Bukefalos 28 år!

Föräldrar och barn *spinoff*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föräldrar och barn *spinoff*

Men bryr du dig verkligen om vad sådana personer säger? Om du känner att du verkligen ställer upp för dina barn och är med dem jättemycket men vill ha en helg emellanåt ledigt? Man behöver inte lyssna till allt "alla andra" säger.
 
Sv: Föräldrar och barn *spinoff*

Nej jag bryr mig inte om dom i sak, jag tycker ändå som jag tycker
MEN
-Jag bryr mig om när min gubbe blir kallad förståndshandikappad för at han inte vill åka o bada med våra 2 livliga söner ensam.
-Jag bryr mig om andra som grundlöst blir offentligt kallade för elaka styvmödrar osv.....
-Jag bryr mig om när personer som blivit utsatta för svåra övergrepp i tonåren blir hånade för att dom inte genast gick därifrån av folk som är dubbelt så gamla.
-Jag bryr mig om när svårt sjuka människor får utskällningar för att dom lämnar sin
5-årige son ensam i lägenheten medans dom går till tvättstugan en kvart.

Jag bryr mig när folk är otrevliga och orättvisa.

Att komma med tips o ideer om hur någon ska fixa sin vardag är jättebra, men det kan man göra utan att vara otrevlig och utan att bli ännu otrevligare om iden ej är applicerbar på den andras verklighet.

Lite mer live and let live så blir allt så mycket bättre. Det finns så mycket riktig ondska att bli upprörd över och strida emot - rasism, pedofiler osv.

Inte styvmammor/mammor som vill vara lediga en helg/en vecka.
 
Sv: Föräldrar och barn *spinoff*

Olius skrev:
Om man nu skaffar barn i tron att allt ska vara EXAKT som innan barnskaffandet, då är det nog lika bra att strunta i att skaffa några.

Lite intressant att denna tråden kommer upp egentligen, för problemet i samhället är ju knappast att föräldrar är FÖR engagerade och har FÖR mycket tid med sina barn.

Historiskt sett är vi nog ganska långt åt andra hållet på den skalan....tyvärr.

Du och flera andra som reagerat på mitt tidigare inlägg har missat min point: att föräldrar idag tillbringar väldigt lite tid med sina barn, eftersom de jobbar så mycket. Barn umgås betydligt mer med andra vuxna än med sina föräldrar - på dagis, o skolan, på fritids och vad det nu kan vara. Det är inte fler vuxenkontakter de behöver. Väljer man - eller tvingas - som förälder att jobba mycket måste man faktiskt prioritera sina barn när man är ledig, eftersom barnen behöver sina föräldrar! Det betyder givetvis inte att man inte kan anlita en barnvakt någon gång då och då. men en vuxen och mogen förälder bör kunna inse att egna hobbies och behov inte får komma före barnens. När folk talar om sitt behov av "egen tid" menar de ju tid utan barn. Det har de ju på jobbet, så vitt jag kan förstå, så varför begära det även på fritiden? Vill man ha tid utan barn får man väl avstå från att skaffa barn. För övrigt - fortare än ni tror är barnen stora, och då kan ni ha så mycket "egen tid" ni önskar. Då, om inte förr, kommer ni att fundera över era prioriteringar, ni som inte vill "ändra era liv" "bara" för at ni får barn!

Helt rätt iaktagelse, Olius och lenae. :bow: :bow: :bow:

Jag har läst denna tråd med stigande förvåning. Lägg dessutom till "stökiga klassen"-tråden, så kanske man trots allt inte skall klandra lärarna av idag.
 
Senast ändrad:
Sv: Föräldrar och barn *spinoff*

Ojdå, nu tror jag jag minns dig. Det var det där om en vecka på dagis med föräldrarna hemma på semester, eller? Där höll jag dessvärre INTE med dig alls. Men du valde ju å andra sidan att inte lyssna på de som var emot precis som jag rådde dig här.
 
Sv: Föräldrar och barn *spinoff*

Nej och i det fallet så var det ju för att min och deras verklighet inte var komparativa - (och att jag inte var jätteseriös) vilket dom inte kunde se och därför gick det över till ren smutskastning.
Men resten av exemplen är det inte jag som råkat ut för utan andra - och jag är stark - men i dessa fall har man sparkat på några som redan låg. OCH då reagerar jag.
Jag gillar inte mobbare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 490
Övr. Barn Hoppas att det inte är opassande att jag klampar in här som icke-förälder, men jag såg något klokt i Facebookgruppen Heja Livet igår och...
2
Svar
25
· Visningar
2 069
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Jag och barnen ska resa. Jag kollar på vilka dokument som behövs. Vissa länder kräver ju medgivande från den andra vårdnadshavaren. Vi...
Svar
14
· Visningar
1 502
Senast: Rosett
·
Övr. Barn Mest nyfiken. Jag blev nyss tillfrågad av en flyktigt bekant om jag skulle kunna tänka mig att komma över och prata med hennes...
Svar
18
· Visningar
1 480
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp