Bukefalos 28 år!

Fornaboda-08

Sv: Fornaboda-08

Rent allmänt, har intresset minskat för distansritt i sverige?

Med tanke pa inställda ritter och fa anmälningar. (det gäller ju da inte er tävling, men i övrigt )
 
Sv: Fornaboda-08

Skulle inte du rida 120 eller har jag missta nåt?



/Linnea

Nä d blir 80km.... hade siktat in mig på rökulla 100 ju å tappade lite sugen då..så 80 får räcka! Jag tror även att det räcker för min spricka i foten som inte vill ge med sig helt. Det är jag och Kallur....
 
Sv: Fornaboda-08

Nu ska vi inte uppmana till olagligheter, men en tjuga kan du ju alltid smussla ner i min ficka samtidigt som du säger ett startnummer. ;)

För övrigt måste jag bestämt se till att vi bokar upp en veterinär till, för nu är det 73 anmälda och jag vet en del som inte anmält sig än.

Tur att vi har gott om gästboxar i alla fall...

Nån som vet rekordet i antal startande på en distanstävling i Sverige?
Jag gissar på att Nybygget /Björkvik har rekordet?

När Johan spelade golf tippades det för fyrsiffriga belopp i fickorna....:angel::angel: Så jag tycker bara att det är kul om det kan bli lite bus i distanskretsar med!
 
Sv: Fornaboda-08

Jag tror nog inte det är några problem att efteranmäla, förutom att det blir dyrare för dig, (men mer pengar till vår klubb;)).

Appropå efteranmälning och så. Jag anmälde mig precis förut och betalade in via internet... då blir det väl ingen efteranmälningsavgift?? Fattig student behöver hålla i sina slantar så gott det går :laugh:
 
Sv: Fornaboda-08

Sista anmälan är på söndag. Sitter pengarna på vårt konto när jag kontrollerar på måndag så räknas det som vanlig anmälan. Kommer pengarna senare tar vi ut efteranmälningsavgift.
 
Sv: Fornaboda-08

Nu har ni två till! Jag på 80km och min stallkamrat på 50km! Tävlandes för Baståsen! Stallkompisen debuterar i tävlingsklass! Jag tipsade henne om att Fornaboda är en bra debuttävling, debuterade där själv! :bump:
 
Sv: Fornaboda-08

Tänkte tuffa runt på 80km med min skrutta. Det ska bli skojjigt! Funderar på om jag ska lägga sulor. Min pålla har aldrig gått med sulor och jag är lite rädd för tappsko. Hmmm....
/Kicki Hagevi och Sol
 
Sv: Fornaboda-08

Eller är det så att utbudet av tävlingar har ökat fortare än utövare?

Det tror jag.
Nu finns det ju ritter nästan överallt, och man behöver inte åka över hela sverige för att rida några ritter per år. Man kan välja de ritter som ligger på överkomligt avstånd.
 
Sv: Fornaboda-08

Åh, vad sugen jag blir när jag ser den här tråden!!! Jag hade planerat att göra mig distansdebut på Fornaboda i 50CR men så blev min häst sjuk (streptokocker) så han stod hela augusti. Nu är han frisk som tur är men har ju tappat kondition. Så vi får vänta med vår debut till nästa år. Typiskt när vi hade en kompis att rida med och allt.
 
Sv: Fornaboda-08

*KL*
Än är det 6 timmar kvar tills anmälan går ut, och nu har vi över 90 anmälningar!
 
Sv: Fornaboda-08

nej men gud vad kul!

Vad skulle jag inte ge för att ha en frisk häst att tävla med på fornaboda nu?!

*abstinensbesvär*

men hästen känns faktiskt ohalt nu så jag får nöja mig med det för i år :D
 
Sv: Fornaboda-08

Det är härliga tider! 29 starter i 12-milen... Än så länge. Hur ofta är det så i Sverige? Alla kommer ju vara där!
Min värsta huvudvärk just nu är att portionera ut de drygt 50 uppstallningarna så att allas önskemål tillgodoses. Tur att det finns gott om boxar!
 
Sv: Fornaboda-08

När kan man vänta publicering av startlistorna som tidigast. Är ju hur nyfiken som helst på vilka alla startande är!!
 
Sv: Fornaboda-08

Ja, jag kommer lägga ut startlistorna på hemsidan så fort vi kommer hem från Lindesberg i morgon eftermiddag.
 
Sv: Fornaboda-08

*KL*

Har försökt få tag i webmaster för Nerikes distansryttare för att höra mig för om det finns möjlighet att ställa upp ett tält på området och förevisa lite varor. Men inte fått något svar.

Vem ska man vända sig till?
 
Sv: Fornaboda-08

Här är en till som kommer till Fornaboda! :laugh:
Jag ska va med i 50T, det är jag på den gula hästen! ;) Men vem vet, med så många startande kanske det finns en till gul!?
Ska kolla startlistorna imorrn! :)
 

Liknande trådar

Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 336
Senast: mars
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
4
· Visningar
199
Senast: Oknytt
·
  • Artikel
Dagbok Håller på att vänja in mig på ny medicin och mår sådär helt ärligt. Vet att det kan ta några veckor men det känns som jag har fått typ...
Svar
0
· Visningar
519
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 365
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Avmaskning trots nollat träckprov?
  • Bildtråden
  • Hur få stilla händer?

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp