Bukefalos 28 år!

Föräldrar och barn *spinoff*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Mabuse

Trådstartare
Har man som förälder rätt att ha egna intressen?

Jag har trott att det är så, men har här på Buke fått lära mig att föräldrar ska leva för sina barn. Så, hur är det, lever ni helt och hållet för barnen, eller har ni en identitet utöver det? Har ni vänner och intressen utöver det ni kan dela med era barn?
 
Sv: Föräldrar och barn *spinoff*

Jag har en son (5) och en dotter (13). Grabben är mest intresserad av att vara med sin pappa bland traktorerna och jag och min dotter delar hästintresset. Visst känner man väl att man ska ställa upp 100 % för barnen men jag måste ha rätten till egen tid, annars är jag inge vidare till förälder. Jag sjunger i kör, tränar på gym och umgås med vänner utan familj lite då och då. Eftersom jag pluggar på distans i GBG så är jag hemmifrån ganska ofta så min familj är ganska van över att "mamma" inte alltid finns där och har lärt sig klara sig själv rätt bra.

Tro nu inte att jag lämnar barnen hemma ensamma när jag är ute och har kul, riktigt så illa är det inte. Vi har en fantastisk barnflicka som bor här när jag är i Götet och pluggar. Hon tar hand om ungar, gubbe och hus. (Tack Petra!!! :love: )
 
Sv: Föräldrar och barn *spinoff*

Jag har egna intressen som ibland delas med ungarna, dessutom har jag valt att jobba på annan ort så jag arbetspendlar dessutom. Jag åker söndag kväll och kommer hem torsdagkväll och nu sitter jag framför datorn medan barnen sitter framför varsin tv och tittar. Hu vilken hemsk förälder man är! :devil: Men deras pappa är hemma.

MVH Ann :bump: :bump: :bump:
 
Sv: Föräldrar och barn *spinoff*

å det frågar du på en hästsajt...

Ok jag vet varför du frågar, ingen kul tråd.

men som svar - jag har lagt i princip all min ridning och ideella engagemang på hyllan sen jag fick andra sonen. Har inte tid.