Bukefalos 28 år!

Försäkring

Coop

Trådstartare
Vi fick två hästar i höstas som båda var över 15år. Jag ringde runt till flera försäkringsbolag men det går inte att vetförsäkra en häst över 15 år.

Men det är många som blir förvånade när jag nämner detta och menar att vetvård borde ju gå.

Min fråga är då är det någon som vet något försäkringsbolag som vetvårdsförsäkrar hästar äldre än 15år?
 
Sv: Försäkring

det är väl lite beroende på ras, hade hästarna ingen försäkring ni kunde överta ? har du vet. bes. ?
vet att bolagen nytäcknar tex. shettisar, islänningar och lipizaner i högre åldrar än tex. halvblod, fullblod och travare.
 
Sv: Försäkring

När vi köpte dotterns ponny i höstas ( då 19 år ) så var man tvungen att ta över en redan befintlig försäkring, gick inte att nytecka en fullständig försäkring på så gammal häst.
 
Sv: Försäkring

Det fanns tyvärr ingen försäkring på hästarna. De som haft dem innan hade slutat att betala försäkringarna "då ingenting hände".

Hur dumt som helst.
 

Liknande trådar

  • Omröstning
Hästmänniskan Ett mail med den här rubriken/innehållet fick väl alla som är agriakunder igår. Jag förstår mycket väl att det är för att få ner antalet...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 988
Senast: Sirap
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 310
Senast: BornAgain
·
Övr. Hund Vi har två hundar. 1 år och 1,5 år båda tikar. Den yngre är finnspets och den äldre blandras( labrador, golden, pudel och jackrussel)...
Svar
15
· Visningar
813
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 979
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp