Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Status
Stängd för vidare inlägg.
(DT)
Hästen Gilda utsattes för övergrepp i sitt stall i Vikarbyn och veterinären kunde konstatera yttre skador på hästen. Polisen har inlett förundersökning och tagit DNA-prov i jakten på förrövaren. Flera förhör gjordes under tisdagen, men ännu har ingen misstänkt gripits.

http://www.dt.se/nyheter/rattvik/article386207.ece
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Ok, jag anser kanske inte heller att pastejslickande hunden får psykiska depressioner eftersom den endast är inställd på just pastej, nämligen att äta och inget annat. Men ett sådant fall kommer ju aldrig att komma till åtal eftersom ingen kommer att driva fallet, fast iofs så kanske för den störda männsikan skull, som håller på detta vore bra så den fick hjälp.



Igen, varför skulle ingen driva fallet om det finns en lag som förbjuder det, och tvärtom, varför ha en lag som förbjuder en sådan handling, alltså en hund som slickar pastej ur musen på en kvinna, om ingen kommer att driva det?

Sedan är det ju allmännt känt att vad vi tycker är gott är inte alls samma som vad hundar tycker är gott, så om du tycker det är OK med pastejslick, eller du tycker iaf inte att pastejslick ska straffas, för hunden lider inte för den är inriktad på mat, så borde det vara lika OK för din del om hunden istället slickar avföring på en människa, det är faktiskt, även om det är äckligt, normalt för en hund att just slicka avföring och då borde det ju inte ha någon betydelse för dig varifrån den gör det, eller hur, hunden kan knappast lida mer av att slicka avföring från en rumpa än från marken?
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Igen, varför skulle ingen driva fallet om det finns en lag som förbjuder det, och tvärtom, varför ha en lag som förbjuder en sådan handling, alltså en hund som slickar pastej ur musen på en kvinna, om ingen kommer att driva det?

Sedan är det ju allmännt känt att vad vi tycker är gott är inte alls samma som vad hundar tycker är gott, så om du tycker det är OK med pastejslick, eller du tycker iaf inte att pastejslick ska straffas, för hunden lider inte för den är inriktad på mat, så borde det vara lika OK för din del om hunden istället slickar avföring på en människa, det är faktiskt, även om det är äckligt, normalt för en hund att just slicka avföring och då borde det ju inte ha någon betydelse för dig varifrån den gör det, eller hur, hunden kan knappast lida mer av att slicka avföring från en rumpa än från marken?

Min hund äter gladeligen bajskorvar!
Men dina jämförelser håller inte. Jag får inte gå in i ditt stall och klippa av din kossa en bit från örat, eller hur, men varför inte, ni öronmärker ju kossorna??
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Använder du på allvar den sidan/tidningen som källa?? :eek:

Det var bara ett exempel på vad jag hittat, jag har inte hävdad någon källa, jag ifrågasatte din källa och du kommer med engelska obegripliga länkar från 95 och 97, skulle det vara så mkt bättre?? jag har hittat uppgiften på fler ställen, det är bara att googla att det är endast 2 länder i europa som ej har lag mot tidelag. Jag vill bara veta fakta och vad som gäller idag.
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

men jag ska maila journlisten istället och fråga var hon har för källa, verkar som man kan få bättre svar då. :cool:
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Min hund äter gladeligen bajskorvar!
Men dina jämförelser håller inte. Jag får inte gå in i ditt stall och klippa av din kossa en bit från örat, eller hur, men varför inte, ni öronmärker ju kossorna??

Varför håller inte jämförelsen?:confused:, varför är det inte lika OK att slicka bajs från analen på en kvinna än leverpastej från musen när hunden frivilligt glatt äter bådadera och du desutom inte tycker att pastejen ska straffas eller inte heller att den är skadlig för hunden?


Sedan ska jag bara upplysa dig om att den öronmärkning som vi gör är att jämföra med att göra ett hål i örat på en människa, inte att vi klipper bort en bit av örat, dessutom så är vi som ägare ålagda av jordbruksverket att märka, det betyder inte att du får gå in och göra samma, vart vill du komma med den jämförelsen, att det bör förbjudas?
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Därför kan jag utan problem likställa övergrepp på djur och övergrepp på barn, de är försvarlösa gentemot sin förövare och det är det som är poängen.



Du likställer övergrepp på djur med övergrepp på barn-likställer.

Du vet antagligen att kastrering av barn är förbjudet- det är ett sexuellt övergrepp, du likställer barn och djur när det gäller sexuella övergrepp, men inte någonstans har jag sett dig förfasa dig över att hästar och andra djur kastreras, varför??? , det är faktiskt även det ett sexuellt övergrepp.
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

B]Varför[/B] håller inte jämförelsen?:confused:, varför är det inte lika OK att slicka bajs från analen på en kvinna än leverpastej från musen när hunden frivilligt glatt äter bådadera och du desutom inte tycker att pastejen ska straffas eller inte heller att den är skadlig för hunden?
Det är väl lika illa, skulla jag vilja säga. :crazy:

Sedan ska jag bara upplysa dig om att den öronmärkning som vi gör är att jämföra med att göra ett hål i örat på en människa,
kossa sa jag, inte människa.
inte att vi klipper bort en bit av örat, dessutom så är vi som ägare ålagda av jordbruksverket att märka, det betyder inte att du får gå in och göra samma, vart vill du komma med den jämförelsen, att det bör förbjudas?
Vart vill jag komma, så att du förstår att din jämförelse med att det finns annat tex semin som också är plågsamt och därmed legalisera en våldtäkt på ett sto.
Om du med avsikt gör fler hål i din kossas öra för att plåga denna och du njuter av det tex kan du säkert åka dit för djurplågeri om nån tex filmar , det är samma sak, men vi tillåter öronmärkning helt enl jorbruksverkets ålägganden.
Det här vara bara ett sxempel på att din jämförsele inte håller. I övrigt har jag inga invändningar mot öronmärkning, det var ett exempel som sagt.
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Vi har förr pratat om kastration av djur och jag tycker inte att det är plågsamt om det utförs rätt. Jag kan tycka att det är onödigt att kastrera vissa djur men jag har faktiskt inte själv utfört eller bett någon utföra det. Jag antar att jag får ta ställning till det om jag någon gång äger en hingst. Hanhundar har jag hittills inte behövt kastrera och andra handjur har jag inte haft.
Eftersom även människor kan välja att kastrera/sterilisera sig så är det knappast plågsamt. Jag är övertygad om att det finns människor som skulle må bättre av att kastrera sig men det är en annan diskussion som jag inte tänker dra upp här.

Oavsett hur du vänder och vrider på saken så är det i mina ögon aldrig okej att ha sex med djur. Det är helt enkelt något som ska vara en självklarhet i var mans liv: Man har inte sex med djur, punkt slut. Det stora problemet är att folk glömmer bort att använda sunt förnuft och känsla för andra levande varelser. Vilka vilda djur har sex med en annan art? Varför ska människor ha rätt att förgripa sig på andra arter? Vilket syfte fyller det?

Btw, om vi ska vara långsökta: Känner du dig bekväm med att stödja världssvälten så att fler människor dör?
 
Senast ändrad:
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Det var bara ett exempel på vad jag hittat, jag har inte hävdad någon källa, jag ifrågasatte din källa och du kommer med engelska obegripliga länkar från 95 och 97, skulle det vara så mkt bättre??

Djurskyddsmyndigheten har gjort en undersökning, resultatet presenterades 2007, man kom fram till 209 fall djurvåldtäkter,sedan -70-talet.
209 fall på ca 30 år, inte riktigt de siffror som tidigare påståtts.
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Vi har förr pratat om kastration av djur och jag tycker inte att det är plågsamt om det utförs rätt.


Det är likt förbannat ett sexuellt övergrepp, särskilt som djuren, hästarna inte kan eller ens får, om de kunde, besluta själva, och det är ett ingrepp, en operation.
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

kossa sa jag, inte människa.

Men du visste ju inte hur man gjorde, jag förklarade att det är samma system som att ta hål i örat på en människa, bara så du skulle förstå eftersom du inte visste, din kunskap var bristande.:grin:
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Det här vara bara ett sxempel på att din jämförsele inte håller.

Vad har öronmärkning med att göra med jämförelsen slickande pastejhunden mer än att du inte tycker något ska ligga under lag djurplågeri och tidelag?
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Men du visste ju inte hur man gjorde, jag förklarade att det är samma system som att ta hål i örat på en människa, bara så du skulle förstå eftersom du inte visste, din kunskap var bristande.:grin:

läsfel bara.
men det spelar ingen roll. Du kan inte legalisera att ta fler hål i örat för ditt eget nöjes skulle bara för att det är legalt att öronmärka. (jo, det gör ont att ta hål i männskoöra.)
Blanda in in pastejhunden i den här jämförelsen.
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Du har väl barn? Det har jag inte, kommer heller aldrig att få.



Åhhh, det förstod jag inte, jag och de andra som har barn i tråden stöder värdssvälten eftersom vi har skaffat barn......:grin:, så du äter inte då?.....:grin:, sedan kan jag upplysa dig om att svälten i värden beror på fördelningspolitik och krig, och det kan du påverka lika mycket eller lika lite som vi som har barn kan.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Dalarnas Tidningar) För en månad sedan utsattes två hästar för övergrepp i Vikarbyn. Polisen har ännu inte hittat något som kan peka ut...
Svar
0
· Visningar
695
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Dalarnas Tidningar) Drabbade kräver att polis och åklagare ser till att misstänkt åker fast VIKARBYN Oron för fortsatta hästövergrepp...
Svar
0
· Visningar
902
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (DT) En man är skäligen misstänkt för två konstaterade övergreppen på hästar i Vikarbyn för några månader sedan. - Vi har nu fått...
Svar
0
· Visningar
542
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp