Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Status
Stängd för vidare inlägg.
(DT)
Hästen Gilda utsattes för övergrepp i sitt stall i Vikarbyn och veterinären kunde konstatera yttre skador på hästen. Polisen har inlett förundersökning och tagit DNA-prov i jakten på förrövaren. Flera förhör gjordes under tisdagen, men ännu har ingen misstänkt gripits.

http://www.dt.se/nyheter/rattvik/article386207.ece
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Frågan riktades till dig eftersom du hakade upp dig på att carinah inte kunde mena att han förgripit sig på flera hästar samtidigt. Jag menade att HUR är det praktiskt möjligt att förgripa sig på flera SAMTIDIGT?



Jag hakade inte upp mig, jag visste att det bara var en häst i det fallet, just då när han greps på bar gärning, och som sagt, den frågan får Carinah svara på.
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Hur skulle han ha kunnat förgripa sig på flera exakt samtidigt? Har har flera könsorgan? Ställde han upp dem bredvid varandra och hade en arm i varje eller hur skulle det ha gått till?

:bow::bow::bow::bow::bow::bow:Tacksamt när vissa här visar sina brilijanta sidor..............
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Ja, och nu kommer det fram att flera i tråden tycker att de är sjuka i huvudet, eller störda, innan de har begått någotsomhelst brott.

Frågan är : Vad kommer härnäst, hur hittar man dessa sjuka individer som ännu inte gjort något men som kanske en dag...., kännetecken, är man villig
att gå så långt att man terroriserar de man tror sig veta är störda, så att de begår självmord innan något händer...?


Helt ärligt så vill jag inte veta hur många "störda" personer som knallar runt i våra samhällen. Det är nog många fler än man tror. Och för många är det nog bara en liten detalj som gör att det spårar ur och de blir farliga för oss. Se alla massakrar i skolor mm som har hänt och att olika övergrepp bara stiger i antal. Vi lever i ett tuff värld med tufft klimat...
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Men brottrubriceringen sexuellt utnyttnande av djur existerar ju inte utanför ditt önsketänkande!
PL
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Är man zoofil så är man zoofil, och det handlar bara om tid innan de begår övergrepp. De lever knappast i celibat.



Bilden på kvinnan skulle absolut kunna prövas i tingsrätt och efter vad som framkommer där visar sig då vad brottsrubriceringen blir. Jag skulle luta åt sexuellt utnyttjande.


Varför skulle just zoofiler begå övergrepp?, de kan väl runka( om det är män) och tänka som alla andra får göra som inte får sig nåt, vare sig man är hetero, homo, och allt vad som nu finns.

Men ditt uttalande ovan styrker det jag skrev till PL, vad kommer härnäst, hur får du tag på dem i tid så trakasserierna kan börja, jag undrar?


Och ännu en till som tycker bildens fotograf ska till åtal, ska kvinnan också åtalas?
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Men är de störda ändå, fast de aldrig har gjort något, och en del aldrig kommer att göra?

Hur kan en tanke vara sjuk eller störd om den aldrig går till handling och inte skadar någon?

Så du tycker det är helt okej att ha erotiska fantasier där man har sex med barn eller t ex en höna? Tror du att det är större delen av befolkningen som har såna drömmar? Du känner inte att man är ute på hal is om man fantaserar om sex med barn, kanske t o m sina egna? Du tycker det är fullständigt normalt?
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Tror du att det är större delen av befolkningen som har såna drömmar? Du känner inte att man är ute på hal is om man fantaserar om sex med barn, kanske t o m sina egna? Du tycker det är fullständigt normalt?


Nej, jagtycker inte det är normalt, men det kan knappast vara en störning så länge man inte begår brottet man fantiserar om, eller tycker du tankar ska straffas?, hur ska det gå till...:confused:
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

KL Att ha fantasier om att ha sex med en häst kan väl knappast ses som någon allvarlig störning.
Att däremot ha fantasier om att allvarligt skada en häst i könsorganen kan knappast vara lindrigt.
Sen har vi frågan om hur allvarlig störning det är att fantisera eller uppmana till misshandel, mord o tortyr av sjuka människor.
PL
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Och igen, tycker du som Bortkommen och Carinah, att de personer ska åtalas och straffas på bilden?
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Störning kan det ju vara även om man håller den under kontroll. Det är än så länge inte straffbart att vara störd även om vissa tycker det borde vara det.
PL
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Sen har vi frågan om hur allvarlig störning det är att fantisera eller uppmana till misshandel, mord o tortyr av sjuka människor.
PL



Ja, jag undrar också varför inte sådana tankar om Bortkommens "man ska göra samma med dem vad de gjort med djuren, Carinah´s "terrorisera äcklena tills de begår självmord" är sjuka och störda tankar enligt dem?
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Hade han skadat hästen eftersom han greps? Eller var det fråga om tidelag?
PL
"Ca 2 cm stort sår fanns ventralt i slidan ca 5 cm caudalt cervix. Skadan hade förorsakats genom att en spetsig pinne förts in i slidan på hästen och orsakat hästen både fysiskt och psykiskt lidande."
Förövaren som är uppfödd på gård med djur och tycker hemskt mycket om djur och anser att man ska behandla dem väl.
"T kliade hästen med en pinnen och märkte aldrig att pinnen kom in i hästens slida men det kan ändå mycket väl ha hänt att den gjorde det".
Vill du ha mer info?
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

KL Att ha fantasier om att ha sex med en häst kan väl knappast ses som någon allvarlig störning.
Att däremot ha fantasier om att allvarligt skada en häst i könsorganen kan knappast vara lindrigt.
Sen har vi frågan om hur allvarlig störning det är att fantisera eller uppmana till misshandel, mord o tortyr av sjuka människor.
PL
Byt tillbaka till det här nicket nu...eller det tredje nicket var länge sen du använde i den här diskussionen.
Att fantisera om att ha sex med en häst eller djur är ett allvarligt sjukt beteende.
Du avslöjar dig själv tydligt.
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Nej det räcker. Jag ville bara veta eftersom ordet förgripit sig används i så totalt olika sammanhang.
PL
 
Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Nu får du väl sluta kasta skit på andra som inte instämmer med dina åsikter!
Vilket nick? Har haft detta i över 10 år.
Har trianglat ditt vidriga inlägg.
PL
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Dalarnas Tidningar) För en månad sedan utsattes två hästar för övergrepp i Vikarbyn. Polisen har ännu inte hittat något som kan peka ut...
Svar
0
· Visningar
699
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Dalarnas Tidningar) Drabbade kräver att polis och åklagare ser till att misstänkt åker fast VIKARBYN Oron för fortsatta hästövergrepp...
Svar
0
· Visningar
905
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (DT) En man är skäligen misstänkt för två konstaterade övergreppen på hästar i Vikarbyn för några månader sedan. - Vi har nu fått...
Svar
0
· Visningar
543
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppfödare som slutat svara
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp