Forumuppdatering

Jag kan inte göra smileys. Ser gubben i fältet men den är ljusgrå och oklickbar likt resten av alternativen här ovan.
 
Men utkastet sparas bara om inlägget du skriver på inte skickas. Skickar du inlägget så är det synligt för alla och något utkast behöver inte sparas. Detta är dessutom inget nytt det har funnits i år nu.

Och jag förstår inte riktigt problemet, detta är en hjälp för att inte långa inlägg man skrivit på helt plötsligt skall försvinna för att något oförutsett inträffar?

Jag tycker att det är obehagligt att det ligger och skvalpar även om jag har raderat det. Innan uppdateringen kunde jag åtminstone stänga av det (till priset att alla emojis och redigeringsmöjligheter försvann). Nu måste jag komma ihåg det varje gång jag skrivit något jag inte vill skicka. Obehagligt. Lite 1984.
 
Det är väldigt mycket nu för tiden som är värre än 1984 (boken/filmen) Jag ser inte att just detta skulle vara ett stort problem.
Jag antar att det du gjorde i förra versionen var att välja den enklare editorn och att den möjligen inte sparade utkast.
 
Jag hoppas det, förhoppningsvis har du kommit åt kugghjulet någon gång tidigare och att det inte är någon gammal inställning som det inte går att komma åt längre.
 
Jag hoppas verkligen inte "Spara utkast"-funktionen försvinner. Tycker den är väldigt behändig eftersom jag ofta har betänketid när jag skriver inlägg och ibland vill göra något annat medan jag tänker. Då är det skönt att utkastet finns kvar om jag bestämmer mig för att skicka det.

För att inte tala om att risken är minimal att ens text försvinner om t.ex. buke hänger sig. Nu fortsätter man bara skriva istället för att skriva om allt från början.

Förstår faktiskt inte bekymret med att råka klicka på "Svara". Det är väl bara att "Radera utkast" när man väl ser det?
 
Om det är en reklamruta bakom den gröna listen så kan jag nästan aldrig inte trycka på exemelvis notiserna utan att klicka på reklamrutan och skickas till deras sida. Gäller mobil och surfplatta, använder Chrome på båda.
 
Vet inte om det varit uppe innan men jag använde sökfunktionen idag och tyckte det var märkligt att inte trådarna sorteras i någon kronologisk ordning, varken nyast eller äldst först. Det är inte heller flest svar först eller liknande.
 
Såna här krascher får jag hela tiden på iphone. Om jag just skrev ett svar så måste jag börja om.
E2820E0B-4592-4967-9823-E7EE0F6E5A0E.jpeg
 
För mig fryser hela sidan titt som tätt. Det går inte att scrolla, stoppa, uppdatera eller nåt. Sker både på Android-mobil och datormed win10, gemensamma nämnaren är Chrome. På mobilen kommer man ur det genom att stänga alla aktiviteter och öppna appen igen. På datorn har jag bara fått vänta, och det tar olika lång tid innan det släppet.
 
Jag har precis lagt in några små uppdateringar och fixar, tyvärr inte till några av problemen som nämnts senast utan det är lite äldre saker jag tror mig ha fixat. När jag lägger in dessa verkar sidan bli rejält seg.
Jag har en till som jag skall lägga in så det kommer troligen sega till igen.

Jag har pratat med de som har hand om servern och föreslagit en uppdatering av vissa saker som bör snabba upp. Förhoppningsvis kan det hjälpa en del. Det verkar vara relaterat till om många är inne på sidan eller något annat, då jag tycker det går riktigt fort emellanåt.
 
Och så försvann bevakat igen. Den vettigaste funktionen av alla. Och nej, jag skiter i filter, det är bökigt och drygt. Jag vill ha en plats där jag hittar MINA trådar enkelt, speciellt när man kommer in och har ~18 notiser och hälften är gillningar. Askasst utan bevakat imho.
 
Jag har precis lagt in några små uppdateringar och fixar, tyvärr inte till några av problemen som nämnts senast utan det är lite äldre saker jag tror mig ha fixat. När jag lägger in dessa verkar sidan bli rejält seg.
Jag har en till som jag skall lägga in så det kommer troligen sega till igen.

Jag har pratat med de som har hand om servern och föreslagit en uppdatering av vissa saker som bör snabba upp. Förhoppningsvis kan det hjälpa en del. Det verkar vara relaterat till om många är inne på sidan eller något annat, då jag tycker det går riktigt fort emellanåt.
Sidan har verkligen varit superseg i kväll. Det går olidligt långsamt, både på dator och mobil.
 
Jag har precis lagt in några små uppdateringar och fixar, tyvärr inte till några av problemen som nämnts senast utan det är lite äldre saker jag tror mig ha fixat. När jag lägger in dessa verkar sidan bli rejält seg.
Jag har en till som jag skall lägga in så det kommer troligen sega till igen.

Jag har pratat med de som har hand om servern och föreslagit en uppdatering av vissa saker som bör snabba upp. Förhoppningsvis kan det hjälpa en del. Det verkar vara relaterat till om många är inne på sidan eller något annat, då jag tycker det går riktigt fort emellanåt.
Du får ju inte uppdatera när vi har ulvleksdeadline! :arghh:
 

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 567
Senast: Nahar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter 14 maj 1996 lades mina första webb-sidor ut på internet. Till att börja med hade de ingen egen domän, men sedan fick de domänen...
Svar
17
· Visningar
6 044
Senast: Mim
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 044
Senast: Lilahnee
·
Träning Med risk för att skapa ett ramaskri som kommer höras över halva landet.. (Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta den, visste...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 310

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp