Bukefalos 28 år!

carriemma

Trådstartare
Någon som vet vad bland annat Tyra Sjöstedts förbygel är för märke? Tror Lisen Bratt Fredricsson har en sån också.
 
Sv: Förbygel

Jag tror inte att det där är en förbygel - snarare en brösta (samma funktion, olika utföranden). Vet inte vilket märke det är dock.
 
Sv: Förbygel

Skulle gissa att Peders är från Devoucoux och Tyras från HL equipment.
(Lisen vet jag inte)
 
Sv: Förbygel

Okej, edit: brösta! Har aldrig använt någon av dom eller haft någon närmare kontakt heller så jag vet inte riktigt skillnaden, någon som vill förklara?:o
 
Sv: Förbygel

En brösta går rakt över bogarna på hästen, såsom den på bilden och en brösta på en körsele. En förbygel är tredelad, med två delar (med en ring eller annat beslag på mitten, mellan dem) som går över hästens bogar - oftast går de snett uppifrån sadelns ringar och neråt mot bogen, med en tredje rem som går in mellan hästens framben och fäster i sadelgjorden. Förbygel kallas av många ÅF (felaktigt) för brösta.
 
Sv: Förbygel

Om du ser dom rakt framifrån har förbygeln Y form

En brösta med martingal har T form
 
Sv: Förbygel

Den kommer från PS of Sweden om det är den med remmar. Skrev Tyra i alla fall på en bild. Ja, jag var tvungen att kolla, för jag tyckte själv den var apsnygg!
 

Liknande trådar

Utrustning Okej kära Buke! Behöver lite hjälp från bikupan! Ny hästisen har visat sig vara smack på exakt mellan två storlekar i grimmor och...
Svar
6
· Visningar
397
Senast: Oknytt
·
Hundavel & Ras Om allt går som jag vill kommer jag skaffa valp nästa år och planerar för fullt för vilken ras jag ska välja. Har idag en jaktgolden...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 180
Senast: hastflicka
·
Ekonomi & Juridik är det nån som vet hur detta funkar? Jag har en uppfödning som blev T-märkt och såld som avelssto - nu har hon sålts två gånger till och...
Svar
9
· Visningar
1 035
L
  • Artikel
Dagbok Andas in andas ut Det blir bättre till slut Så andas in andas ut Ibland så kanske det inte finns några bra vägar att välja på. Utan...
Svar
8
· Visningar
888
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp