Galoppfattning

Balans problem kan det absolut vara :) min foderhäst som jag nämnde ovan är en sån som lätt hamnar i otakt i traven om man inte har henne mellan hand och slänkel, och liksom bär/balanserar upp henne. Med styrkan och musklerna att bära upp sig själv så går allt mycket lättare. Även avbrotten då hon gärna faller isär.
bommar, stora volter och övergångar på banan. Och galopp fattningar rakt fram ute i skogen är det vi brukar göra när jag rider. Min kusin jobbar henne främst på rakt spår och övergångar för att lättare balansera upp henne.
Traven funkar bra på min han bär sig själv och håller ihop en bra form. Han är väldigt lätt att få i både hög och låg form. Det känns att han jobbar rätt och han trivs med traven
Han är en stark och robust häst Det är säkert bara jag som är fånig och jag som behöver någon som säger till mig. Skärp dig ! :)
 
Balans problem kan det absolut vara :) min foderhäst som jag nämnde ovan är en sån som lätt hamnar i otakt i traven om man inte har henne mellan hand och slänkel, och liksom bär/balanserar upp henne. Med styrkan och musklerna att bära upp sig själv så går allt mycket lättare. Även avbrotten då hon gärna faller isär.
bommar, stora volter och övergångar på banan. Och galopp fattningar rakt fram ute i skogen är det vi brukar göra när jag rider. Min kusin jobbar henne främst på rakt spår och övergångar för att lättare balansera upp henne.[/
Dubbel
 
Har du någon du kan rida ut o skogen med och bara kan haka på efter och ta någon galopp (dvs flänga runt på stigar i full galopp :) så hästen får ordentligt med framåtbjudning och du kan slappna av och bara åka med :)
Det hade varit bra med lite draghjälp :) men nu har jag ingen att rida ut med
Vi få försöka busa själva på uteritterna
 
har du provat mitt tips om att trava och länga traven tills hästen galopperar?
Nu tränar jag på att länga galoppen det behöver också tränas :) han tar inte galoppen själv han travar bara väldigt fort. Jag har avvaktat med galoppfattning på ryggen utan tränar galoppkomando från marken
Vi gör små framsteg :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 876
Senast: Solstig
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 137
Senast: AbCdE
·
Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 358
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 039

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp