Förälder som ligger för döden

Jag tycker ärligt talat inte att man har något val än att gå på begravningen. Jag vet inte hur man kan motivera för en person, avliden eller ej, att man inte visade sig på begravningen. Jag tycker att det är respektlös mot personens liv att låta begravningen vara öde på sörjande. Dessutom går man på begravningen för att stötta andra. Genom att man kommer på en begravning visar man de som fortfarande är i livet att man bryr sig, att personen var viktig och att man uppskattar att man själv är i livet.

:crazy: Vissa personer har faktist inget annat val än att missa både vak och begravning och mår fruktansvärt dåligt över det. Man har inte alltid aktivt val i frågan.

Som tur är tycker inte min familj att det är respektlöst att jag missade min farmors begravning (och antagligen inte hon heller, hennes begravning var definitivt inte öde heller). Man mår oerhört dåligt av att inte kunna vara närvarande och runt sin familj när något sådant här händer och man faktist vill vara där så jag måste säga att ditt uttalande är oerhört ensidigt och utan insikt.
 
Jag tycker ärligt talat inte att man har något val än att gå på begravningen. Jag vet inte hur man kan motivera för en person, avliden eller ej, att man inte visade sig på begravningen. Jag tycker att det är respektlös mot personens liv att låta begravningen vara öde på sörjande. Dessutom går man på begravningen för att stötta andra. Genom att man kommer på en begravning visar man de som fortfarande är i livet att man bryr sig, att personen var viktig och att man uppskattar att man själv är i livet.

Mina barn ville inte gå på sin morfars begravning och jag skulle aldrig ha tvingat dem. Till de som frågade (inte särskilt många) svarade jag som det var, de vill inte.
Jag ville inte heller gå men där kände jag trycket så jag var där.

Man har ingen skyldighet att gå på någon begravning alls.
 
Hej beklagar verkligen sorgen. Vet hur det känns att förlora en förälder min pappa dog för 6 år sedan i en olycka minns allt.detta hände på midsommarafton runt 02-03 på natten log och sov men min mamma väkte mig och sa vad som hade hänt.. fattar inteännu att han iinte finns längre.

skickar stora kramar till er. Tänker på dig.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 552
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 384
Senast: tuaphua
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 579
Senast: Lisen82
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 021
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 10
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp