Föredetta travhäst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föredetta travhäst

Nu har inte jag påstått att alla travare som skolas om till ridhästar
far illa.Det finns dom som har det bra oxå.Men dom är få.
Man måste vara en kunnig ryttare för att kunna skola om en trav häst till en rid häst.Hur många är det som är kunniga som ger sig på detta.
Dom som är kunniga skaffar sig inte en travare,dom köper ett halvblod.Ja,det finns halvblod o ponnyer som far illa oxå,det vet vi alla.
Men nu diskuterar vi Travare.

Jag har en travare, och för mig är det så mycket mer värt att göra framsteg som jag (& min häst) har åstadkommit själva, än att sitta på en häst som någon annan har skolat. (även om det är kul någon gång ibland)
Gillar även travarnas oftast fina psyke.

Det finns många okunninga ryttare som köper travare, men en del av dom kanske lufsar runt i skogen mest och inte tar så stor skada, vet inte, men att tycka att alla ägare till travare är okunninga och alla till halvblod(som exempel) är kunninga stämmer ju inte heller.
Dom kunninga borde ju gå ett steg längre och utbilda en travare men det känns väl tryggare med hästar som andra redan har skolat.
(just grejen att halvblodssryttare som det oftast har ett halvblod som dom köpt för 100 tusen färdigutbildad ser ner på varmblodsryttarna när dom själva inte kommer så långt i tävlingsklasserna tycker jag mest är komiskt)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 657
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 510
Senast: miumiu
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 035
Senast: tuaphua
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 300
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp