Bukefalos 28 år!

Förslag: Ta bort en av smileysarna

Sv: Förslag: Ta bort en av smileysarna

Ta bort alla smileysar istället så de blir =) (: :P osv istället, så slipper vi detta med alla som missuppfattar och tar illa vid sig osv.
Tycker jag iaf.
 
Sv: Förslag: Ta bort en av smileysarna

Ja, det kan man fundera över ;)

Eftersom jag alltid försöker vara positiv, skall du läsa den positivt.

Kanske vore bra om alla försökte läsa alla inlägg och smileisar som de var positiva innerst inne och inte tro det värsta om allt. Jag tror dessutom att det kanske kan ha en bättre effekt på de som till äventyrs inte är så positva i sina inlägg. (välj själv lämplig smiley)
 
Sv: Förslag: Ta bort en av smileysarna

Jag brukar oftast välja att se positivt på vad folk skriver. (om inget annat är uppenbart)

:bow: Tycker jag är en trevlig smiley
:smirk: Verkar många ha olika sätt att se på och samma gäller :angel:

Jag har alltid läst :smirk: som en suck eller så. Att någonting är trist. Inte ett dugg nedlåtande.
:angel: Har jag enbart använt när jag varit ironisk i ett skämsamt sammanhang. (oftast angående mina egna brister)
:bow: Fattar jag inte hur man kan se som annat är ett medhåll eller att visa tacksamhet.

Men allt beror ju på hur man använder smileys och hur man LÄSER dom.
 
Sv: Förslag: Ta bort en av smileysarna

Jag tror inte att kat menar att den är negativ genemot den person den riktar sig emot utan att den kan spä på gäng-bildning och att gänget kanske är elakt mot någon annan och då uppfattas den som negativ av den personen.
 
Sv: Förslag: Ta bort en av smileysarna

Jo det fattade jag.
Men jag tänker helt enkelt inte så när jag skriver eller läser.
Folk får buga bäst dom orkar även till dom som jag inte har samma åsikt som. Det rör mej inte i ryggen.

:D (som för övrigt med lite fantasi kan ses som att jag flinar åt dej på ett överdrivet tillgjort sätt=nedlåtande)

;)
 
Sv: Förslag: Ta bort en av smileysarna

Lånar..
För mig är :smirk: en hånsmiley. Smirk betyder precis det silverstol skriver, och då tolkar jag den så.
Fast folk verkar använda den hur som helst, så man vet inte vad de menar.
De som änvänder :smirk: regelbundet, är folk jag har svårt att ta på allvar. De verkar tro de är förmer än andra och gärna vill håna de lite för ställa sig själva i bättre dager. Så tolkar jag den.
 
Sv: Förslag: Ta bort en av smileysarna

Ta bort alla smileysar istället så de blir =) (: :P osv istället, så slipper vi detta med alla som missuppfattar och tar illa vid sig osv.
Tycker jag iaf.

*protest*

Det blir mycket jobbigare att läsa en text med =) :P osv.

Behåll de smiliesarna som finns :)

i-c som använder :bow: när hon håller med/tycker att det är ett bra inlägg. ;)
 
Sv: Förslag: Ta bort en av smileysarna

fast ett hånflin kan väl aldrig vara positivt? Inte enligt mig iallafall.
 
Sv: Förslag: Ta bort en av smileysarna

smileysarna ser jag som ett sätt att förstärka känslor när man skriver, därför anser jag att dom alla fyller sin funktion och borde få stanna kvar :)
 
Sv: Förslag: Ta bort en av smileysarna

Det blir inte alls jobbigare för mig iaf, det blir mer stilrent.

Om det är någon som ska bort så är det :smirk: iaf.
Det har varit eviga diskusioner om den flera gånger, nu blir det en igen. Kan ingen bara ta bort den smileysen så slipper alla missuppfatta varandra, ta sig illa vid och börja ogilla personen.
 
Sv: Förslag: Ta bort en av smileysarna

Det blir inte alls jobbigare för mig iaf, det blir mer stilrent.

Nej, usch. Jag håller inte med dig alls. Titta in på vilket community som helst där sådana smileys tillämpas och man ser att det finns tusen variationer på dem. Det är både obegripligt och jätterörigt.

För övrigt gillar jag de smileys som finns här på Buke, men blir som många andra lite osäker på :smirk:-smileyn ibland. Dock tror jag att den kanske kan fylla sin funktion den också.
 
Sv: Förslag: Ta bort en av smileysarna

Jag förklarar gärna min syn på dessa små figurer. Och den verkar högst orginell om jag nu läser dom andra inläggen....

Jag använder :bow: för att jag tycker att den visar att det finns ödmjukhet, klokskap och godhet.
Jag använder :smirk: för att jag är tillfreds, positiv och nöjd _uta_n att vara negativ eller ute efter att irritera någon. Absolut inget hånflin, även om det nu råkar vara betydningen.

Så det är nog individuellt hur man väljer att använda dessa rackare, men det stör mig inte. :)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Förslag: Ta bort en av smileysarna

Okej. Ett till hånflin som är positivt. Jag ska börja hånflina åt alla när jag är nöjd.
 
Sv: Förslag: Ta bort en av smileysarna

Jag ser det som ett harmoniskt inre leende, kanske t o m i viss utsträckning som ett MonaLisa leende.
Hon hånflinar väl inte, eller gör hon?
Jag tycker att hon ler lite mystiskt och hemlighetsfullt. :smirk:
 
Sv: Förslag: Ta bort en av smileysarna

Okeeej.. Du och jag har väldigt olika syn på det. Det har inte slagit dig att smilyn heter "smirk" av en anledning?
 
Sv: Förslag: Ta bort en av smileysarna

Alla är olika. Och ibland är inte själva anledningen det viktigaste, utan tolkningsfriheten.
Men när ingen ändå förstår anledningen så spelar det inte någon roll, för mig. :smirk: Jag tycker att Smirken är söt och gör sitt bästa efter bästa förmåga...;) Precis som alla andra. Den ler och det räcker. :D

Det alltid finns olika sätt att tolka text eller figurer, beroende på vad man vill läsa in i det.
Har man påförhand bestämt sig för att det står något negativt så kan även en :) hånle på ett naivt och idiotförklarande sätt....;)
 
Sv: Förslag: Ta bort en av smileysarna

Men HALLÅ!!!
Man kan ju inte ta bort:bow:

Den använder vi ju flitigt när vi hyllar Gunnar som jobbar ihjäl sig för våran skull.


:D
 
Sv: Förslag: Ta bort en av smileysarna

Lånar..
För mig är :smirk: en hånsmiley. Smirk betyder precis det silverstol skriver, och då tolkar jag den så.
Fast folk verkar använda den hur som helst, så man vet inte vad de menar.
De som änvänder :smirk: regelbundet, är folk jag har svårt att ta på allvar. De verkar tro de är förmer än andra och gärna vill håna de lite för ställa sig själva i bättre dager. Så tolkar jag den.

Jag håller med dig och Silverstol med tillägget att jag HATAR den smileyn, den är vedervärdigt spydig och nedlåtande enligt mig när den används i en text och den används dessutom ofta i texterna utan att folk fattar vad smirk betyder.

Jag uppfattar tex denna text som uppnosig och nedlåtande:

- Ja men det var ju just det jag skrev :smirk:

Medans denna är mera positiv:

- Ja men det var ju just det jag skrev :)

Den första texten kan jag inte tolka som positiv oavsett hur många ggr jag läser den medans den nedre är positiv just pga en smiley som är glad och inte en som är hånflinande.
 
Sv: Förslag: Ta bort en av smileysarna

Men allvarligt talat! När en sak (i detta fall en smiley) har ett uttalat budskap, t.o.m är DÖPT efter sitt budskap, då är det INTE öppet för någon "personlig tolkning"! Ett smirk är ett smirk är ett smirk, och man KAN inte smirka när man är positiv! Det är ju ändå därför man har bestämda smileysar, för att vi lättare ska kunna understryka vad vi menar och ha svårare för att missupfatta varann!

Det är nästan samma som att säga att "jag körde mot rött, för enligt min tolkning var det grönt" :smirk: (och denna är inte menad positivt och hemlighetsfullt)
 
Senast ändrad:
Sv: Förslag: Ta bort en av smileysarna

Helt korrekt användning av smileysar för att fördjupa och förtydliga ett skrivet budskap :bow:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 555
Senast: Milosari
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
36 601
Senast: Intejag
·
Övr. Hund Jag har vissa problem med min hund. I stort sett är han väldigt lydig, trevlig och social, men samtidigt kan han vara väldigt strykrädd...
Svar
7
· Visningar
2 485
Senast: zabby
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp