Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Status
Stängd för vidare inlägg.
(DT)
Hästen Gilda utsattes för övergrepp i sitt stall i Vikarbyn och veterinären kunde konstatera yttre skador på hästen. Polisen har inlett förundersökning och tagit DNA-prov i jakten på förrövaren. Flera förhör gjordes under tisdagen, men ännu har ingen misstänkt gripits.

http://www.dt.se/nyheter/rattvik/article386207.ece
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Men då kanske du kan förklara för mig, eftersom du i flera trådar menat att en man förgripit sig på två hästar samtidigt, hur gick det till?

Självklart kan du förgripa dig på flera hästar vid ett tillfälle ( en åt gången).
Men du kan aldrig tas på bar gärning med fler samtidigt så till vida du inte drogat dem rejält och bundit de nära varann så du kan skada båda med varsin arm :crazy:
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Varför skulle jag acceptera sån skit från dig?
Hur lågt tänker du sänka tråden?
PL
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Men brottrubriceringen sexuellt utnyttnande av djur existerar ju inte utanför ditt önsketänkande!
PL

Förhoppningsvis kommer det och att det då också är skillnader i straff på hur pas grovt brottet är.
den bilden är väl inte i den grövre straffskalan.
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Hur lågt tänker du sänka tråden?
PL



Det vet du väl att när argumenten tryter så kommer det diverse olika påhittade uttalande, eller som nu, av Carinah,olika nickanklagelser, insinuation om att sexlivet inte är normalt, eller att man är tidelagare, bara för de vill att tråden stängs.:idea:
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Det vet du väl att när argumenten tryter så kommer det diverse olika påhittade uttalande, eller som nu, av Carinah,olika nickanklagelser, insinuation om att sexlivet inte är normalt, eller att man är tidelagare, bara för de vill att tråden stängs.:idea:

Jag har definitivt inte bett att få tråden stängd, har aldrig tagit åt mig så att jag behövt triangla inlägg riktat mot mig heller.
De är snarare de som inte vill att övergreppen ska komma upp i det offentliga som velat få trådarna låsta.
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

De är snarare de som inte vill att övergreppen ska komma upp i det offentliga som velat få trådarna låsta.



Men du visar på tvärtom.:mad:

Det är du som kommer med anklagelser om, dels mitt sexliv och dels till PL, om andra nick...varför uppför du dig på det sättet och drar in annat om det inte är så att du vill ha tråden låst?
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Jag utmanar dig att hitta ett enda inlägg som försvarar att någon skär eller på annat sätt tillfogar skada på ett djur!

I det fallet då jag nämner att vissa pratar som att övergrepp på djur vore ok - så syftar jag på de som menar på att det inte är "så farligt" om en man våldtar ett djur. De menar att det iaf inte borde kännas på hästen. osv osv osv.
det är bara löjligt att resonera så - ett övergrepp är ett övergrepp.

F.ö. diskuteras det bitvis om dessa gärningsmän som att de enda de använt sig av är sig själva, när de i själva verket använt tillhyggen.
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Störning kan det ju vara även om man håller den under kontroll. Det är än så länge inte straffbart att vara störd även om vissa tycker det borde vara det. PL

Nej, ingen har sagt att det är straffbart att vara störd, så länge man inte går över gränsen och begår brott som t ex sexuella övergrepp. Dessutom finns det ju vissa svårigheter att hitta de störda människorna som aldrig gör något annat än tänker på just det förbjudna. De kanske hamnar på psyk pga av andra anledningar så småningom men det är inte heller straffbart.

Men det blir ju bara löjligt att påstå att vi skulle tycka att det ska vara straffbart att vara störd utan att begå brott. Då vrider man och vänder på ord lite väl mycket anser jag. Och diskussionsnivån blir ännu lägre. :idea:
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Nej jag har inte påstått att du menar att det borde vara straffbart att vara störd men det har i de här trådarna upprepade gånger förekommit att folk påstått att alla med läggningen borde spärras in.
Kan nivån bli lägre än dit carinah sänkt den?
PL
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Upprepar min fråga här då jag ej fått svar:
Vad har du för källa till ditt inlägg nedan, vad jag kan läsa mig till så har endast 2 st länder i Europa ej lagstiftat mot tidelag.

Ursprungligen postat av Hóbagoly
Oavsett frågan om lag eller ej i sig så är påståendet felaktigt. Tidelag är exempelvis inte förbjudet i:
Belgien
Danmark
Finland
Tyskland
Schweiz
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Det du, ni, ska tänka på är att det faktiskt avlider ston p.g.a dessa armar som undersöker, precis som det ibland avlider ston för att de blir betäckta på fel sätt, eller okontrollerat med fel storlek av hingst,enbart en kuk kan aldrig göra den skadan hur mycket ni än vill.

Alla former av medicinska behandlingar kan ju gå fel, det gäller inte bara semin.
Det finns även hästar som blivit så dåliga av en vanlig ledbehandling så man blivit tvungen av avliva, även en vanlig peniccilinkur kan vara livshotande.
Det behöver du knappast sitta o leta upp länkar till, det är allmänt känt.
Men det har ingenting med att vi därför ska tillåta att folk förgriper sig på djur, ingenting. Det är ett mkt dåligt argument för att skydda dessa sjuka indivivder som vill ha sex med djur. Det är ett övergrepp utan dess like.
Och min åsikt är att om man blir sexuellt upphetsad av tanken på sex med djur eller barn, ja då är man störd, även om man ej gjort verklighet av sina tankar, men man kan självklart inte staffas för nåt man inte gjort. Men fullt frisk, nej! Någoting i den känslomässiga utvecklignen hos en pedofil har avstannat har jag läst men vad som avstannat hos en zoofil vet jag ej.
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Men varför utnyttjar du då dina djur, precis som vi andra gör, till göromål som verkligen får dem i underläge och som inte de alls är gjorde för, ja, om det nu är så att du likställer djur och barn?
Varför är du med i industrin vad gäller slakt om du likställer djur och barn?

Nu tycker jag att dina jämförelser börjar spåra ur. Varför inte skrota alla lagar och spränga hela jorklotet i bitar.. ungerfär så blir ju slutresonemanget...
Hur svårt kan det vara att fråga andra länder hur de ställer sig till problematiken som uppstår, hur har de löst problemen?? varför inte lära av andra istället för att komma med orimliga resonemang? :confused:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Dalarnas Tidningar) För en månad sedan utsattes två hästar för övergrepp i Vikarbyn. Polisen har ännu inte hittat något som kan peka ut...
Svar
0
· Visningar
695
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Dalarnas Tidningar) Drabbade kräver att polis och åklagare ser till att misstänkt åker fast VIKARBYN Oron för fortsatta hästövergrepp...
Svar
0
· Visningar
902
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (DT) En man är skäligen misstänkt för två konstaterade övergreppen på hästar i Vikarbyn för några månader sedan. - Vi har nu fått...
Svar
0
· Visningar
542
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp