Bukefalos 28 år!

Fornaboda-08

Sv: Fornaboda-08

..och hade jag läst lite noggrannare på er hemsida hade jag sett att det stod att man får 2 ex av kartan i sekretariatet.
 
Sv: Fornaboda-08

Igår var jag uppe och markerde en del av banan, och nu är det snart dags att åka upp igen och fixa med tävlingsplatsen och sånt.

För er som inte har möjlighet att komma dit så räknar vår resultatansvariga med att kunna lägga ut resultat från grindarna löpande under dagen.
Vi får hoppas tekniken fungerar, så håll koll på vår hemsida www.nerikesdistansryttare.org
 
Sv: Fornaboda-08

hmm... start listorna som ligger ute stämmer inte riktigt till 100% va?

har alla 12 milare gått igenom förbesiktningen?

jag kommer sitta hemma Toknyfiken så jag tycket det är SUPER att ni kommer uppdatera under dagen! :bow:

Lycka till nu alla!! :)
 
Sv: Fornaboda-08

hmm... start listorna som ligger ute stämmer inte riktigt till 100% va?

har alla 12 milare gått igenom förbesiktningen?

jag kommer sitta hemma Toknyfiken så jag tycket det är SUPER att ni kommer uppdatera under dagen! :bow:

Lycka till nu alla!! :)


Nu är vi på plats ska sova i en husvagn bredvid rv 50! ;)

I 120 km har jag inte sett eller hört något om några uteslutningar, men det var några ändringar som inte finns med på startlistan.

Jessica Holmberg har bytt klass.
Marie-Louise Andersson är struken.
Ingrid Boström har bytt häst.

/Camilla Norberg
 
Sv: Fornaboda-08

Halloj!
Trådlösa nätet verkar funka, och vi siktar på att lägga ut ställning i grindarna. Några ändringar.
Karin Knutsgård struken, Camilla Norberg/El Sobra efteranmäld, Marie-Louise Andersson struken...
Hakuna Matata och Capella åkte ut i förbesiktningen.

Vi har precis kommit upp från grillningen och har det jättetrevligt här i Linde!

/Josefin, Linnea, Camilla och övriga hälsar gott!
 
Sv: Fornaboda-08

Nu sitter vi och väntar på 120 km ekipagen ute på banan ! Starten gick kl 7! =)

Mvh Alexandra
 
Sv: Fornaboda-08

någon som har mer info än det som finns på nerikes hemsida?
80 milarna bör väl vara i mål nu/snart ? :banana:
 
Sv: Fornaboda-08

*kl*

Har varit vet. skrivare hela dagen och tycker det har flutit på riktigt bra! Var en gång det blev lite tjockt i veterinärgrinden bara.

Mycket positiva kommentarer från ryttare som tyclte banan och organisationen var toppen! Jätte kul att höra!
 
Sv: Fornaboda-08

Jag som inte skulle starta blev övertalad av stallkamraterna. Resultatet blev en 4: de plats på 80 km. Novan är bara för bäst :love:.
Det var en bra arrangerad ritt, väl markerad bana, trevliga funktionärer och en mycket god "lunch" :d
Ett jättetack till mina medhjälpare som har jagat efter mig hela dagen :love: :bow:.
 
Sv: Fornaboda-08

*KL*

Så där, nu är Fornaboda -08 avklarat.
Det känns som att tävlingen i stort sett fungerat bra. Det roligaste är nog att de nya funktionärerna vi hade, som inte varit med förut var så positiva och vakna.
Det bekymrade mig innan, att flera av dom aldrig nånsin varit på en distanstävling. Men de skötte sig med den äran!
Och det roligaste av allt, de ville absolut komma tillbaka nästa gång vi arrangerar en tävling.


Nästa år har vi ju tyvärr inte sökt Fornaboda pga bristande intresse i tävlingskommitten.
Vi får se hur det blir, om vi ändrar oss, och i så fall, om vi ens får klämma in Fornaboda i tävlingsterminen.

Tack till alla ryttare, som gjorde dagen minnesvärd!
 
Sv: Fornaboda-08

*kl*

Jag gör ett försök här att efterlysa tjejen med det supersmarta schabraket med D-ringar och fickor. Hon red 50km tävling och bröt tidigt p.g.a skada. Jag kan inte hitta någon hemsida så jag antar att jag har fel namn.

Någon som har koll på vad märket kan vara? Det var tydligen utlänningar som sålde det på någon horse-show i Sverige om det hjälper.
 
Sv: Fornaboda-08

Oj, det var många uteslutningar, i varje fall i 120 km klassen. Är det någen som vet om det var hältor eller vad?
 
Sv: Fornaboda-08

Både hältor och en del på puls.
Många uteslutningar som alltid. En del hästar klarar helt enkelt inte av den steniga delen banan, och några ryttare blir nog lurade av att den upplevs som lättriden och snabb.
 
Sv: Fornaboda-08

Jag åkte ut på hälta i mål. Förmodligen muskelhälta. SURT, men men. Han stack så in i :devil: sådär 5 gånger med mig första milen. Det har nog med saken att göra.



/Linnea
 
Sv: Fornaboda-08

Men, vad tråkigt och snörpligt.
Det är väl inte hans stil att ha bråttom på det sättet?
 
Sv: Fornaboda-08

Tycker och hoppas verkligen att ni kommer orka och ha intresse av att anordna Fornaboda igen! Och jag ställer gärna upp som funktionär igen! Om jag inte rider vill säga... :) Men det kanske finns saker innan man kan hjälpa till med, om det skulle behövas.
 

Liknande trådar

Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 277
Senast: mars
·
  • Artikel
Dagbok Håller på att vänja in mig på ny medicin och mår sådär helt ärligt. Vet att det kan ta några veckor men det känns som jag har fått typ...
Svar
0
· Visningar
516
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 135
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 792
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp