Bukefalos 28 år!

*Fördomar*

Sv: *Fördomar*

Har en 2-åring med Pål Best som farfar, och en sån klok häst har jag ALDRIG handskas med förut. Visst, det finns ju humör i henne, men det ska det väl vara också. Tycker faktiskt att det är tragiskt att läsa denna tråd, med tanke på alla fördommar ni har mot kallblodstravarna.
Tycker jättesynd om er som tydligen aldrig träffat på en snäll, trevlig och lätthanterad sådan.
 
Sv: *Fördomar*

I Norge kallas Pålex K. "en styggelse". Det är inte för inte som han har det ryktet. Håller helt med om att 99% av alla Pålexare är mer eller mindre knäppa. Många Pål Best stammade hästar är generellt knäppa, dom är fega, bakrädda, nervösa, "skenar först - tänker sedan", oerhört mentalt sena och omogna. Kan vara enormt snälla tills det händer något (och något behöver inte vara så väldigt mycket).

Äntligen får jag mer vatten på min kvarn! Har inte förstått att det var "allmänt" känt faktiskt! :)
En karl här i byn har en Pål Bestare som skenar så fort han ser nån med röd jacka tex, vet inte hur många vagnar han knäckt...sist fastnade han i en lyktstolpe nere i byn...*suck*
Den har dessutom Steggbest i 3e ledet på båda sidor...inte bra, inte bra... Tror jag ska visa honom den här tråden....:o :cool:
Kan tillägga att den är 12 år och ännu inte startat....och äg. har ännu inte gett upp....:crazy:

Min PålexKare var supervacker med lykta, strumpor och lååååång man, blåa ögon :love: Men herrejösses, jag har ärr överallt efter honom, hål i taket i stallet, taskiga vagnar efter X antal dikeskörningar.... och emelleanåt var han alldeles underbar.....
 
Senast ändrad:
Sv: *Fördomar*

Har en 2-åring med Pål Best som farfar, och en sån klok häst har jag ALDRIG handskas med förut. Visst, det finns ju humör i henne, men det ska det väl vara också. Tycker faktiskt att det är tragiskt att läsa denna tråd, med tanke på alla fördommar ni har mot kallblodstravarna.
Tycker jättesynd om er som tydligen aldrig träffat på en snäll, trevlig och lätthanterad sådan.

Vi pratar inte kallblod i allmänhet utan Pålex K (Pål BEst) i synnerhet. Kallbloden är alldeles UNDERBARA, och jag har ahft många sånna och en nu med. SJÄLVKLART finns det Pål Bestare som är supersnälla, vore väl konstigt annars??
MEN, med iaf mitt facit i hand, så skulle jag undvika att skaffa mig en sån igen. Men det finns så många andra fina nordisgener som har underbara hästar!

Försök att läsa hela inläggen innan du läser mellan raderna. Det är inga fördommar i diskussionen Pålex K/Pål Best iaf. Det är ren fakta. Finns många stortränare norröver som jag hört säga samma sak så....fördomar vet jag inte..:cool:

Min gamling är efter Skansagutt, med Greitind som Morfar. Och han är "the love of my life". MEN ändå lite het vid 20 års ålder...
 
Sv: *Fördomar*

Oookej!
Ja du, min var nog så när han kom! Tittade åt alla håll! Och kanske lite, ja inte bakrädd så, men misstänksam så fort nåt närmande sig bakifrån! Nu har han lagt av med det beteendet och blivit en lugn fin häst...:love:


:rofl: Han kanske bytte far till Lindy's Crown :bump:
_ Di bare går o går di.....:D :D
 
Sv: *Fördomar*

Har en 2-åring med Pål Best som farfar, och en sån klok häst har jag ALDRIG handskas med förut. Visst, det finns ju humör i henne, men det ska det väl vara också. Tycker faktiskt att det är tragiskt att läsa denna tråd, med tanke på alla fördommar ni har mot kallblodstravarna.
Tycker jättesynd om er som tydligen aldrig träffat på en snäll, trevlig och lätthanterad sådan.

Ta inte allt i denna tråden på allvar, vi måste få ur oss lite oseriösa saker ibland också :D .....

*martha, lycklig fd ägare till Dovrenix, Loglans och Brunbest :love: *
 
Sv: *Fördomar*

Buvetier d'Aunou - antingen så springer de utav h-vete, eller så står de still...
 
Sv: *Fördomar*

svarta ston ÄR heta :eek: har bara varit i kontakt med svarta ston som är heta :p dock vet jag ett exempel som är allt annat än het men jag skyller det på bläsen :angel:
 
Sv: *Fördomar*

Som amatör ska man tacka o ta emot när proffsen talar om var skåpet ska stå, "läng käken , hon springer ju ändå", skit i skydden hon slår inte på sig oj blev det galopp eller, alla kn ju inte göra gidderyck eller hur:rofl:
Hoppsan va bra det gick jag hade ju "aldrig" kört fort med denna häst
O Ride The Night akommor är snea o vinda o inget att ha, nej men de kan väl ändå titta innan eller? Min är rät i framknäna ngt kohasig hb men det är strax korrigerat hon är liksom bara fyra månader
 
Sv: *Fördomar*

Inga hingstar som har rykte om sig att lämna otroligt snälla avkommor då? :idea:

Eftersom vi fått fram en hel del "dåliga". :angel:
 
Sv: *Fördomar*

Fråga ridtravarfolket så inser du att ALLA travarhingstar lämnar jääättesnääääälla avkommor som är uuuunderbara ridhästar!
 
Sv: *Fördomar*

Inga hingstar som har rykte om sig att lämna otroligt snälla avkommor då? :idea:

Eftersom vi fått fram en hel del "dåliga". :angel:

Jag har inte träffat en enda efter Smok'n Lantern som har varit elak.
Vissa har haft humör men elaka har dom inte varit, och jag har träffat ca 30% av hans avkommor.
 
Sv: *Fördomar*

Alla Stanford hästar är helt puckade i huvvet! Stanford = stann-ford.
 
Sv: *Fördomar*

Underbart initiativ martha! Och kul att ha dig tillbaks efter din lilla paus :)

Angående det där med Napolitanarna så stämmer det iaf med de två jag hade som passhäst. Lite småhariga var de också, men så rädda för en att de aldrig vågade göra nåt när de blev skraja. Man bara hörde hjärtat bulta och så huvet som åkte upp som en kran, haha :D

Och Giant Chillare - stora, snälla (eller dumsnälla) som väl inte kan benämnas som kvicka och snabbtänkta...

Får väl även bidra med:
"Alla amatörer är idioter" (är de inte det?? :o)
 
Sv: *Fördomar*

Jag har inte en endaste fördom mot kallblod, bara mot Pål Best och i synnerhet Pålex K. (högre idiotfrekvens efter Pålex tror jag, än andra Pål Best söner, inte är det några vidare travare heller).

/anhe med 50% kallblod i stallet vilka alla är lätthanterliga (varav en efter Pålex som är jättesnäll, men lite speciell på Pålex vis, inte helt lätt att köra in tex)
 
Sv: *Fördomar*

:love: Tackar

Kastrera ALDRIG, du KAN ju ha en blivande avelshingst :angel:

Om nu Pål Best avkommor är osedvanligt korkade så får väl jag bidra med Altanta Georgia och Blazing Hanover avkommor.....Huuua får rysningar än idag :rofl:

Han är inte så dålig ska du veta (säger amatören vars häst har 13 raka nollor..., ok, en sexa också...Otur...)
 
Sv: *Fördomar*

Jag har mot kallblod. :D

Har du en gång halkat snett med ett kbl så går det aldrig att få dom tillbaka.
(fast det är ju ingen fördom precis)
 

Liknande trådar

Övr. Djur Jag spontanköpte sex ägg på Ebay för drygt två veckor sedan. Tänkte väl egentligen inte skapa en geen tråd för dem, men när de faktiskt...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
23 818
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 325
Senast: hollypolly
·
Fritid Jag, sambon, och hunden vill hyra en stuga på en camping i typ mellersta Sverige, tänk typ max 40 mil från Nyköping men inte i några...
2
Svar
25
· Visningar
1 112
Senast: ii-ssa
·
Gravid - 1år Vad har ni ammat i? Jag skulle vilja hitta lite nytt till amningsgarderoben, jag är trött på att dra upp hela tröjan bland folk och...
Svar
13
· Visningar
450
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp