Jag har tyckt att han sett väldigt stor ut o att han skulle bli alldeles för stor för mig men nu känns det lite bättre. På tisdag kommer veterinär för id kontrollera/registrera honom o då kommer han mätas m sticka

Ska försöka få in någon bild o film sen.
Spännande med storleken, skriv gärna hur stor han är sen! Jag tycker min är stor, och har fått kommentarer om det. Är lätt att bli hemmablind också men nog tycker jag att han är större än de två föregående ungarna, eller så är det att den här är så högrest och att han därför ger ett större intryck.
 
Vi ska åka upp båda två till stallet idag (jag och andra ägaren. Kanske ska försöka mäta fölis då. Han känns ganska stor men kort i kroppen.

Vi kommer visa på Myrsjö 12 aug om det inte händer något oförutsett. har inte anmält ännu dock.
 
Nu är det klart, vi kör hästarna till nya stället.
Det är inte alltid det smittar och oftast är det på dom mer tjockpälsade hästarna som får det då bakterierna trivs i fukt = svettiga/varma hästar.

Lillkillen blir superglad när jag kommer på dagarna och ser över dom osv, och han försöker i princip varje dag nu att busa med en och det har övergått till att han även ibland reser sig när man tar bort honom.

Nu är faktiskt ganska lyhörd och lyssnar, men inte alltid. Ibland blir han bara mer dryg och gör mer motstånd vilket jag tror är för att han är uttråkad!
 
Ja jag upplever denna som mycket större än stoets förra. Den är idag 5 år och ca 167 i mkh. Precis lagom tycker jag... undrar om jag vågar hoppas att den här max bara blir någon cm större... Blir spännande att se hur dåligt mitt ögon mått är på tisdag då en riktig mätsticka ska användas:D. Nu har jag lagt in ett kort filmklipp på youtube också: www.youtube.com/watch?v=Y9OAf-qHLXI

Lyckades inte "bädda in" den så fick blir en länk.
 
Han ser verkligen fin ut @Jealle :love:

.. men jag är ju lite partisk och tycker att vi har världens sötaste fölunge. Långbent som den dressyrhäst han är men med gulligt litet ponnyhuvud. :heart Försökte fota lite fina bilder men tyvärr blev inte kvällshimlen den jag hade hoppats på. Funderar på att göra ett nytt försök i morgon igen.
19875497_10159471344040497_9094067344902336387_n.jpg

De två halvblodsfamiljerna. Monette och Formidabel (ätandes) till vänster..
19554946_10159471344380497_4758727692981611535_n.jpg

19732011_10159471344020497_4760274725884646214_n.jpg

19731892_10159471344015497_5018926560014893553_n.jpg

Han börjar bli väldigt närgången och det syns att fölpälsen börjar släppa kring ögonen så här på månadsdagen..

Puss på dig kompis!
19959122_10159471347865497_2091752078571700773_n.jpg
 
Ja jag upplever denna som mycket större än stoets förra. Den är idag 5 år och ca 167 i mkh. Precis lagom tycker jag... undrar om jag vågar hoppas att den här max bara blir någon cm större... Blir spännande att se hur dåligt mitt ögon mått är på tisdag då en riktig mätsticka ska användas:D. Nu har jag lagt in ett kort filmklipp på youtube också: www.youtube.com/watch?v=Y9OAf-qHLXI

Lyckades inte "bädda in" den så fick blir en länk.
Gud vad lika de är i rörelsemönster och allt, både fram och bak. Tycker han ser jättefin ut! :)
 
Vad använder ni för sida till era bilder? Jag är ju en av dom som alltid använt Photobucket men det är dags att byta nu när det blir betalsajt. :p

Youtube funkar ju iallafall än så länge så här kommer en liten kortis på nytillskottet i vårt stall. Ett litet stoföl som föddes den 6 juli e. Bravour ue. Robin Z. :)
 
@Molin var i Sverige håller du hus?

Kl

Mitt sto är halt, syns inte i skritt men i trav. Har låtit det vara några veckor nu men det blir inte bättre. (Hon är alltså väldigt lite halt annars hade jag inte väntat) hovis kommer på måndag och ska fixa fölis hovar så jag täkter be honom klämma på hennes hovar med.

Men hur gör jag om jag behöver åka till klinik, måste ju vara omständigt att göra hältutredning med ett galet föl runt henne? :o dessutom sparkas han den lille skiten och jag är höggravid så måste ha folk med mig :/
 
@Molin var i Sverige håller du hus?

Kl

Mitt sto är halt, syns inte i skritt men i trav. Har låtit det vara några veckor nu men det blir inte bättre. (Hon är alltså väldigt lite halt annars hade jag inte väntat) hovis kommer på måndag och ska fixa fölis hovar så jag täkter be honom klämma på hennes hovar med.

Men hur gör jag om jag behöver åka till klinik, måste ju vara omständigt att göra hältutredning med ett galet föl runt henne? :o dessutom sparkas han den lille skiten och jag är höggravid så måste ha folk med mig :/

Vi håller till i Dalarna =)

Vad trist att stoet är halt, förhoppningsvis är det "bara" en hovböld, lr att hon kanske trampat snett. Jag håller tummarna!
 
Amanda din är verkligen fin. Vet inte om jag sett den röra sig? Men den ser jättefin ut i kroppen. Långa ben och välformad hals. Sen när man får 4 vita höga strumpor så blir man ju inte direkt ledsen heller;)

Jag planerar att visa den här också nere i Kalmar den 6e augusti.

Fritidsryttare- jag har också tänkt på att de rör sig lika! Aktiva fina bakben, Ganska mycket knän fram men lite raka framben (som jag tycker Touchdown har också).
 
Amanda din är verkligen fin. Vet inte om jag sett den röra sig? Men den ser jättefin ut i kroppen. Långa ben och välformad hals. Sen när man får 4 vita höga strumpor så blir man ju inte direkt ledsen heller;)

Jag planerar att visa den här också nere i Kalmar den 6e augusti.

Fritidsryttare- jag har också tänkt på att de rör sig lika! Aktiva fina bakben, Ganska mycket knän fram men lite raka framben (som jag tycker Touchdown har också).
Haha förlåt att jag stalkar din fölis men ska du visa din den 6e så går våra bröder mot varandra, hur kul som helst ju! Älskar domaren som dömer, tycker hon är jättetrevlig. Kommer inte springa själv med dem men sitter i sekretariatet så är du på plats så kom förbi och hälsa. :)

Jag håller med dig om frambenen, de är raka. Jag valde inte hingsten för hans trav för ska jag vara ärlig så imponerar den inte jättemycket på mig, men galoppen är fantastisk och den behöver förbättras på stoet, traven har hon redan. Av det jag sett på Calle så är galoppen rund och mjuk, medan traven har raka framben men det är rätt mycket sprattel fram även på mamman så svårt att säga vem han ärvt det ifrån. Han har definitivt mer mekanik bak än mamman så vitt jag kan se.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Görel
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
715
Senast: Nikan
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
747
Senast: Ramona
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
1
· Visningar
430

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp