Bukefalos 28 år!

Förslag: Ta bort en av smileysarna

Sv: Förslag: Ta bort en av smileysarna

Det blir lätt så när man argumenterar mot varandra utan att använda smilysar, då verkar man allvarligt.

Och se skillnaden på detta svar:

Det blir lätt så när man argumenterar mot varandra utan att använda smilysar, då verkar man allvarligt. :p Nu såg den texten mycket roligare ut och inte alls lika seriöst!

absolut. med de otvetydigt positiva smileysarna ja.
men kolla detta:

jag anser att det är odebatterat solklart fall när jag hävdar detta.

jag anser att det är odebatterat solklart fall när jag hävdar detta :smirk:

ser helt klart otrevligare ut med smirkeysen, eller hur?

:angel: (hatar denna med)
 
Sv: Förslag: Ta bort en av smileysarna

jag tycker :bow: är en bra smiley. däremot så uppfattar jag :smirk: som 'jag är bäst, jag vet allt..' allmänt snobbig smiley iaf..
 
Sv: Förslag: Ta bort en av smileysarna

Jag förstår varför du skriver det du skriver

för allt möjligt _används_ på alla möjliga sätt

:smirk: detta har för mig varit ett lakoniskt leende.
googlade på ordet smirk
"Cynical Smirk - a personal opinion that you probably don't care about."
Det är så jag tänkt och så jag använt den
men slår jag upp smirk i ordboken så blir det något annat ju - ett sardoniskt överlägset leende.

Den här tråden kan man då konstatera att den används tom av Gunnar på mitt sätt, men att många tar illa upp. Och det är ju faktiskt synd att stöta bort folk med en smiley.
så den får jag väl sluta med



En annan smiley som jag slutat med efter en diskussion är ;) som jag trodde var en flörtsmiley - typ SÖRRÖ!, men fick skrivet på näsan att det var det minsann inte utan skulel tolkas som om man var lite ironisk mot sig själv.
Men jag har mest sett den användas efter otrevliga slängar så jag har slutat


Min favoritsmiley har varit :D Den tycker jag ser så fånig ut så denhar jag använt som "hotavvärjande" dvs gett sken av atta vara lite fläng ( dvs jag är fläng)

Förmodligen kan även det missuppfattas.

Jag :angel: när jag varit lite fräck - för att ta udden av det antar jag. Eller för att markera att jag vet att jag ligger på gränsen för det "tillåtna".

Hur ser du den användas? Mankan ju inte använda den i kombination om ett omdömme om andra bukare - då blir det ju fel. Tex att få dem att framstå som korkade*.
även om de är det - här skulle jag lagt in den :angel:- mer som en släng tillbaka på mig själv.
men aldrig vid *





Egentligen är det nog den som sitter bakom knapparna det handlar om
Hur mycket filantrop - eller människsoföraktande den är.

I många fall brukar jag slänga in smileys för att få det mer lättläst och skirva att jag använder dem för det också.



När de används som du beskriver så brukar det ju vara väldigt många för att understryka alla anspelningar som möjligt kan tänkas göras, gärna kombinerat med !!!!

Det verkar mest labilt i mina ögon
 
Senast ändrad:
Sv: Förslag: Ta bort en av smileysarna

Ja du behöver inte ens smileys för att folk skall tro sig eller veta att du är elaka mot just dom även det som är det mest långsökta man kan tänka sig tar vissa på sig som solklara angrepp från din sida.

Hur lyckas du :angel:

Hur lyckas du :smirk:

Hur lyckas du ;)

Hur lyckas du :bow:

Hur lyckas du :eek:

Hur lyckas du :banana: :rofl: :( :devil: osv osv
 
Sv: Förslag: Ta bort en av smileysarna

man umgås med paranoida männikskor:angel: :angel: :angel:

:o :o :o

:rofl: :rofl: :rofl:


KL översättning;

oj vad fräck jag var

törs jag det?

Vad roligt det är att ha kompisar som man kan skojja om jobbiga saker med
 
Senast ändrad:
Sv: Förslag: Ta bort en av smileysarna

Fast jag tycker fortfarande att det är roligt. Allvarlighetsgraden i argumentationen är i nivå med mellanösternproblematiken, ungefär;)

Jamen alltså är inte detta i stil med mellanösternproblematiken? Förstår inte du att detta är totalt gravallvarligt från bägge sidor, snart haglar bomberna över mig och USA kommer sedan att hämta mig och spärra in mig på Guantanamobasen :rofl:
 
Sv: Förslag: Ta bort en av smileysarna

det kan ju ligga något under denna diskussion som inte ni är insatta i.
bara som ett tips...lixom

Vad som föranleder TS vet jag inte, men jag tar inte för givet att hon är löjlig, det finns säkert en anledning - det brukar göra det.

Jag vet varför mackan säger son hon säger, och fio säger som hon säger, det har ju ganska mycket mer än med smileysarna att göra.



Men jag undrar vad du och Mandalaki gör i en tråd som ni finner löjlig

löljar er :o
 
Sv: Förslag: Ta bort en av smileysarna

Jag :angel: när jag varit lite fräck - för att ta udden av det antar jag. Eller för att markera att jag vet att jag ligger på gränsen för det "tillåtna".

Hur ser du den användas? Man kan ju inte använda den i kombination om ett omdömme om andra bukare - då blir det ju fel. Tex att få dem att framstå som korkade*.
även om de är det - här skulle jag lagt in den :angel:- mer som en släng tillbaka på mig själv.
men aldrig vid *

Jag tycker bara korthugget att "Less is more".
Jag försöker helt enkelt skriva sådan svenska att den inte behöver utsmyckas med en massa smileys, utan bara skriva med en neutral och objektiv ton - om jag inte uppenbart skojar och bara flamsar runt, då kan jag ju självklart slänga med en :rofl: eller nåt.

sakdiskussionerna försöker jag i största möjliga mån bara använda punkt, frågetecken och utropstecken. Om det är en KÄNSLIG diskussion och jag känner mig tveksam att något kan misstolkas negativt som jag inte vill att det ska tolkas negativt, lägger jag till en av de uppenbart snälla....:) eller den bekymrade - för att visa att jag bara frågar - ärligt. :crazy:

Men - du har givetvis rätt i att ALLT kan tolkas fel, oavsett hur mycket man ansträngt sig. Men därför tycker jag nästan att det är VÄRRE att bli feltolkad av en smiley än om man bara skrivit rena ord i en ren mening.

sen har jag ju sett uppenbara fall av elakartade kommentarer åtföljas av :love: tillochmed - så då inser man ju att det inte går att hitta rätt eller gardera sig hur man än försöker egentligen.
 
Sv: Förslag: Ta bort en av smileysarna

det kan ju ligga något under denna diskussion som inte ni är insatta i.
bara som ett tips...lixom

Vad som föranleder TS vet jag inte, men jag tar inte för givet att hon är löjlig, det finns säkert en anledning - det brukar göra det.

Jag vet varför mackan säger son hon säger, och fio säger som hon säger, det har ju ganska mycket mer än med smileysarna att göra.



Men jag undrar vad du och Mandalaki gör i en tråd som ni finner löjlig

löljar er :o


Jag har aldrig skrivit att jag finner tråden som löjlig så skärp till dig!
 
Sv: Förslag: Ta bort en av smileysarna

du har ironiserat över den - det är väl samma sak


vad jag ville med mitt inlägg var väl mest att visa att det som inte berör en kan man tycka är...........både det ena och det andra

inte lika lätt när man är en del av det

när jag drog in dig i det hela tappade du ju distansen.......
 
Sv: Förslag: Ta bort en av smileysarna

Ja men jag säger igen
på förekommen anledning så förstår jag dig.

Överanvändandet av smileys kan man ju ta som ett tecken på att - kommunikationsförsaök inte kommer att ge så mycket.

Läs boken energitjuvar - asabra

handbok i buke kan man säga
 
Sv: Förslag: Ta bort en av smileysarna

du har ironiserat över den - det är väl samma sak


vad jag ville med mitt inlägg var väl mest att visa att det som inte berör en kan man tycka är...........både det ena och det andra

inte lika lätt när man är en del av det

när jag drog in dig i det hela tappade du ju distansen.......

Måste man jämnt vara gravallvarlig i alla diskutioner man deltar i eller får man skämta till det nån gång bara ibland? Eller är det en dödssynd?

Detta måste verkligen vara ett av dom mest allvarliga ämnena du diskuterar just nu eftersom du ens bemödar dig att se ner på nån som är just ironisk över en jävla smiley!
 
Sv: Förslag: Ta bort en av smileysarna

Jag förstår varför du skriver det du skriver

för allt möjligt _används_ på alla möjliga sätt

:smirk: detta har för mig varit ett lakoniskt leende.
googlade på ordet smirk
"Cynical Smirk - a personal opinion that you probably don't care about."
Det är så jag tänkt och så jag använt den
men slår jag upp smirk i ordboken så blir det något annat ju - ett sardoniskt överlägset leende.

Den här tråden kan man då konstatera att den används tom av Gunnar på mitt sätt, men att många tar illa upp. Och det är ju faktiskt synd att stöta bort folk med en smiley.
så den får jag väl sluta med



En annan smiley som jag slutat med efter en diskussion är ;) som jag trodde var en flörtsmiley - typ SÖRRÖ!, men fick skrivet på näsan att det var det minsann inte utan skulel tolkas som om man var lite ironisk mot sig själv.
Men jag har mest sett den användas efter otrevliga slängar så jag har slutat


Min favoritsmiley har varit :D Den tycker jag ser så fånig ut så denhar jag använt som "hotavvärjande" dvs gett sken av atta vara lite fläng ( dvs jag är fläng)

Förmodligen kan även det missuppfattas.

Jag :angel: när jag varit lite fräck - för att ta udden av det antar jag. Eller för att markera att jag vet att jag ligger på gränsen för det "tillåtna".

Hur ser du den användas? Mankan ju inte använda den i kombination om ett omdömme om andra bukare - då blir det ju fel. Tex att få dem att framstå som korkade*.
även om de är det - här skulle jag lagt in den :angel:- mer som en släng tillbaka på mig själv.
men aldrig vid *





Egentligen är det nog den som sitter bakom knapparna det handlar om
Hur mycket filantrop - eller människsoföraktande den är.

I många fall brukar jag slänga in smileys för att få det mer lättläst och skirva att jag använder dem för det också.



När de används som du beskriver så brukar det ju vara väldigt många för att understryka alla anspelningar som möjligt kan tänkas göras, gärna kombinerat med !!!!

Det verkar mest labilt i mina ögon

Alltså, förlåt mig. Men varför använder du "_" både före och framför vissa inlägg?
Det blir så jäkla svårt att läsa......

;) (fri tolkning med tanke på ursprungsinlägget :bow: :D )
 
Sv: Förslag: Ta bort en av smileysarna

*kl*
Vad olika man kan uppfatta smailiasrna... :o

Den här :smirk: tycker jag säger typ "suck, vad trött jag blir"

:angel: Använder jag mest när nåt är självklart, typ trådar som "Var hittar jag detta och detta..?" och svaret blir "Googla :angel:"

Däremot har jag svårt för den här: :p och den här: :cool: och särskilt den här: :devil:

:devil: En djävul symboliserar ju ilska tycker jag, men så LER han?? :confused: Så jag är lite konfundersam...

Och hur många smailiar kan man max använda i ett inlägg??
 
Sv: Förslag: Ta bort en av smileysarna

jag förstår heller inte din fråga - försöker svara ändå

- tex anger replik.

_........._ betonar ett visst ord - har jag lärt mig här

att sätta ngt inom "......" kan både betyda att man citerar ngn annan, eller att själva ordet inte skall tolkas boksatvligt elelr ordagrant

I mitt inlägg skirver jag tex ordet; tillåtna - och syftar då inte bokstavligt på bukes regler, utan mer socialt tillåtna.

var det svar på din fråga?
 
Sv: Förslag: Ta bort en av smileysarna

svar 10

Jag har nu efter en längre tid och med mer erfarenhet insett att många som använder :devil: gör det mest på skoj - med dem de känner.
Men det tog tid
 
Sv: Förslag: Ta bort en av smileysarna

*kl*
Jag använder gärna :smirk: när jag på något vis vill göra narr av mig själv, typ som när man ska himla med ögonen, vinka med ögonbrynen eller liknande.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 485
Senast: Milosari
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
36 344
Senast: Intejag
·
Övr. Hund Jag har vissa problem med min hund. I stort sett är han väldigt lydig, trevlig och social, men samtidigt kan han vara väldigt strykrädd...
Svar
7
· Visningar
2 476
Senast: zabby
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp