Bukefalos 28 år!

Förhållande på jobbet

@Björk Ja, jag fattar, och skulle jag träffa någon som bara var SÅ bra så skulle det ju vara svårt att inte inleda en relation bara pga att det kan bli jobbigt om det tar slut.

Men givetvis gör det ju för mig, med min erfarenhet, att det krävs en jädra massa för att jag ska känna att det är värt risken. Jag skulle liksom inte lättvindigt börja dejta nån om jag inte kände till 100% att det här är värt eventuellt bök sen.
 
Inte okej där jag jobbar, finns policy för det.
På min förra arbetsplats införde vi policy efter en massa problem, framförallt där chefer anställde (okvalificerat arbete) sina barn som sen fick flyga fritt på arbetsplatsen. Fruar, barn och chefer placerades om efter policyn, vilket inte de "drabbade" kunde förstå något av...
 
@Björk Ja, jag fattar, och skulle jag träffa någon som bara var SÅ bra så skulle det ju vara svårt att inte inleda en relation bara pga att det kan bli jobbigt om det tar slut.

Men givetvis gör det ju för mig, med min erfarenhet, att det krävs en jädra massa för att jag ska känna att det är värt risken. Jag skulle liksom inte lättvindigt börja dejta nån om jag inte kände till 100% att det här är värt eventuellt bök sen.
Jag resonerar likadant som dig!
 
På min fd arbetsplats är det big no no. När mitt och sambons förhållande kom ut var en av oss tvungna att gå med mer eller mindre omedelbar verkan. Vilket vi också var mycket väl medvetna skulle komma att ske redan när vi inledde ett förhållande.
 
Jag är första kvinnan på mitt jobb (mycket liten arbetsplats) och förutom två äldre män har vi en eller två sommarjobbare per säsong. De är typ 15-17 ca. Så någon policy har inte känts aktuell.
Jag har nyss fått ny befattning och blir någon typ av chef och det känns inte nödvändigt att instiffta en sådan policy heller :p

Men har jobbat på riktigt stora arbetsplatser där flera förhållanden fanns. Det uppmuntrades inte och gav ofta problem i form av svartsjuka, flirtar på personalfester som skapade draman, anklagelser om förfördelning, utfrysning osv.
 
Jag har frågat om det är ok att jobba med särbon, svaret har alltid varit "ja". Vi sköter det snyggt och jobbar dessutom bra ihop. Jag är konsult i den privata sektorn.

Något av det värsta jag varit med om är ICA där det är vanligt med make-fru som chefer :yuck: Alla sådana butiker jag hört om har varit bedrövliga att jobba på, inkl den jag jobbade på (pricken över i var när brodern fick jobb som butikschef efter att ha blivit sparkad som mellanchef på ett annat jobb, ingen var förvånad över att han fått sparken). Dessutom fick deras ungar med kompisar sommarjobb och ytterst få av dem skötte sitt jobb.
 
Jag har varit på olika arbetsplatser och inget ställe har haft uttalad policy mot förhållanden på arbetsplatsen. Dock som andra skriver undviker de att placera de som redan är par på samma avdelning. Att vara lönesättande chef över sin respektive är säkert inte ok. Förra arbetsplatsen ägdes av ett gift par, resten hade sina förhållanden utanför arbetet. Nuvarande jobbet har jag inte kollat upp, är inte aktuellt för egen del oavsett. Jag och sambon jobbar i helt olika branscher.
 
Jag har hittat båda mina senaste pojkvänner på jobbet. :D Men jag föredrar att inte jobba med min partner..
 
Jag hade aldrig velat ha en partner på samma jobb, bara skvaller och misstänksamhet osv gör det ju osmakligt. Men det finns säkert jobb där det funkar. På mitt jobb finns ingen sån policy men vi är mest kvinnor där alla är hetero så det löser sig naturligt.
 
Vi har ingen policy, finns en del par men de sköter det snyggt. På en tidigare arbetsplats hade jag en fling med en kollega, det blev jäkligt obekvämt när jag avslutade det hela och han spelade ut hela offerregistret och drog upp det gång på gång bland kollegor. Numera lever jag efter devisen "Inget hor på eget kontor" ;)
 
Något av det värsta jag varit med om är ICA där det är vanligt med make-fru som chefer :yuck: Alla sådana butiker jag hört om har varit bedrövliga att jobba på, inkl den jag jobbade på (pricken över i var när brodern fick jobb som butikschef efter att ha blivit sparkad som mellanchef på ett annat jobb, ingen var förvånad över att han fått sparken). Dessutom fick deras ungar med kompisar sommarjobb och ytterst få av dem skötte sitt jobb.

OMG det är som att du skulle ha skrivit om ett ica i min stad :banghead::rofl: (jag har inte jobbat där själv men det är en stor arbetsgivare så jag har många vänner som jobbat där och det har beskrivits EXAKT så)
 
Ingen policy vad jag vet på vårt jobb men vi är bara tre pers på kontoret (transportledning budfirma), jag och två killar. Det kan nog lätt bli jobbigt :D Däremot så har båda mina kollegor haft flings med chaufförer. De är alltså anställda av åkare som kör åt oss på kontrakt. Så vi bestämmer över chaufförerna men utan chefsposition liksom. De förhållandena har ingen sagt något om.
 
På förra jobbet fick någon i förhållandet inte vara chef över den andra utan då fick den ena flytta inom företaget, gällande även barn, syskon mm.

Jobbade på ett företag som brf er köpte tjänster från så som LV, FS mm
 
Jag har aldrig jobbat på en arbetsplats där det funnits någon policy mot detta. Ärligt talat skulle jag känna att det var väldigt inskränkande, blir man kär så blir man kär.
Vi har i dagsläget inget par på arbetsplatsen men hade ett gift par fram tills alleldes nyligen.
Flera som är släkt på ett eller annat vis.
Jobbar inom en relativt kvinnodominerad bransch med många homo-/bisexuella (både kvinnor och män).
Jobbar inom djursjukvården (privat, ej statlig) och på min arbetsplats är vi cirka 80-100 anställda.
 
Jag och min man möttes genom jobbet (samma företag, olika avdelningar). Jag är jäkligt glad att vår arbetsplats inte har en policy mot förhållanden på jobbet , och även att jobbet/ödet gjorde att han flyttade från Dalsland hit till Västra Götaland/Alingsås så vi träffades :love:
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 317
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 159
Senast: Pratsch
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 075
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 430
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp