Bukefalos 28 år!

*Fördomar*

Sv: *Fördomar*

Ta inte allt i denna tråden på allvar, vi måste få ur oss lite oseriösa saker ibland också :D .....

*martha, lycklig fd ägare till Dovrenix, Loglans och Brunbest :love: *

Nu blev jag nyfiken :) Var Dovrenix en kallblodsvalack efter Ullnix??
Mörkbrun med bläs?
 
Sv: *Fördomar*

Tur att det finns lugna exemplar också. En nordis på ridklubben är e: Troll Jahn ue: Pål Best. Han går som Handikapphäst!
 
Sv: *Fördomar*

Alla Rigel joare bromsar på upploppet.
Alla Troll Jahnare är pyttesmå.
 
Sv: *Fördomar*

Hmmm, vart finns han nu ?? eller är han död?? Jag sålde honom till några i dalsland..tor det kunde vara 95/96 kanske
 
Sv: *Fördomar*

Hmmm, vart finns han nu ?? eller är han död?? Jag sålde honom till några i dalsland..tor det kunde vara 95/96 kanske

Då var det nog till oss du sålde honom, han gick på travet några år till innan han blev "pensionär" och sen hade jag honom som ridhäst några år innan han och hans kompis blev utlånade till några tjejer som ville ha två hästar att lunka på i skogen. Nu är han tyvärr död men han fick ett bra pensionärsliv ialla fall...
Hur länge hade du honom?
 
Sv: *Fördomar*

Rambrico :devil: en sån tar man inte i ens med tång.

Tänk om jag vetat det innan jag köpte en 5 åring efter honom för någon månad sen.. Den hästen är rädd för människor,bakrädd och det går inte att höja händerna mot honom, då tror han att det vankas stryk! Jätterädd i boxen, går absolut inte att få något i öronen på honom. Bråttom iväg från stallet har han också.:crazy:

Men då vet man ju inte vad förra tränarna har gjort med honom heller.. :(


En klen tröst är väl att springa, det kan han.
 
Sv: *Fördomar*

Jag hade honom i ung 4 år, han tog 5 segrar för mig, han var snabb som sa**n :D Men vann bara från ledning eller dödens...fick han dom positionerna så var det bara att gå till vinnarcirkeln...dessvärre var han inte så starsnabb :D

Han hade en hel del knepiga ideer för sig, t ex gick det aldrig att köra bakvarv för då var han till 100% av banan :angel:
Rätvarv gjorde han aldrig så...men det var en snygg häst ( även fast han ingen bläs hade :rofl: )

Gott o höra att han fick det bra, jag vet ju att han hade det bra hos er och pratade med "er" under årens lopp när vi träffades på banorna.
 
Sv: *Fördomar*

Han hade en hel del knepiga ideer för sig, t ex gick det aldrig att köra bakvarv för då var han till 100% av banan :angel:
Rätvarv gjorde han aldrig så...men det var en snygg häst ( även fast han ingen bläs hade :rofl: )

Nänä, det var väl ingen bläs :o men en stooor stjärn isf :D
 
Sv: *Fördomar*

Amatörer knyter gärna fast slaggjorden (som sitter företrädesvis ett par decimeter bakom selen) med blåa balsnören.
 
Sv: *Fördomar*

*kl*

- Alla nordisar efter Aaby Pil har små öron! Pyttesmå! ;)

- Avkommor efter Somatic är knäppa i huvudet, åtmistone var han det själv. :devil: (det var väl han som hade helvadderade väggar i boxen för han stod och slängde sig i dom hela tiden?)
 
Sv: *Fördomar*

- Dom kan t om HA blåa balsnörsen som slagrem, eller ett gammalt grimskaft :rofl:

_ Grimman under huvudlaget i värmning o t om i lopp.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Jag spontanköpte sex ägg på Ebay för drygt två veckor sedan. Tänkte väl egentligen inte skapa en geen tråd för dem, men när de faktiskt...
22 23 24
Svar
475
· Visningar
32 157
Senast: Sel
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 345
Senast: hollypolly
·
Fritid Jag, sambon, och hunden vill hyra en stuga på en camping i typ mellersta Sverige, tänk typ max 40 mil från Nyköping men inte i några...
2
Svar
25
· Visningar
1 188
Senast: ii-ssa
·
Gravid - 1år Vad har ni ammat i? Jag skulle vilja hitta lite nytt till amningsgarderoben, jag är trött på att dra upp hela tröjan bland folk och...
Svar
13
· Visningar
506
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Valp 2024
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp