Bukefalos 28 år!

Fornaboda-08

CK

Trådstartare
Dags att lägga en tråd om Fornaboda. Anmälan går ut på söndag, men redan har vi nästan 70 anmälningar! :laugh:
Det är verkligen hel-skoj att så många vill komma till vår tävling.
Det känns som att det mesta är under kontroll än så länge. Jag håller bara tummarna för att det blir fint väder.
 
Sv: Fornaboda-08

Jag ska dit med min 5-åring. Han ska göra sin CL debut där är det tänkt. Skrev in fel klass i anmälan, men meilade dej CK, om det. Har du fått med det?
I vilket fall.. I proppen står det att sulor rekomenderas. Hur "starkt" rekomenderas det? Är det "bara" vanliga grusvägar eller vägar med sånna där monster-makadam stenar?

Förresten, Woffla hälsar! :laugh:

Emma S
 
Sv: Fornaboda-08

Just ja, det ska jag kolla upp.

Angående sulor så rekommenderar vi det absolut om man vill kunna hålla ett skapligt tempo. Det finns vissa partier med jobbig sten-kross. Men kan man tänka sig att rida riktigt lugnt där så kan det gå ändå.
Fast jag ser ingen som helst anledning att chansa, att lägga på ett par sulor (i alla fall fram) kan ju göra skillnad mellan godkänd ritt och uteslutning.
 
Sv: Fornaboda-08

Vi kommer! :bump: Dax för första 50 T. Längtar något så otroligt, sambon kallar det för distansfeber... :rofl:
 
Sv: Fornaboda-08

Jag hade tänkt anmäla mig till 80 km men har helt plötsligt totalt tappat lusten för att tävla. Det är trist för hästen är i kondition och gick mycket bra på Billinge och nu vill jag bara ut och promenera med henne i skogen :crazy:. Om jag inte startar så förstör jag bitvis även för nästa år också.
Jag hoppas på att kunna efteranmäla mig ifall lusten kommer tillbaka litegrann.
 
Senast ändrad:
Sv: Fornaboda-08

19 starka ekipage anmälda till 120 km! Det kommer bli grymt spännande!
 
Sv: Fornaboda-08

Jag tror nog inte det är några problem att efteranmäla, förutom att det blir dyrare för dig, (men mer pengar till vår klubb;)).

Jag kan däremot inte garantera att vi kan ta emot obegränsat med efteranmälningar, eftersom det lite beror på hur många veterinärer vi behöver, och hur många strykningar vi får in.
 
Sv: Fornaboda-08

19 starka ekipage anmälda till 120 km! Det kommer bli grymt spännande!

Jag tror vi får ha en illegal toto för oss funktionärer.:laugh:
En tjuga i insats och hela potten till de som tippar rätt.

(Jag ska tanka upp bilen för pengarna jag vinner:idea:)
 
Sv: Fornaboda-08

Såg att anmälninbgara haglar in. KUL med mycket ekipage på tävlingarna. Ska rida min tredje 80 såg att vi bara var 7 st. Varav jag och syrran är 2 av dem :confused: Visserligen skönt med litet startfällt i starten Zinner är lite het på gröten till en början :eek::eek: Är så pepp för att tävla.
Vi sysn alla!!!!!!
 
Sv: Fornaboda-08

Shaggy!!
Om du inte vill tälva är du välkommen som funktionär. Du kanske kan få tillbaka lusten att tävla genom att titta på andra.

/LolloÖ
 
Sv: Fornaboda-08

Ang. totospel på 120...
Kan inte tävlande i 80 också få vara med å tippa?:laugh:
 
Sv: Fornaboda-08

Nu ska vi inte uppmana till olagligheter, men en tjuga kan du ju alltid smussla ner i min ficka samtidigt som du säger ett startnummer. ;)

För övrigt måste jag bestämt se till att vi bokar upp en veterinär till, för nu är det 73 anmälda och jag vet en del som inte anmält sig än.

Tur att vi har gott om gästboxar i alla fall...

Nån som vet rekordet i antal startande på en distanstävling i Sverige?
Jag gissar på att Nybygget /Björkvik har rekordet?
 
Sv: Fornaboda-08

Allvarligt, hur många distansryttare finns det? Det känns som om alla kommer att starta... :eek:
Fast än så länge är det inga norskar anmälda, vi får väl se om nån dyker upp.
 
Sv: Fornaboda-08

CK: Jag tror att Karolinerritten har rekordet i antalet startande. De har genom åren haft väldigt stora startfält, särskilt i femmilsklassen. Göingeritten har ju också haft många vissa år.
 
Sv: Fornaboda-08

CK: Jag tror att Karolinerritten har rekordet i antalet startande. De har genom åren haft väldigt stora startfält, särskilt i femmilsklassen. Göingeritten har ju också haft många vissa år.

Ja, Karolinerritten glömde jag. Har de haft över 100 startande nån gång?
 
Sv: Fornaboda-08

Önskar så jag kunde vara med i år igen. Men på grund av otroligt tragiska omständigheter finns inte min älskade vän kvar som jag startade med -07. Och lill-plutten här hemma är lite för ung fortfarande...

Men jag kommer som funktionär. Alltid något!
 
Sv: Fornaboda-08

:bump:o va kul att det blir så många underbart att träffa alla ute på banan , blir spännande jag o giggen kommer ju till 12 milen, vi får väl hoppas på bra väder:idea: o underbart att kunna ha hästen vid tävlingsplats , känns lite som karolinerritten må så gott kramar anne brückner :bump:
 
Sv: Fornaboda-08

CK: Både Karolinerritten och Göingeritten har haft över 100 startande. Göingeritten då de hade lag-SM på den tiden det drog MÅNGA ekipage.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Håller på att vänja in mig på ny medicin och mår sådär helt ärligt. Vet att det kan ta några veckor men det känns som jag har fått typ...
Svar
0
· Visningar
512
Senast: miumiu
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
33
· Visningar
3 443
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 201
Senast: mars
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 665
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hur valde ni uppfödare?
  • Fästingmedel på innekatt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp