Bukefalos 28 år!

Fornaboda-08

Sv: Fornaboda-08

Tittade oxå på deras saker på mässan i Göteborg. :) De hette Bonidos och googlar man på det är det första länken som kommer upp. Men det är ett Polskt företag och hemsidan är bara på polska... Men under länkarna Czapraki och Potniki finns det en del schabrak å vojlockar.
 
Sv: Fornaboda-08

Jag kan inte hitta bilderna...hjälp!:)

De låg nog inte ute när du tittade. Nu har i allafall jag sett dom. Vad trevligt allt ser ut när det är fint väder.


För övrigt har jag hållit på hela dagen att sortera skyltar efter tävlingen. Är det nån som har en aning om hur många skyltar det går åt. :crazy:
Hela lagårdbacken gick åt när jag började sortera upp dom i högar.
Nu ligger de flesta i alla fall snyggt staplade på en ställning jag spikade ihop av lastpallar, så nu kan jag flytta och lasta in allt i transporten med hjälp av lastmaskinen.

Jag funderar skarp på om man inte ska testa en hel tävling med bara hjälp av kalkning. Det borde vara fullt möjligt, och inte en minuts efterarbete går åt.
 
Sv: Fornaboda-08

Jag kan inte hitta bilderna...hjälp!:)

När du hittat in på rätt hemsida (gå t.ex via hemsidan hos arrangörsklubben) så skrollar du ner lite och där ute till vänster ligger en länk till bildgalleriet. :)
 
Sv: Fornaboda-08

kalkning är ett utmärkt alternativ - så länge det inte regnar! Jag red Bergaritten ett år för länge sen då regnet bara vräkte ner och tids nog så började markeringarna också försvinna. Det var flera som red fel pga detta och då var det ändå bara en 4 mil... :p

Men ser det solsäkert ut så tycker jag kalk är ett jättebra alternativ!
 
Sv: Fornaboda-08

Ja, kalk är bra.
Jag tycker det syns rätt bra även i regn. De gånger vi haft kalk på våra tävlingar så har kalkpluttarna synts i flera månader efteråt.

Vi kör nog vidare med våra pilar. Fast ja, de är hur många som helst!

Men nog har folk blivit sämre på att hitta runt jämfört med förr (när nu "förr" var). Eller så rider man väldigt mycket fortare så att man inte hinner se markeringarna?

Första året vi hade Rimboritten och använde Roslagsrittens gamla skyltar och markeringssystem (kalk på vägar, snitslar i skogen och färgskyltar - kvadrater som var vita för vänstersvängar, röda för högersvängar och gula för rakt fram) så red ju folk vilse i parti och minut!
Dessutom - och det slapp man ju förr - ringde de i mobilen och ville veta var de var!

När jag red distans som bäst, fick man vända tillbaka i sina egna fotspår och leta reda på senast sedda markering och titta till ytterligare en gång för att se vad man missat eller tagit fel på... att plugga in kartan och dessutom vara uppmärksam på markeringarna är ju något som ingår i tävlingen! Är man bra på det har man en fördel och den som inte vet vad som är upp och ner på kartan har man en nackdel.
 
Sv: Fornaboda-08

Om någon skulle fått specialpris i år så borde det ha gått till norskan som red 120 km utan groom!!!
 
Sv: Fornaboda-08

Om någon skulle fått specialpris i år så borde det ha gått till norskan som red 120 km utan groom!!!

Beatrice Wendt red också 120km klassen utan groom. Tyvärr fick hon kliva av efter 3:e grinden pga hästen visade lite rörelsestörning.

Måste vara en väldans massa att göra mellan varven om man rider själv utan groom. :bow:
 
Sv: Fornaboda-08

M, fast denna gången så var det nog ännu värre. Inte långt från maxfart vid nåt tillfälle...
Han såg iaf ut som om han skulle kunna starta i morgon igen när vi travade upp han idag. Det är huvudsaken.

Det är värre med mig. Jag misstänker senskada på vä hälsena. Satans skor :devil:.



/Linnea
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Håller på att vänja in mig på ny medicin och mår sådär helt ärligt. Vet att det kan ta några veckor men det känns som jag har fått typ...
Svar
0
· Visningar
512
Senast: miumiu
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
33
· Visningar
3 460
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 201
Senast: mars
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 671
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp