Bukefalos 28 år!

Fornaboda-08

Sv: Fornaboda-08

*kl*

Vart hittar man resultaten förresten? Sökt på nerikesdistansryttare.org men hittar det inte...
 
Sv: Fornaboda-08

Resultaten ligger som sagt på startsidan, men är inte fullständigt kompletta.
I morgon kommer nog de "riktiga" listorna.
 
Sv: Fornaboda-08

Det vore verkligen trist om det inte blev något Fornaboda nästa år. Det är en bra tävlingplats och överlag ett bra arrangemang.
 
Sv: Fornaboda-08

Vill också tacka för en trevlig ritt! Fornaboda är en stående favorit som jag deltagit i sedan starten! Jag hoppas verkligen att den blir av nästa år igen!

Jag red 80km och tog mig runt godkänt vilket var mitt mål för dagen! Jag kände dock att den bitvis väldigt backiga biten tog mer än man kan tro, kanske mest på mej, men även en del på hästen såklart.
Väldigt fin bana för övrigt! :bow:
Sen tycker jag att det är kul att alla godkända får en plakett, det är alltid kul att få något och plaketter tycker iaf jag är roligare än diplom, för att man kan sätta upp dem på boxen i stallet och se lite "profffsig" ut med såna som pryder sin plats! :p;)
 
Sv: Fornaboda-08

Vi var funtionärer igår och är det gärna nästa år igen. Om det blir någon.. Och om jag inte rider själv förstås. Fornaboda är ju nämligen min egen favorittävling:-) Men det finns väl alltid saker att hjälpa till med dagen innan om inte annat? Jättekul med alla fina hästar och överlag trevliga ryttare och som vanligt trevligt folk från Nerikes distansryttare:-)
Jag kan varmt rekommendera alla som tävlar att ställa upp som funktionärer då och då. Det gör de lättare att komma ihåg hur man kanske inte behöver uppträda som ryttare.. Och det blir genast mkt tydligt vilket helt otroligt enormt arbete som ligger bakom från klubben o tävlingsledningens sida. Försök också att komma ihåg att ALLA funktionärer jobbar helt ideellt på sin fritid. Utan klubb, tävlingsledning o funktionärer blir det ju inga tävlingar!
 
Sv: Fornaboda-08

:banana:tack för en fint planerad ritt med en utmanande bana
tack till alla trevliga funktionärer och bra vetrinärer.jag och giggen
kunde åka hem helnöjda med fina priser hoppas ni arrangerar banan nästa år igen kramar anne brückner
 
Sv: Fornaboda-08

Jag åkte ut på hälta i mål. Förmodligen muskelhälta. SURT, men men. Han stack så in i :devil: sådär 5 gånger med mig första milen. Det har nog med saken att göra.



/Linnea

I know the feeling, du vet ju hur han gjorde med mig på A9 när jag fick styra mot diket för att inte rida in i Ulf Steisjö...
Jättetrist att ni åkte ut. han såg ju så fin ut på banan när jag mötte er!!
 
Sv: Fornaboda-08

*KL*

Jag har nu en tjock bunt veterinärkort här. (Jäklar vilken intressant läsning) Jag kommer inte att skvallra, men ska ett par dagar studera dom och dra slutsatser varför vi har så hög procent uteslutningar.
Det var vid en snabb överblick betydligt mer puls än vad jag trott.
Men några hade bara nollor rakt igenom alla grindar.
Är jag med och arrangerar mer ritter ska jag se till att dessa ryttare får specialpris. :)


Vill ni ha era vet-kort skickar ni ett frankerat kuvert med ert namn och adress på till mig.

Camilla Kvarnström
Boo Gård
716 92 Fjugesta
 
Sv: Fornaboda-08

Var väl bara i 12milaren som det var många uteslutna eller?
Och där kanske många satsade mer och andelen uteslutna mer liknade den på internationella tävlingar?

Puls var ju intressant... Du kan ju kolla mina pulstider:laugh:
Jag är jättenöjd med det men inte så kul att han drack betydligt sämre än vad han brukar. Men han travade med lätta steg ut i hagen imorse och var inte det minsta stel. Känns toppen!
 
Sv: Fornaboda-08

Visst var det ganska många uteslutna på Sydnärke också? Jag tycker det är bra om veterinärerna är noga! Kan det inte vara det det beror på?
Jag hoppas också att Fornaboda blir av nästa år!
 
Sv: Fornaboda-08

En extra eloge till de av er som skött kontakterna med markägarna runt banan. CK, ni har ljuvliga grannar. :bow: Jag hade tillfälle att prata med lite ortsbor efter banan - och de var utan undantag väldigt frågvisa och mycket välvilligt inställda. (Fast roligast var damen, som frågade: *Ursäkta vad plockar ni för något*, när hon såg dussintals människor springa runt med hinkar i skogarna :rofl:)

Jag hoppas att vi som groomat och ridit hos er levt upp till deras förväntningar och lyckats bjuda tillbaka, så att även de, som bor omkring Fornaboda hoppas att tävlingarna kommer tillbaka.
 
Sv: Fornaboda-08

För mig kändes det som om veterinärerna tittade på rörelserna på ett annat sätt på den här tävlingen. Vanligen brukar det vara en nolla eller så åker man ut men de var iallafall på mig flitiga användare av ettor. För mig som ryttare känndes det bra för det gör att jag kan vara lite extra uppmärksam på det där lilla lilla som man kanske missar annars. Nu kändes Novan jättefräch i rörelserna hela ritten men hann tyvärr stelna till bak mellan pulsning och veterinären i slutbesiktningen därav den ettan.
Sedan var ju Novan mer än lovligt stel vid prisutdelningen :(.
 
Sv: Fornaboda-08

*kl*

Jag gör ett försök här att efterlysa tjejen med det supersmarta schabraket med D-ringar och fickor. Hon red 50km tävling och bröt tidigt p.g.a skada. Jag kan inte hitta någon hemsida så jag antar att jag har fel namn.

Någon som har koll på vad märket kan vara? Det var tydligen utlänningar som sålde det på någon horse-show i Sverige om det hjälper.


hmm hon hade väl nr 63 eller 65 typ.. 50 km klassen, det hette ju nåt på bonidos,bonidas,banidos.. ja... typ... ja har googlat.haha men hittar inte heller , så vore som sagt toppen om du som vet me dejj att du äger detta svarta schabrak me fickor o hållare ville va gullig o än en gång informera oss om vad det hette...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Fornaboda-08

Vill också tacka för ett mycket trevligt arrangemang! Vi var där som sponsorer/åskådare och kände oss mycket väl mottagna! Vädret gjorde ju inte det hela sämre heller! :)

Jättekul att få se vår första distansritt tävling!

Hoppas Cecilia Hellesen-Hansen & Bomb Jack blir nöjda med padden de vann!

Vi kommer förresten snart lägga upp ca 250 bilder från dagen som ni kan kika på. Hemsidesadressen har alla ryttare fått reklam om i sina ryttarkuvert. Vågar inte lägga ut den här då det antagligen går emot bukes regler.
 
Sv: Fornaboda-08

Spännande med bilder. Om man letar på arrangörsklubben hemsida kommer man rätt.
 
Sv: Fornaboda-08

*kl*

Tack för en kanondag! Jag tycker ni har gjort det super - den här gången med!!! :love::bow: Tack för mitt veterinärkort som jag fick från Sydnärkeritten :) Vi blev lite förvånade när vi hittade ett redan ifyllt i kuvertet... :rofl:

Stort plus till cafeterian som hade laktosfri mjölk :bump:

Minus; vad gör vilt lekande barn i vilområdet och nära pulsningen där??? (egentligen en fundering riktad till föräldrarna)

Bilder dyker upp på maddislarsson.bilddagboken.se skriv gärna namn på ryttare/häst om ni känner igen någon :D

/Maddis
 
Sv: Fornaboda-08

Maddis;11346517 Minus; vad gör vilt lekande barn i vilområdet och nära pulsningen där??? (egentligen en fundering riktad till föräldrarna) [/QUOTE skrev:
Undrade vi också. Vi sa till dom, men visste inte till vilka föräldrar de hörde.
När jag reagerade låg de och lekte i gräset 2 meter bakom en häst. :eek:
 

Liknande trådar

Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 278
Senast: mars
·
  • Artikel
Dagbok Håller på att vänja in mig på ny medicin och mår sådär helt ärligt. Vet att det kan ta några veckor men det känns som jag har fått typ...
Svar
0
· Visningar
517
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 152
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 796
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp