Bukefalos 28 år!

Gå på lunch

Jag skulle inte se det så direkt, men jag skulle å andra sidan inte nappa ändå, men jag skulle inte se negativt på det. Vissa människor kanske intee vet hur man gör bara.
På jobbet bör man vara professionell och inte flörta med kunder bara sådär. Lite mer OK om man haft många konversationer under lång tid och tycker sig känna något, då förstår jag en lapp men å andra sidan gör det inte lika "bra" trådar:angel:
 
Jag råkar veta att den manliga kollegan hoppades att jag skulle lämna min man.

Just scenariot med lapp i bilen, jag hade slängt lappen.
Men det är ju ändå en kollega, där är skillnaden. Jag skulle äta middag med en manlig kollega utan problem om jag hade partner, men jag skulle inte gå på middag med någon som bjöd ut mig där jag antar att tanken faktiskt är att personen vill ha ett förhållande med mig eller liknande.

Tycker det är viss skillnad.
 
Men det är ju ändå en kollega, där är skillnaden. Jag skulle äta middag med en manlig kollega utan problem om jag hade partner, men jag skulle inte gå på middag med någon som bjöd ut mig där jag antar att tanken faktiskt är att personen vill ha ett förhållande med mig eller liknande.

Tycker det är viss skillnad.
Fast nu vill han äta lunch tillsammans, inte bjuda på middag. ;)
 
Jag tycker tvärtom att det kan vara rätt sätt.😄 Inte hos doktorn eller någon annan där man kan vara i beroendeställning, men i det här sammanhanget tycker jag att det var ett trevligt sätt att visa intressw.

Däremot skulle jag själv inte gå på nån lunch om jag inte var singel och hade sett nåt intressant hos killen.
Så tycker jag också! Tycker inte det verkar framfusigt eller slemmigt eller dåligt på något vis. Bara en lapp som man kan slänga och inte höra av sig-saken ur världen. Eller höra av sig om man så vill.
 
Han har inte frågat om att bjuda på lunch, så hon får kanske betala själv? Jag ser dessutom en lunch som mer oskyldig, men hade jag varit sambo hade jag nobbat. Som singel och han var snygg hade jag kanske tackat ja. :angel:
Om han är en modern man får hon betala själv ju :D
Jag hade kanske tackat ja om jag inte haft någon jag med, man vet aldrig, men om jag haft någon redan hade det för min del varit nej.
 
Om jag var sambo/gift hade jag inte nappat på inviten, bara tyckt att det var lite kul. Det var väl så här folk träffades innan Tinder mm, man såg nån man blev intresserad av, tog kontakt, fick ja eller nej 🤷‍♀️
Lite så, ja! Vet inte om det är någon åldersskillnad mellan oss som tycker att det är ett okej sätt att ta kontakt och de som tycker det är slemmigt/creepy/obehagligt, men jag känner ju att den här typen av kontaktförsök inte var något konstigt före dejtingapparnas dagar (dvs under min tid som tonåring och ung vuxen).
 
För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta däcken. Vi hade fått tid kl 10. Jag var där straxt före 10 och lämnade bilen. Frågade hur lång tid det skulle ta och fick till svar max en timme. Jag fick vänta kvar om jag ville och det gjorde jag. Dom har som ett väntrum där man kan sitta o ta en kopp o lite tidningar. Bilen blev klar och dom ställde ut den på parkeringen. Jag betalade gick ut till bilen och skulle köra iväg. Då ser jag ett sånt typ visitkort från firman med adress och nummer. Inget konstigt med det. Man brukar ju få sånt ibland från div firmor o hantverkare. Så jag la det på instrumentbrädan så länge och körde iväg. Sen ramlade det ner på golvet. När jag kom hem så plockade jag upp det och ser att det är skrivet på baksidan. Såg dig vid disken får jag äta lunch med dig nån dag. Först blev jag lite kall men sansade jag mig och tyckte det var lite sött. Jag kan liksom inte få detta ur huvudet. Ska man tacka ja? Hur skulle ni reagera?
Jag hade glatt noterat att jag hade en beundrare och sen glömt det hela. :)

Can't blame a guy for tryin'
 
Det där med att jag och personen på däckfirman inte haft mer än några ords utbyte, jag lär inte varit flörtig och det är en tjänst som jag köper skulle göra mig obekväm. Hade nog även antagit att denne gjorde det ofta vilket för mig är mer slemmigt...
Många slutsater från ett enkelt kontaktförsök. :D

Som sagt, bara att nonchalera och glömma :up:
 
Alltså va.

Får lite vibbar att detta är en troll tråd. Vilket jag hoppas det inte är, för är bara tråkigt att skämta om sådant här. Att gå på lunch med någon random snubbe när sambon är bortrest. Schysst.
Antaganden igen.

När jag hade partner skulle jag glatt sagt att jag ska äta lunch med en man på däckverkstan.
Lunch. Punkt.
 
Angående uppraggad så har jag alltid avskytt att bli "raggad på". Känner mig lite som ett villebråd om en okänd karl söker upp mig.
Jag känner inget smickrande i det.

Precis så. Det känns bara objektifierande och gör det obekvämt tydligt hur stort fokus på utseende många har. Ska jag bli smickrad av att någon helt slumpmässig man sett mig och bestämt att jag är fin nog att få hans uppmärksamhet, som vilken pryl som helst? Nej tack.
 
Många slutsater från ett enkelt kontaktförsök. :D

Som sagt, bara att nonchalera och glömma :up:
Nja, mest att det är slemmigt faktiskt. Kan han göra det med en kund han knappat pratat med ser jag inget långsökt i att tro att det inte är första eller sista gången. Hade vi pratat en stund hade situationen varit annorlunda. Att någon utgår från enbart mitt utseende är inte något som jag skulle vara bekväm med.
 
Nja, mest att det är slemmigt faktiskt. Kan han göra det med en kund han knappat pratat med ser jag inget långsökt i att tro att det inte är första eller sista gången. Hade vi pratat en stund hade situationen varit annorlunda. Att någon utgår från enbart mitt utseende är inte något som jag skulle vara bekväm med.
Det tar inte många sekunder att avgöra om nån är trevlig. Det krävs inga djupintervjuer.
Så var inte så säker på att det är utseendefixerat.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras ny här jag med,vill bara höra o ev få lite svar. min älskade mitzy Lhasa apso var drygt 10 år o jag var så glad att hon aldrig varit...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 395
Senast: Gnist
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
962
Senast: cassiopeja
·
Relationer Så här är läget... För många år sedan köpte en kompis en husvagn ( avställd och obesiktigad) de hade ingen stans att ställa den (...
2
Svar
20
· Visningar
3 000
Senast: Snurrfian
·
N
Relationer Känner att jag måste få kasta av mig en och annan börda som tynger mina axlar. Jag är gift sedan 17år tillbaka och livet har väl varit...
2
Svar
29
· Visningar
4 890
Senast: RubinNovak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp