Bukefalos 28 år!

förkortningar

S

Sozzi

när man läser inlägg står det en del förkortningar ganska ofta, och jag undrar vad dem står för, de jag sett mest är:

TS
kl


Nån som vill berätta ?

Finns det fler förkortningar som främst används i forum som jag missat ?
 
Sv: förkortningar

TS står för trådskapare. Alltså den som ställt första frågan/kommentaren.

Kl står för Knapplån. Man kommenterar vidare i en tråd i allmänhet.
Om man t.ex inte skriver kl så kan den som har inlägget ovanför tro att din kommentar är riktat till just han/henne.
Och det kan då bli VÄLDIGT fel...;)

AM
 
Sv: förkortningar

Kl står för Knapplån. Man kommenterar vidare i en tråd i allmänhet.
Om man t.ex inte skriver kl så kan den som har inlägget du svarar på tro att din kommentar är riktat till just han/henne.
Och det kan då bli VÄLDIGT fel...;)

Ändrade bara lite så det blir mer rätt!
 
Sv: förkortningar

samma med ffa...tror jag det var ?! Den förkortningen finns med överallt, jag glömmer alltid vad den betyder villket får till följd att: meningen inte blir så sammanhängande ,)
 
Sv: förkortningar

Många förkortningar är rena dumheter tycker jag. Det är ju inte SMS folk sitter och skickar här på ett forum presis ;)

Här går det ju att skriva lååånga inlägg, man är knappast begränsad till typ 100 tecken. Varför ska man då skriva förkortningar hela tiden ? KL och TS är helt ok tycker jag då det hör i hop med forumet i sig.

En annan störig sak enligt mig, alla svengelska rubriker. VS och Spinoff...*ryyyser*
 
Sv: förkortningar

"lr" är en förkortning jag stör mig relativt mycket på. Usch. :crazy:
 
Sv: förkortningar

En förkortning jag undrar över är s.a.s:confused:
 
Sv: förkortningar

Vadå:confused: Fick man inte fråga om andra förkortningar:crazy: Visste inte att det fanns specifika förkortningar för just bukefalos:confused: s.a.s ser jag rätt ofta här på buke så därför ville jag veta vad det betydde.

Din lista var då inte komplett för s.a.s fanns då inte med där:angel:
 

Liknande trådar

Bukefalos Flera gånger nu har det hänt att när jag gått in i nån tråd så finns mitt senaste inlägg kvar som utkast, fastän jag postat det redan...
Svar
6
· Visningar
480
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
2
· Visningar
690
Senast: tott
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 067
Kläder & Bli fin Jag har kommit till en punkt där jag känner att jag behöver shapingtrosor att ha under klänningar. Jag fullkomligt hatar när...
Svar
2
· Visningar
254
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp