Bukefalos 28 år!

förkortningar

Sv: förkortningar

vs= verses, tex, om 2 boxare har 1 match så är det boxare A vs. boxare B, så de betyder typ, mot.
 
Sv: förkortningar

KL <-- hoppas det var rätt

Tack, fick svar på mina frågor nu :D (har redan börjat använda förkortningarna till o med :smirk: )

Fast KL för KnappLån verkar lite knäppt ärligt talat. Vadå knapplån, vad har det med saken att göra? Låter som ett banklån ;)
 
Sv: förkortningar

En del har lite svårt att förstå när det klart och tydligt framgår att det är till tråden i övrigt och inte just till dem man skriver... Eftersom att det gapas ganska friskt så fort en del får chansen, trotts att det är ganska klara besked med vad man skriver, så har jag och många faktist slutat att knapplåna, dvs vi har hoppat över just det ordet... Har aldrig nånsinn sett ett annat forum där man måste knapplåna...
 
Sv: förkortningar

Många till lägger "EDIT" sist i ett inlägg och sen en mening, vad betyder det igenkligen? har aldrig riktigt fattat.
 
Sv: förkortningar

Att man efter att ha postat inlägget behöver ändra, eller lägga till något :) Edit, som i editera alltså.

Till exempel:
Vilken färg har tomater?

EDIT: Jag kom på att de är röda.
 
Sv: förkortningar

Många till lägger "EDIT" sist i ett inlägg och sen en mening, vad betyder det igenkligen? har aldrig riktigt fattat.

Från Lexin

Översättning av: edit

Svenskt uppslagsord
redigerar redigerade redigerat redigera(!) verb bearbeta formen i (en text, film etc)
<A redigerar x>

Engelsk översättning
edit

Sammansättningar/avledningar
* redigerare---editor

Svenskt uppslagsord
redigera

Engelsk översättning
edit
 
Sv: förkortningar

jag minns att en gång var det nån som undrade varför jag kallade henne "edit" (namnet alltså) när jag skrivit så i ett inlägg :D

det ser ju nästan så ut, för ibland kan man ju skriva t.ex.
NaTTa: och sen det man vill säga till den personen..

jag hade skrivit
edit: och sen min ändring, så visst kan jag förstå att det blev missförstånd.. roligt var det iaf :D
 
Sv: förkortningar

Det är väl egentligen mer korrekt att skriva:

Tillägg eller uppdatering

Liksom att man bör skriva förresten istället för BTW (by the way). Vi lever ju i Sverige ;)
 
Sv: förkortningar

ja jag vet :D
har börjat skriva tillägg allt oftare nuförtiden, just för att det inte ska bli missförstånd..

dock är jag en sån här förkortningsmissbrukare, det går fortare att skriva edit och btw istället för tillägg och förresten (plus att jag alltid stavar fel på tillägg när det går för fort på tangentbordet :p ) och då blir det gärna så...
 
Sv: förkortningar

jag funderar på vad folk menar när dom skriver längst ner i inläggen typ "tiotio" eller "tiotecken" eller bara "tio"??:confused:
har stött på det några gånger och hajar liksom inte..
nån som vet?
 
Sv: förkortningar

Om du skriver ett inlägg med mindre än tio tecken kommer du få en tillsägelse om att lägga till några tecken i ditt inlägg.
Om man nu inte har något mer att säga fyller man ut inlägget genom att skriva "tio", *tiooo*, "101010" osv, för att kunna posta inlägget :)

---
*kl*

Passar på att meddela Gunnar om att varningen om att man måste skriva minst tio tecken i ett inlägg inte ser så jättesnygg ut om man surfar utan JavaScript.
Meddelandet som du har skrivit in är för kort. Var vänlig och skriv ditt meddelande så att det &amul;r minst $vboptions[postminchars] tecken.
:D
 
Senast ändrad:
Sv: förkortningar

Om du skriver ett inlägg med mindre än tio tecken kommer du få en tillsägelse om att lägga till några tecken i ditt inlägg.
Om man nu inte har något mer att säga fyller man ut inlägget genom att skriva "tio", *tiooo*, "101010" osv, för att kunna posta inlägget :)


ah! där trillade poletten ned!:idea:
 
Sv: förkortningar

Haha jag har vart här ett tag och aldrig fattat vad knapplån är :rofl:
Nu känner jag mig en aning smartare :p
 
Sv: förkortningar

Btw betyder väl "By the way"? (alltså förresten, typ:p)
 

Liknande trådar

Bukefalos Flera gånger nu har det hänt att när jag gått in i nån tråd så finns mitt senaste inlägg kvar som utkast, fastän jag postat det redan...
Svar
6
· Visningar
480
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
2
· Visningar
690
Senast: tott
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 067
Kläder & Bli fin Jag har kommit till en punkt där jag känner att jag behöver shapingtrosor att ha under klänningar. Jag fullkomligt hatar när...
Svar
2
· Visningar
254
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp