Bukefalos 28 år!

Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Hade hon sålt vidare Ametist som promenadhäst utan att informera Pjok hade det också varit kontraktsbrott. Men om han hade fått det bra så hade det såklart varit att föredra.




Just det: Om han hade fått det bra. Men om inte? Hade det fortfarande varit att föredra då?
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Just det: Om han hade fått det bra. Men om inte? Hade det fortfarande varit att föredra då?

Och varför måste något av det vara att föredra?? Båda alternativen är kontraktsbrott.Menar du att det är okay att bryta kontrakt och lura människor eller tycker du att det är okay med svartslakt??vad eller vem är det egentligen du försvarar? jag hade inte lämnat ut min älskade häst till främlingar utan att göra noggrann kontroll och skriva kontrakt (om den inte var värd under 7000) och tycker inte alltid att det är okay att lämna ut hästar hej vilt,men det betyder inte att det är okay att vara bulvan för ett slakteri.jag tror du har lite svårt att hålla isär begreppen.
I just Ametists fall så finns ett kontrakt,och hästen var ridbar som läromästare.Han var inte 25 år och totalt oridbar.Det är skillnad mellan dom olika fallen.Vid varje häst och varje fall måste man ta ett beslut-kan jag lämna ut den här hästen eller inte?Kommer hästen att få det bra eller ska jag ta bort den själv? Där kommer ett dilemma för varje hästägare att ta itu med.
Då är det viktigt att ta rätt beslut.Inte heller ska man vara för blödig och hellre lämna bort den för att slippa ta beslutet om avlivning.
Inget av detta gör ändå att det är rätt att åka runt och hämta upp hästar landet runt och lura människor för att sedan köra dom direkt till slakt!
Om man inte själv känner för att bli nästa Veronika Larsson och bli jagad av reportrar..För att inte tala om hur älskad man skulle bli av svenska folket.
Visst finns det hästar som hellre skulle gått till slakt än hamna hos idioter eller okunniga människor oxå-men det berättigar fortfarande inte att man lurar folk!Någonstans måste man väl ändå veta gränsen?

Det finns inget som bevisar att det var Ametist som blev hämtad av kadaverbilen och faktum kvarstår-jag VET att man får 5000 kr i handen för en häst utan pass varesig den har fått medeciner eller ej på Knorrevången,jag vet flera fall där dom just fått mediciner som är livstids karens på slakt och ändå har man fått 5000 kr för hästen-skulle detta vara kött som inte går till livsmedel??var kommer då förtjänsten in?? Det är inte välgörenhet dom sysslar med på helgerna på knorrevången.
Det kommer att komma ut mer information om detta i framtiden.
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

I just Ametists fall så finns ett kontrakt,och hästen var ridbar som läromästare.Han var inte 25 år och totalt oridbar.


Men fd ägaren skriver ju själv att hon INTE ville att någon som ville rida honom skulle ha honom, utan att han bara skulle vara sällskap. Hur ska ni ha det?
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Tvärtom snarare? Kroppan var väl hämtad, då har den inte gått till livsmedel.
Det finns inget som säger att den hämtde kroppen var Ametists, däremot visar kvittot att pjoks tvärsäkra påstående att inga kadaver hämtats var felaktigt vilket naturligtvis gör en frågande inför alla andra tvärsäkra påståenden.
PL
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Men fd ägaren skriver ju själv att hon INTE ville att någon som ville rida honom skulle ha honom, utan att han bara skulle vara sällskap. Hur ska ni ha det?

Jösses vad ni vrider och vänder på allt.Hon ville inte SÄLJA honom därför att han inte klarade hård träning och tävling. Sen ville hon att han skulle hålla i många år till. Att han inte fick ridas alls var inte fallet.Han hade inte ont.Han var inte sjuk.Han bara höll inte för hårdare ridning.Vadå hur ska VI ha det? jag har aldrig sålt någon häst billigt-aldrig skänkt bort någon heller.Men jag försvarar inte såna som Veronica larsson.Det är fel.
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Det finns inget som säger att den hämtde kroppen var Ametists, däremot visar kvittot att pjoks tvärsäkra påstående att inga kadaver hämtats var felaktigt vilket naturligtvis gör en frågande inför alla andra tvärsäkra påståenden.
PL

vi får väl se:D
Om du inte själv inser att det var en efterkonstruktion så står det ganska illa till.
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

*kl*

TROR NI VERKLIGEN ATT POLISEN HADE STARTAT EN UTREDNING OCH UPPDRAG GRANSKNING HADE GJORT ETT REPORTAGE OM DETTA OM DET INTE HADE VARIT NÅGOT FUFFENS???!!!??? PÅ ALLVAR??
Detta hänger ju inte enbart på Pjoks iakttagelser och fallet Ametist.
Det finns ju massor av andra vittnen.(mig själv blandannat)
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Kvittot var ingen efterkonstruktion. En hästkropp har hämtats den dagen. Vilken häst det var är däremot oklart. Precis som Pl skrev.
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Självklart har det hämtats en häst-med efterkonstruktion menar jag att dom fick press på sig att visa var dom gjort av Ametist när dom insett att han var full av otillåtna medel och därför avlivar dom en annan häst på utsidan och ber kadaverbilen hämta den.Sen skriver dom själva för hand på kvittot att det var Ametist dom hämtade.Men Ametist dog långt innan december.
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

vi får väl se:D
Om du inte själv inser att det var en efterkonstruktion så står det ganska illa till.

Nej men hur läser du nu?

Det finns inget som säger att den hämtde kroppen var Ametists,

Nej precis, man kan inte veta om det var rätt häst eller en efterkonstruktion.

däremot visar kvittot att pjoks tvärsäkra påstående att inga kadaver hämtats var felaktigt vilket naturligtvis gör en frågande inför alla andra tvärsäkra påståenden.

I inlägg efter inlägg har man utgått ifrån att alla hästar som slaktas används till livsmedel, uppenbarligen är så inte fallet då kadaverbilen tydligen var på Knorrevången regelbundet enligt chauffören.

Att man sen kan finna oegentligheter är jag övertygad om, det jag däremot invänder mot är egen konstruerade oegentligheter.

En utredning måste alltid göras om det finns misstanke om brott, därmed är det inte sagt att man är skyldig. Det är en sak som sen en domstol får ta ställning till.
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Jag hade inte skrivit här om jag inte visste sanningen.Jag VET säger jag ju.Jag gissar inte! Sen kan man ju inte dela med sig av allt man vet på grund av utredningen.Sen är det här ett forum för diskussioner och det är just det vi gör: Diskuterar!
Jag tror säkert att kadaverbilen är där kontinuerligt-dom är ett helt vanligt slakteri på vardagarna.Vem som helst kan ju inte knalla in och säga: "hej jag skulle vilja svartslakta min häst som är full av otillåtna medel" ;)
Nej för att göra det måste man ha kontakter-och dom kontakterna råkar jag känna.
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Var du på slakteriet då Amnetist slaktades och styckades till livsmedel?

I så fall tycker jag verkligen att det är dags att du slutar skriva här och sparar dina ord till vittnesförhören.
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Du skriver ju själv att du tror att kadaverbilen är där kontinuerligt:confused:
Vi får väl se vad som kommer fram i rätten just nu är jag tveksam om du är trovärdig eller som pjok.
PL
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Du skriver ju själv att du tror att kadaverbilen är där kontinuerligt:confused:
Vi får väl se vad som kommer fram i rätten just nu är jag tveksam om du är trovärdig eller som pjok.
PL

Har JAG någonsin sagt att kadaverbilen INTE skulle vara där kontinuerligt?
Ni blandar fortfarande ihop begreppen rätt rejält här.
Det är inte bara Ametist det handlar om.
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Vad menade du då med inlägg 191??
Att den handskrivna delen på kvittot inte har ngt värde var ju just vad jag menade.
PL
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Var du på slakteriet då Amnetist slaktades och styckades till livsmedel?

I så fall tycker jag verkligen att det är dags att du slutar skriva här och sparar dina ord till vittnesförhören.

Jag skriver väl precis vad jag vill var jag vill? Jag säger bara det som går att säga och uttalar mig inte om sånt som inte är för era öron..
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Nu är du för konstig för att ens jag ska förstå vad du menar,jag har fortfarande aldrig påstått att det aldrig har hämtats några kadaver där.Jag har absolut inte koll på allt pjok skriver här heller. Med inlägg 191 menar jag att vi får väl se vad utredningen visar.(det är ju uppenbarligen mycket du inte vet).och om du såg programmet och inte själv fattar att ametists kvitto var en efterkonstruktion med en annan häst från ett mycket pressat slakteri så är du faktiskt lite konstig.

Mina beskyllningar mot knorrevången gäller svartslakt i allmänhet.Jag har själv blivit erbjuden att hitta hästar att slakta där när jag behövt pengar.Jag känner folk som gör det och jag hittar aldrig på saker från tomma intet.
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Hade du inte lämnat denna diskusion för flera dagar sedan?

Jag får faktiskt skriva vad jag vill när jag vill.Som diskussionen såg ut då så lämnade jag den-nu är jag tillbaka! Kul va? Det hade väl varit ganska tråkigt att skriva här om man inte fick lite mothugg??
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 002
Senast: Miingla
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 333
Senast: manda
·
  • Artikel
Hästnyheter Svenska Yle granskar hästförsäljning i en tredelad artikelserie. Granskningen visar på en utbredd handel med sjuka hästar, större import...
Svar
0
· Visningar
512
Senast: Gunnar
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 317
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Flämtningar
  • Jaktgolden eller jaktlabrador?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp