Försäkring - igen

Jag ställde till ett j-a liv när jag hamnade i den situationen och insåg att jag nog skulle få rätt i en rättslig tvist - man kan faktiskt inte hitta på egna villkor som man döljer för motparten i flera år för att sedan åberopa när det passar! - så jag pressade på rätt hårt och fick till slut försäkringsbolaget att ändra sig. Agria. Inget jag rekommenderar till någon efter det.

Jag hade också Agria då och aldrig mer.
 
Konstigt att det bara skiljer en tusenlapp för dig mellan Folksam och Agria och över 50% för mig😳
Nu har jag förvisso en hund till i Folksam plus bilen så jag får lite rabatt men den är bara på 517:- för ett helt år.
Fast då hade Folksam 120.000 kr i ersättningsnivåer, Agria hälften. Väljer jag 60.000 på Folksam kostar den bara 4.400. Nästa steg på Agria är 150.000 och den skulle kosta oss 12.000 kr. :eek:
 
En reservation menar du? Det beror lite på. Om tex hornhinnan skadas och det blir följdproblem hade jag inte vågat byta bolag. Men ögon kan vara luriga.

Ja, menade reservation. Men tänker om det inte blir någon följdskada utan det blir bara irritation och läks? Är ju en rätt så vanlig skada.

Jag har bara erfarenhet med en katts försäkring, där ena hade magproblem ett tag flera år innan. Lång historia, men blev byte och det blev reservation, dock fick möjligheten att lyfta det med att bevisa med intyg att katten var helt fri från magproblem idag.
 
Tänker på att hennes är en valp och har väl valprabatt. Min valp kostar 250 kr för 120k vetvård, 18k i liv och 25% självrisk.

Mina vuxna kostar också svinmkt i agria. 🥹 Ska byta på den som går när det blir bytt försäkringsår.
Tror inte jag har valprabatt? Men kan ha missat det. Kollade nu och jag har tydligen valt låg självrisk, 1900+15%, så det drar ju upp förstås. Sen jämför jag med hästarna och tycker detta var billigt😅
 
Jaha, var det så låg vetvård. Det förklarar varför. Tog för givet att vetvården var högre.
Jag hade valt ett annat bolag och höjt vervården. 30 000:- räcker inte långt.

Men de borde gå att höjja på Agria väl?
Jag har nog 120.000 på min ena hund där.
 
Ja eller hur!
Kollade lte snabbt och det ser OK ut.

Vet.vård 30' men det får jag väl leva med...
Om inte din madrass är sprängfylld med pengar så riskerar du få göra dig av med hunden om han blir sjuk. Hade du lika lågt på din förra? Man måste ju vara så ordentligt försäkrad att man inte drar sig för att söka vård när det behövs.

Min hund fick svåra magproblem, låg inne tre dygn, provtagning, röntgen, kontrastpassage, ultraljud, dropp, mediciner, mat. 29000 kronor. Om hon dessutom hade behövt kirurgi hade ju det där inte stoppat.
 
Självklart. Men Agria är ju det dyraste bolaget och jag uppfattade det som att det fanns en ekonomisk aspekt.
Exempelvis så bytte jag från Agria helt nyss och fick samma innehåll och sänkte kostnaden med ca 55%. (Har också 120 000)

Jaha, missade de 🙈
Ja min skrivs också över till Folksam snart för Agria är så dyrt.
 
Dubbelkollade och det var 247 kr. 😅
Det är vad mina kostar också, utan mängd/uppfödarrabatt.

Med priserna/veterinärtillgången i sverige så hade jag aldrig vågat ha mindre än 60.000 per hund. Det räcker ju med ett ormbett för att tömma hela potten.

Här har vi både annan tillgång till småkliniker/ambulerande veterinärer och helt andra priser. Här räcker 30.000:- långt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Nu har Agria höjt försäkringen IGEN. Betalar alltså 11500 om året vilket nästan blir 1000 kr/mån. Har till sista april på mig att...
Svar
4
· Visningar
776
Senast: lilstar
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 790
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 066
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 336
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Bildtråden
  • Färgtråd III

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp