Bukefalos 28 år!

Fortsättning på hur går det för era 05:or!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Fortsättning på hur går det för era 05:or!

*kl*

Nu har vi lite problem :p har tänkt att Tibb ska ha 2 veckor semester, men han har blivit rastlös efter bara 2 dagar :crazy: Han vill arbeta, testade bara gå lite i hagen och ba honom om enkla saker så som stanna, backa och flytta sig, och han blev överlycklig av att få göra nått, när jag skulle gå ut ur hagen sprang han och stälde sig framför grinden då han inte ville att man skulle lämna honom. Så tänkte att om man går bara lite promenader, det borde väl gå som semester oxå ?

Hehe, jag är en sådan elak matte att min häst bara får gilla läget! ;)
Här ska vilas! Punkt slut! :devil:

Skämt åsido; det är väl perfekt att han uppfattar träningen som rolig och något som ger något positivt!
Och det innebär ju inte att man ska träna tills de tycker det är så trist att de inte vill och då låta dem vila! ;)
Nåväl, lite tillspetsat... Jag förstår precis hur du menar!

Min ser också dyrkande på mig så fort jag dyker upp i hagen och dagens höjdpunkt verkar vara visitationen och hovkratsningen :love: men likväl vet jag ju att hon när jag inte är i närheten nog aktiverar sig och har det himla schysst med stora marker, mycket gräs och hagkompis...

Min har stått i 4 veckor nu (totalvila) och ska vara på betet i 4 veckor till.
Jag kommer dock eventuellt köra igång med lite markarbete (framförallt ledövningar och något pass tömkörning) två gånger i veckan de sista veckorna av betet.
Sedan i augusti slutar vi med sommarlovet och utbildar vidare! Det ska bli så kul!

Lilla damen är nu över 170 hög och har fått en ordentlig gräsmage (:o). Men jag hoppas kunna motionera bort lite av den i höst!

21086009.jpg
 
Sv: Fortsättning på hur går det för era 05:or!

vart ser du gräsmagen? jag ser ingen, däremot ser jag en väldigt snygg häst i perfekt hull :love:
 
Sv: Fortsättning på hur går det för era 05:or!

snygging till häst :D hehe lite gräsmage ser jag, önskar att jag hade samma problem ^^ Min pojk får möjja sig med att matte kliar på honom istället :p han är extrem nu me då han går själv :( Men stallägaren skulle igår ringa om en valack som sökte fodervärd nu över sommaren som sällskap till honom så hoppas den finns kvar.
Så här glad blir Tibbe när man ropar på honom :p (han är ca 100-150 meter långt bort) Så kan vara glad att jag aldrig behöver gå och hämta honom i hagen iaf :p
21887499.jpg
 
Sv: Fortsättning på hur går det för era 05:or!

Idag har jag ridit Pselma för första gången på 2-3 månader!
Det gick jätte bra, vi travade på i skogen då hon var lite hovöm så traven på grusvägen gick sådär....

Bra med bjudning, dock lite ofokuserad, men man får ju ha överseende, hon har ju en bebis i magen att hålla reda på ;)

Bilden är taget dagen efter hon kom hem, hon börjar bli riktigt bred mellan frambenen, lätt dubbelt så bred som min valack... undrar just hur bred hon kan bli... kan det vara nåt negativt?

dligabilder380ndrad.jpg
 
Sv: Fortsättning på hur går det för era 05:or!

vår 3-åring är nu betäckt med Empire och dräktig på 17dgr kollen:)
 
Sv: Fortsättning på hur går det för era 05:or!

Eftersom att den andra tråden blev så lång och låst så startar jag en ny och förhoppningsvis är jag lite mer delaktig i denna :angel:

Så bara att fortsätta :D..

Hur går det för er?
Hur stora är era 3-åringar?
Hur mycket sysselsätter ni småttingarna?
Och vad är framtidsplanerna?

Det går alldeles utmärkt med min 3 åring. Just nu har han lite lov men i augusti ska vi till Hällekis säteri och utbildas i Akademisk ridkonst =D. Han ska bli en hingst med akademisk ridning som grund, sen ska han även bli lite hoppad, på clearound och sånt räcker för mig.

Akademisk häst och trickhäst är vad som står på menyn för min lilla hingst. För er som undrar är han en welsh cob hingst efter Leyeswick dai. :d

Kram på er alla
// Louise
 
Sv: Fortsättning på hur går det för era 05:or!

Jag kände på mig redan i förrgår att pållen inte var riktigt som vanligt. Stressad, okoncentrerad och bufflig. Igår skulle vi omvandla energin till något fiffigt, HA! Jag fick mig en åktur som heter duga! :crazy:

Jag satt upp, själv utan någon som höll, det gick bra. Sedan skulle jag sträcka mig efter mitt ridspö som Emma höll i, då körde Avalon fram huvudet och tog tyglarna, jag höll emot och då protesterade han genom en ordentlig bocksalva. Jag hamnade bak på rumpan och bestämde att det var klokast att hoppa av. Sedan linade jag honom så han fick springa av sig och satt upp igen. Det gick bättre och vi både skrittade, travade och galopperade utan problem.

Man har ju varit beredd på dagen då man skulle åka av, men det tar ändå lite på självförtroendet. Ska ta en kort tur idag bara för att se att uppförandet igår inte blivit befäst.

Jag slog mig iallafall inte :)
 
Sv: Fortsättning på hur går det för era 05:or!

Är bara lite nyfien på hur stora era charmtroll är nu och hur mycket dom har växt sedan 3 års?
 
Sv: Fortsättning på hur går det för era 05:or!

173 cm mättes han till på treårs, tror inte han växt så mycket sedan dess. Bara på bredden :)
 
Sv: Fortsättning på hur går det för era 05:or!

Min herre mätte 172 på 3-årstestet men jag tror inte han har växt så mycket.. ÄN! :)
I vintras(ca dec-jan) så va han 169..
 
Sv: Fortsättning på hur går det för era 05:or!

urk... ja inte skoj att ramla av... när min är på "knäpphumör" brukar jag alltid lina honom innan jag sitter upp ifall han får nå ryck... tur att du inte skadade dig!!

*KL*

Jag skrev tidigare att jag å brosus skulle rida ut med sällskap här omkvällen och det gick superbra! en 14årig tjej på en 6årig nsv-sto. Tjejen red barbacka och jag blev lite nervös men nsvn var verkligen stencool och brosus brydde sig inte så värst mycket faktiskt. Lite lessen blev han när de skulle skiljas åt :( i söndags red vi oxå tillsammans och då galopperade vi oxå och det gick med en j-la fart! men han tappar aldrig fokus märker jag, oavsett om han blir rädd eller stressad eller jättepigg å brallar så har han alltid koll på mig och lyssnar.
blev jättesuperhingstig när vi passerade en liten ponny (valack...) på ett bete. mysko... krökte på nacken som värsta Briar och hööööga knälyft! *skratt* men inte ens då slutar han lyssna.

Ikväll ska vi åka transport och rida på en ridbana!

just ja, glömde skriva att nu kommer det en liten welshponny som ska bo hos oss lääääänge! en liten valack på 22 år. Zingo heter han och är alldeles gul med vit man å svans! ååå va glad brosus kommer bli!!
 
Sv: Fortsättning på hur går det för era 05:or!

står din polle själv? Min satackar går med morsan på 22 bast.. men vad gör man när man inte har något annat val?
 
Sv: Fortsättning på hur går det för era 05:or!

KL

Idag har jag suttit på min lilla trasa :D:D

Jag tänkte faktiskt inte rida men så kom mamma med hjälmen, så okej...
Jag hade tights och linne på mig så skitsnygga kläder är det :D
21923063.jpg


Och så lite bonusbilder :)
21923064.jpg

21923061.jpg
 
Sv: Fortsättning på hur går det för era 05:or!

från uteritten idag. from måndag börjar Dörrens sommarlov. (och jag börjar jobba - FY). han har ju dock gått på bete dygnet runt sen slutet av maj.
allt har ju gått bra och han är riktigt duktig så nu förtjänar han sommarlov. sen i augusti går flyttlasset till göteborg.


DSC00647.jpg


här kör vi lite off-road
DSC00637.jpg


DSC00651.jpg


:love:
DSC00653.jpg
 
Sv: Fortsättning på hur går det för era 05:or!

Vad har du för sadel? :)
 
Sv: Fortsättning på hur går det för era 05:or!

Min Dacke är 167 cm fortfarande, men växer kanske lite till, men nu vill jag att han ska växa på bredden.. ska foto honom nu en dag när han har semester och lungt och skönt, och han har också börjat få gräsmage :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
22 399
Senast: Gunnar
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
3 778
Senast: Valle
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
454
Senast: hamilton1
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 655

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp