Frodolf blir FrodolFiina

Nej fösa djur på ren lydnad skulle inte jag heller kalla vallning.

Minn har godkänt vallanlagsprov men det säger verkligen ingenting. Jag kan inget om vallning men vad jag kunde se på min egen hund så hade hon ingen aning om vad hon höll på med. Hon var mest intresserad av att äta bajs.

Nej, det jag sett av vallanlagsprov har inte imponerat på mig. Om hunden visar det minsta intresse för fåren så verkar man se det som något positivt, även om den mest springer runt och skäller på dem...
 
Nej, det jag sett av vallanlagsprov har inte imponerat på mig. Om hunden visar det minsta intresse för fåren så verkar man se det som något positivt, även om den mest springer runt och skäller på dem...

Minn sprang runt och skällde och gjorde lekinviter bland annat. Jag tittade precis på filmen från det.
 
Ni är galna. Vänta tills jag och Dåren kommer, då jäklar ska ni få se på vallning.
Det är nämligen så att BC är bara för de som vill ha en hund som är klar från från början, jag vill visa att hunden blir vad man gör den till.

FLIN har ett oemotståndligt uttryck @Migo ! Hon är så lik Spud i Trainspotting ibland:D
 
Ni är galna. Vänta tills jag och Dåren kommer, då jäklar ska ni få se på vallning.
Det är nämligen så att BC är bara för de som vill ha en hund som är klar från från början, jag vill visa att hunden blir vad man gör den till.

FLIN har ett oemotståndligt uttryck @Migo ! Hon är så lik Spud i Trainspotting ibland:D

Åh, Spud :love: Bästa namnet ever. Fast jag vet inte om det är så kul att bli liknad vid honom! :D:cautious:
 
16864407_10154505241128666_7563445913653295614_n.jpg

Jag tycker inte att Ale ser ut som en äkta BC. Hon MÅSTE vara en Wachtel Collie.... eller närmare bestämt en Otis-blandis :rofl:. Endast en nära släkting till Otis kan ha den grad av jävulskap i uttrycket :love:.

@AraSlei :angel:
 
Nu har vi börjat mjukstarta lite ihop. Hon är glad och arbetsvillig, men tycker att jag pratar lite konstigt ibland :D Skaren var onådig med hennes tassar, så hon får ha sockar på bak ute i några dagar.

Här testar jag vad hon gör när det blir segt att flytta djuren - de vill inte bli instängda i hanteringshallen, så det tenderar att bli som att knö ner en deg i en flaska: det gäller att trycka på rätt ställe!

 
Nu har vi börjat mjukstarta lite ihop. Hon är glad och arbetsvillig, men tycker att jag pratar lite konstigt ibland :D Skaren var onådig med hennes tassar, så hon får ha sockar på bak ute i några dagar.

Här testar jag vad hon gör när det blir segt att flytta djuren - de vill inte bli instängda i hanteringshallen, så det tenderar att bli som att knö ner en deg i en flaska: det gäller att trycka på rätt ställe!

Jag tycker att det är så himla häftigt att få se, så kul att du delar med dig! :bow:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Nu har vi landat i Norge för årets lamning, och eftersom jag tenderar att bildbomba en del under den här perioden så gör jag en egen...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 527
Senast: Migo
·
Övr. Hund Jag ska sluta spamma snackistråden med norgebilder. Nu blir det en egen tråd! Hundarna och jag är på norska västkusten, några mil söder...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 876
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp