Bukefalos 28 år!

Förhållande på jobbet

Jag tror det skulle vara okej på min arbetsplats, har i alla fall inte hört något annat. Nu är risken minimal att chefen skulle behöva hantera det, det är en starkt mansdominerad arbetsplats (med heterosexuella män som jobbar), och de få kvinnor som finns är redan sambo med någon annan, förutom jag. Utöver det är åldersskillnaderna stora, så risken att någon skulle inleda ett förhållande med någon annan finns inte överhuvudtaget.

På tidigare arbetsplatser låg jag först med chefen. :angel: Men vi skötte det hyfsat och var mest trevligt flirtiga mot varandra så länge han var min chef, själva liggandet kom sen när vi slutat jobba ihop (sommarjobb). På nästa sommarjobb var herr far min närmsta chef. Men han lämnade över största delen av chefskapet på sin andreman för mig och min syster, så egentligen var det väl mest han som var vår chef och pappa var chef för den andra personalgruppen.

Jag hade idag som vuxen inte velat ha ett förhållande med någon jag måste träffa dagligen. Precis som någon annan sa för att jag är rädd för vad som kan hända om det tar slut. Är det ett stort företag och partnern är på en annan avdelning är det en annan sak, men i en liten grupp, nej tack.

Jag tar för givet att man som vuxna inte kladdar och pussar på varandra på arbetstid ens om man är ett par.
 
Hos oss är det förbjudet att jobba på samma avdelning, om par uppstår så får en av dem byta till annan avdelning/annat kontor. Känns väldigt självklart i o m att vårt jobb (bank) innebär att vi i stor utsträckning kontrollerar varandras dagliga arbete för att minimera risken att någon frestas till oegentligheter. Vet dock något enstaka fall där man gjort undantag p g a svårighet att rekrytera till en mindre ort och den som fick tjänsten var gift med en person som också jobbade i banken. Men vet också andra fall där två kollegor som är ett par velat flytta till annan ort och den ena parten då fått söka jobb i annat företag för att vår bank bara haft en enhet på den orten. (På ursprungsorten fanns däremot möjligheten till olika avdelningar och när de nu efter ett antal år flyttat tillbaka igen jobbar åter båda i samma företag.)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 342
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 161
Senast: Pratsch
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 076
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 435
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp