Bukefalos 28 år!

Gå på lunch

Långt hellre en lapp i vindrutan av nån som faktiskt ev haft en chans att bilda sig en uppfattning om en IRL än att engagera mig i köttmarknaden på dejtingappar. Eller krogen för den delen. För att vara i dessa dagar skulle jag ha sett en lapp som ett inovativt sätt att ta kontakt faktiskt. Med det inte sagt att jag skulle nappa.

Det handlar inte om förfarandet utan om situationen och i vilken roll personen raggar.

Det har kommit fram snubbar och tex gett mig en lapp med deras nummer, typ när jag varit ute på promenad. Men jag förväntar mig inte att personalen när jag ska handla på ICA raggar på mig, inte heller polisen som stoppar mig för fortkörning eller läkaren som skriver ut min medicin.
 
Fast hur mycket mer vet en person som "såg mig i kön" om mig än någon som loggat in och läst min profil och sett mina bilder på Tinder egentligen?

Jag tror ju på det där med personkemi så...🤷‍♀️... jag hade i vilket fall tolkat det som någon jag konverserat med och inte nån som bara sett mig. Hur träffades folk liksom innan Tinder? Jag tycker inte att det är så upprörande faktiskt...
 
Det handlar inte om förfarandet utan om situationen och i vilken roll personen raggar.

Det har kommit fram snubbar och tex gett mig en lapp med deras nummer, typ när jag varit ute på promenad. Men jag förväntar mig inte att personalen när jag ska handla på ICA raggar på mig, inte heller polisen som stoppar mig för fortkörning eller läkaren som skriver ut min medicin.

Ok. Jag kan köpa det om i vilken roll det sker. Men lapp i sig, vilket verkar uppröra många, var ju inte så väldigt creepy i en tid före smartphones.
 
Jag hade nog bara skitit i det. Jag tycker det är lite creepy att lämna sån lapp till kund.

För mig är det liksom inga konstigheter att jag eller sambo umgås med/käkar lunch med folk av andra könet. Herregud, vi har båda vänner av motsatt kön och han som man i hästbranschen är bland kvinnor MYCKET. Och kan så klart ibland äta med nya kunder om det är lunchtid på jobb och de fixat käk. Inget märkligt alls! Och samma med mig, det kan ske.
Men här känns det ju som att bil-snubben raggar och även gör det i yrkesroll. Känns lite kletigt för mig.
 
Jag tror ju på det där med personkemi så...🤷‍♀️... jag hade i vilket fall tolkat det som någon jag konverserat med och inte nån som bara sett mig. Hur träffades folk liksom innan Tinder? Jag tycker inte att det är så upprörande faktiskt...
Fast nu stod det ju speciifikt (oavsett om det är ett äkta scenario eller inte) "Såg dig vid disken..." inte "Tyckte vi hade ett trevligt samtal..." eller "Jag tyckte vi klickade.." eller någonting liknande.
Jag blir inte upprörd men tycker det är rätt olämpligt på en arbetsplats TS kanske måste besöka igen.
 
Fast nu stod det ju speciifikt (oavsett om det är ett äkta scenario eller inte) "Såg dig vid disken..." inte "Tyckte vi hade ett trevligt samtal..." eller "Jag tyckte vi klickade.." eller någonting liknande.
Jag blir inte upprörd men tycker det är rätt olämpligt på en arbetsplats TS kanske måste besöka igen.
Eller så kommer TS undvika den som pesten. Så det finns goda anledningar att arbetsgivare skyr beteendet som pesten.
 
Fast nu stod det ju speciifikt (oavsett om det är ett äkta scenario eller inte) "Såg dig vid disken..." inte "Tyckte vi hade ett trevligt samtal..." eller "Jag tyckte vi klickade.." eller någonting liknande.
Jag blir inte upprörd men tycker det är rätt olämpligt på en arbetsplats TS kanske måste besöka igen.

Jag utgår kanske för mkt från mig själv, jag hade inte tagit kontakt med nån jag bara "sett" och som jag inte visste hade "sett" mig. Mottagaren måste ju ha en chans att veta vem hen tackar ja till. Om det vet vi inget. Oavsett hade en lapp inte upprört mig, jag hade kanske känt mig smickrad men inte agerat på det. Jag vill veta vem som kontaktar mig.
 
Jag utgår kanske för mkt från mig själv, jag hade inte tagit kontakt med nån jag bara "sett" och som jag inte visste hade "sett" mig. Mottagaren måste ju ha en chans att veta vem hen tackar ja till. Om det vet vi inget. Oavsett hade en lapp inte upprört mig, jag hade kanske känt mig smickrad men inte agerat på det. Jag vill veta vem som kontaktar mig.
Vi är såklart olika personer allihopa, men i en yrkesroll måste det väl ändå vara ganska allmänt betingat att man inte flirtar/raggar? Och tvärtom förstås - man flirtar/raggar inte på folk som kund heller.
 
Vi är såklart olika personer allihopa, men i en yrkesroll måste det väl ändå vara ganska allmänt betingat att man inte flirtar/raggar? Och tvärtom förstås - man flirtar/raggar inte på folk som kund heller.

Jag har slutat tänka att det finns såna regler. Folk beter sig alltsom oftast ganska olika. Jag tänker att jag kan inte göra nåt åt det, jag väljer bara vilka jag befattar mig med och gillar jag inte sättet nån tar kontakt med mig så kan jag ju låta bli att svara. Mitt tyckande om andras beteende förändrar inte mkt i sak.
 
Jag har slutat tänka att det finns såna regler. Folk beter sig alltsom oftast ganska olika. Jag tänker att jag kan inte göra nåt åt det, jag väljer bara vilka jag befattar mig med och gillar jag inte sättet nån tar kontakt med mig så kan jag ju låta bli att svara. Mitt tyckande om andras beteende förändrar inte mkt i sak.
Jag tycker det är viktigt att vi fortsätter diskutera vad som är okej och inte i olika siituationer, och ibland att man markerar när det går för långt. Hur ska folk annars veta att det de gjort är fel/kan anses stötande eller obehagligt?
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras ny här jag med,vill bara höra o ev få lite svar. min älskade mitzy Lhasa apso var drygt 10 år o jag var så glad att hon aldrig varit...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 469
Senast: Gnist
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
980
Senast: cassiopeja
·
Relationer Så här är läget... För många år sedan köpte en kompis en husvagn ( avställd och obesiktigad) de hade ingen stans att ställa den (...
2
Svar
20
· Visningar
3 092
Senast: Snurrfian
·
N
Relationer Känner att jag måste få kasta av mig en och annan börda som tynger mina axlar. Jag är gift sedan 17år tillbaka och livet har väl varit...
2
Svar
29
· Visningar
4 937
Senast: RubinNovak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp