Förlovning??

Ja? Kan du läsa tråden igen så jag slipper upprepa mig?

:confused: Jag har läst tråden. Du pratar om krav och jag har frågat vilka krav, utan svar. Men du är alltså med på att det mesta är valfritt när det gäller förlovning, dvs kan vara helt kravlöst?
 
Förlåt @prallan , men det blir ju fånigt uppenbart att det finns något med förlovning som du personligen verkar störa dig på snarare än att du genuint vill veta varför man förlovar sig, när en annan användare skapade en tråd om förlovningsringar och du sedan skapade denna, typ 10 minuter efteråt där du smått passivt aggressivt avfärdar hela idén som en lantisgrej utan någon substans i och ifrågasätter det hela med att det minsann "ringer varningsklockor" och att man nog bara är ute efter att bevisa något. Det känns faktiskt inte helt okej, snarare ganska så väldigt taskigt.
 
Tycker mest du verkar döma andras val. Bara för att det inte känns logiskt och rätt för dig så behöver du väl inte hålla på och raljera om det?

Människor lever i kärleksrelationer på många olika sätt, en del upplever det som en fin och kärleksfull gest att på ett konkret sätt komma överens om att dela livet.
 
:confused: Jag har läst tråden. Du pratar om krav och jag har frågat vilka krav, utan svar. Men du är alltså med på att det mesta är valfritt när det gäller förlovning, dvs kan vara helt kravlöst?

Jag har svårt att förstå innebörden av behovet med att ändra titel på sitt förhållande från x till förlovad ifall inte bröllopet är bestämt.
 
Tycker mest du verkar döma andras val. Bara för att det inte känns logiskt och rätt för dig så behöver du väl inte hålla på och raljera om det?

Människor lever i kärleksrelationer på många olika sätt, en del upplever det som en fin och kärleksfull gest att på ett konkret sätt komma överens om att dela livet.
Jag dömer ingen. Jag har det inte i min närhet och undrade över fenomenet. Sen hur det tolkas, kan inte jag avgöra.
 
Många människor ogillar ju äktenskapets traditionella symbolik. Jag tror att förlovningen för många blivit en mjukare symbolik för det gemensamma livet.

Hur kan du få det till att handla om titel?

Eftersom jag inte har det i min närhet, vet jag inte vad det handlar om. Verkade vara en titel, ni upplyser mig om att så inte är fallet.
 
Vad är det som är så krångligt? Om man bestämt sig för giftermål så är man förlovad tillsammans med sin partner. Oavsett om man bestämt datum eller ej. Om du inte ser poängen med förlovning så ser du inte poängen med giftermål heller.

Sen om man byter ringar för just förlovning eller ej är en annan femma, beroende på vilka traditioner man följer eller vill följa.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 500
Senast: Grazing
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 950
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 982
Senast: jemeni
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 513
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Hundhantering
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp