Forumuppdatering

Och så försvann bevakat igen. Den vettigaste funktionen av alla. Och nej, jag skiter i filter, det är bökigt och drygt. Jag vill ha en plats där jag hittar MINA trådar enkelt, speciellt när man kommer in och har ~18 notiser och hälften är gillningar. Askasst utan bevakat imho.
Det är bland annat detta med Bevakat som jag har försökt lösa på ett sätt som blir bra för så många som möjligt.

Bevakat finns nu lätt tillgängligt under Nytt-knappen.

Det finns en knapp där för att få upp de bevakade olästa trådarna.
Där kan man även enkelt få upp olästa inlägg för alla trådar man deltagit i eller obesvarade trådar.

Dessutom finns den gamla varianten av bevakat uppe i den vita delen av menyn, den är i första hand tänkt för hantering av de bevakade trådarna, där kan man bland annat ställa in på vilket sätt man får notiser om det bevakade.
 
Det är bland annat detta med Bevakat som jag har försökt lösa på ett sätt som blir bra för så många som möjligt.

Bevakat finns nu lätt tillgängligt under Nytt-knappen.

Det finns en knapp där för att få upp de bevakade olästa trådarna.
Där kan man även enkelt få upp olästa inlägg för alla trådar man deltagit i eller obesvarade trådar.

Dessutom finns den gamla varianten av bevakat uppe i den vita delen av menyn, den är i första hand tänkt för hantering av de bevakade trådarna, där kan man bland annat ställa in på vilket sätt man får notiser om det bevakade.
Men varför ta bort knappen!? Det är ju bara du som vill ha bort den. Vad sägs om att lyssna på användarna? Nu krävs det ju två sidladdningar för att komma dit. Någon vit meny har iaf inte jag.
 
Alla användare tycker inte exakt likadant. Jag måste försöka jämka och blicka framåt.

En anledning till att ta bort bevaka-knappen är att skapa mer plats i menyn.

Flera användare är inte överförtjusta i hamburger-menyn på mobiler. Med lite mer plats kan det kanske gå att låta de vanliga menyerna vara kvar på de lite större mobilerna.

Det som fanns under Bevaka-knappen i den här nya versionen av forumet är väldigt lika det som finns under Nytt-knappen.

Det som fanns under under Bevaka i den gamla versionen är det som finns under Bevakade trådar. Den länken finns i det vita i den klibbiga menyn, exempelvis när du anländer till Bukefalos förstasida, eller är inne under Nytt.
 
Alla användare tycker inte exakt likadant. Jag måste försöka jämka och blicka framåt.

En anledning till att ta bort bevaka-knappen är att skapa mer plats i menyn.

Flera användare är inte överförtjusta i hamburger-menyn på mobiler. Med lite mer plats kan det kanske gå att låta de vanliga menyerna vara kvar på de lite större mobilerna.

Det som fanns under Bevaka-knappen i den här nya versionen av forumet är väldigt lika det som finns under Nytt-knappen.

Det som fanns under under Bevaka i den gamla versionen är det som finns under Bevakade trådar. Den länken finns i det vita i den klibbiga menyn, exempelvis när du anländer till Bukefalos förstasida, eller är inne under Nytt.
Jag har liten mobil har inga problem med gamla meny raden.
Nu när du ändrade till vart bevakat ligger så försvann även filtreringen, jag saknar den gamla filtreringen dör jag fick upp olästa bevakade trådar och enkelt kunde gå till alls mina bevakade trådar.
 
Vadå bara Gunnar? Jag tycker den är totalt onödig. Jag använder enbart notiser och nytt. Där får man en superb översikt. Men alla tycker ju olika helt enkelt.
Men var den i vägen för dig? Jag använder inte Nytt (om jag inte tvingas till det) men jag tycker inte den ska tas bort för det.
 
Alla användare tycker inte exakt likadant. Jag måste försöka jämka och blicka framåt.

En anledning till att ta bort bevaka-knappen är att skapa mer plats i menyn.

Flera användare är inte överförtjusta i hamburger-menyn på mobiler. Med lite mer plats kan det kanske gå att låta de vanliga menyerna vara kvar på de lite större mobilerna.

Det som fanns under Bevaka-knappen i den här nya versionen av forumet är väldigt lika det som finns under Nytt-knappen.

Det som fanns under under Bevaka i den gamla versionen är det som finns under Bevakade trådar. Den länken finns i det vita i den klibbiga menyn, exempelvis när du anländer till Bukefalos förstasida, eller är inne under Nytt.
Men alla dina val kräver ju flera sidladdningar för att komma dit. Sitter du på mobilt bät med halvtaskig uppkoppling så är det ju kört då. Jävligt dålig kompromiss.
 
Det går ju att ställa in så att du får notis för nya inlägg i intressanta trådar.
Då måste jag gå igen notiserna som en tok utan att veta vad jag redan kollat på. Och man ser bara x antal notiser så man behöver ladda up sida hela tiden så blir många fler knapptryckningar å väldigt dålig koll. Kan ha väldigt många notiser som det är redan nu. Så inte ett bra alternativ.
 
  1. Klicka på Nytt-knappen.
  2. Klicka på Filtrering.
  3. Kryssa för Bevakat innehåll.
  4. Välj om du bara vill ha olästa bevakade trådar genom att även se till att Olästa trådar är ikryssad.
  5. Kryssa för Spara som standard.
  6. Klicka på Filtrera.

Nu är Nytt-knappen omvandlad till en Bevakat-knapp.
När du klickar på Nytt-knappen får du nu upp det du tidigare fick upp under Bevakat-knappen.
 
Då måste jag gå igen notiserna som en tok utan att veta vad jag redan kollat på. Och man ser bara x antal notiser så man behöver ladda up sida hela tiden så blir många fler knapptryckningar å väldigt dålig koll. Kan ha väldigt många notiser som det är redan nu. Så inte ett bra alternativ.
Men har man 20 notiser när man loggar in så är det inte så enkelt att hålla reda på.
Jag brukar ha betydligt mer än 20 notiser och har aldrig upplevt att det är svårt.
 
  1. Klicka på Nytt-knappen.
  2. Klicka på Filtrering.
  3. Kryssa för Bevakat innehåll.
  4. Välj om du bara vill ha olästa bevakade trådar genom att även se till att Olästa trådar är ikryssad.
  5. Kryssa för Spara som standard.
  6. Klicka på Filtrera.

Nu är Nytt-knappen omvandlad till en Bevakat-knapp.
När du klickar på Nytt-knappen får du nu upp det du tidigare fick upp under Bevakat-knappen.
Tack! :)
 
  1. Klicka på Nytt-knappen.
  2. Klicka på Filtrering.
  3. Kryssa för Bevakat innehåll.
  4. Välj om du bara vill ha olästa bevakade trådar genom att även se till att Olästa trådar är ikryssad.
  5. Kryssa för Spara som standard.
  6. Klicka på Filtrera.

Nu är Nytt-knappen omvandlad till en Bevakat-knapp.
När du klickar på Nytt-knappen får du nu upp det du tidigare fick upp under Bevakat-knappen.
Då försvinner ju Nytt-funktionen … om man vill ha den också.
 

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 527
Senast: Nahar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter 14 maj 1996 lades mina första webb-sidor ut på internet. Till att börja med hade de ingen egen domän, men sedan fick de domänen...
Svar
17
· Visningar
6 001
Senast: Mim
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 012
Senast: Lilahnee
·
Träning Med risk för att skapa ett ramaskri som kommer höras över halva landet.. (Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta den, visste...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 177

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp