Bukefalos 28 år!

Galoppstall

Sv: Galoppstall

Absolut inte illa ment om Olle jag har jobbat där o han är super, jag menade nog att han äntligen trappat ner, så många saker han råkat ut flr men kommit tillbaka alltså...
Hans hästar får alltid vara ute och äter konstant, de mår kanon där.
 
Sv: Galoppstall

Ja Olle når man enbart via telefon och det gäller att ringa och få prata med honom direkt. Ring inte för tidigt på morgonen, då är det full raft där.
 
Sv: Galoppstall

Okej när tror ni e bästa tiden att ringa då? ungefär:)

Och jag håller me MalanMjöl. Jag hatar verkligen oxå att ringa folk vet inte vrf men jagblir så blyg då och vet inte vad jag ska säga.

T.ex nu har jag tänkt typ såhär: A men jag ska ringa Olle då men va ska jag säga? Typ Hej jag heter Ida-Therese och är 13 år och jag vill hjälpa till i ditt stall...

Så... om ngn kan lixom hjälpa mej lite och komma på vad man kan säga kanske?:)
 
Sv: Galoppstall

Jo han har nog nån dotter runt din ålder, kommer inte exakt ihåg hur gamla de var när jag jobbade.
Ring och presentera dig, säg hur gammal du är och att du vill se hur arbetet går till i ett galoppstall och lära dig mer om det.
Han är aldrig omöjlig
 
Sv: Galoppstall

Jag blev uppringd av honom eftersom han fått referenser av veterinären jag arbetade med, så det kan gå till på många sätt
 
Sv: Galoppstall

Jag tror att Sputnik vet bäst när det är lämpligt att ringa. Sen får du lita till turen så han inte precis har spikat sig i tummen!:D

Det är väl bara att säga som det är, du är bindgalen och vill hålla på med galoppörer?:devil:

Prata inte för länge, snabb presentation och när passar det att jag kommer? Typ! Ha koll på busstiderna när du ringer! Olle har knappast lust att stå och förhöra dig om ditt livs historia, han jobbar som en galning hela tiden.
 
Sv: Galoppstall

Ok :) Tack sååå mkt! Men vad har ni typ alla för anknytning(?) till galoppen?
 
Sv: Galoppstall

Jag har arbetat hos Olle men just nu har jag ingen annan anknytning, har arbetat med alla slags hästsporter utom western så jag har provat allt. Galoppen var rolig för att man hade en del förutfattade meningar som man snart fick bortsopade:) Olle tyckte nog jag var jobbig som frågade så mkt men han tycket det var synd när jag slutade så...
De rider ut mellan halvsju och 12-½1 så då ska man inte ringa, på em funkar bäst, vid 2 snåret
 
Sv: Galoppstall

Jag är amatörtränare, har jobbat med galoppörer och även jobbat med administration. Nu är jag sjukpensionär för jag har fått lite för mycket hästar i huvet men jag jobbar så mycket jag orkar och skriver även för Galoppmagasinet.

Ma Lus har amatörtränarlicens men är egentligen proffs.

Creetown har jobbat i stall, amatörtränat och jobbar i startboxarna på Klampen. Har dessutom del i häst hos MaLus.

MalanMjöl rider som amatör och pluggar till veterinär i Danmark. Och hon kommer att komma alla dygnets timmar och dutta med våra djur när hon blir klar. Eller??

Sputnik känner jag inte men h*n verkar vara en trevlig och förståndig människa!:)
 
Sv: Galoppstall

Okej asså jag tycker det e häftigt me galopp. Ville bara säga dt;)

Men vilket e det roligaste/häftigaste osådär minnet ni har haft me galoppen?
 
Sv: Galoppstall

Ååh jag måste bara skriva en till sak!:D det verkar ju som om alla typ känner alla nästan eller att man har jobbat för samma tränare eller ngt sånt, va mysigt! Hihi
 
Sv: Galoppstall

Ja hos Olle har nästan alla arbetat känns det som.
JAg kan rabbla upp hur många som helst som börjat sin karriär där.
HAn är hård men rättvis, arbetar man hårt får man kredit för det.
 
Sv: Galoppstall

Okej men hur TROR du det blir ifall man ringer och sådär? Tror du på ett typ ja kanske eller nej, till att jag får komma och titta?
 
Sv: Galoppstall

JAg tror absolut du får komma. Olle brukar gilla att ha elever hos sig och lära ut det han kan.
 
Sv: Galoppstall

Jag är amatörtränare, har jobbat med galoppörer och även jobbat med administration. Nu är jag sjukpensionär för jag har fått lite för mycket hästar i huvet men jag jobbar så mycket jag orkar och skriver även för Galoppmagasinet.

Ma Lus har amatörtränarlicens men är egentligen proffs.

Creetown har jobbat i stall, amatörtränat och jobbar i startboxarna på Klampen. Har dessutom del i häst hos MaLus.

MalanMjöl rider som amatör och pluggar till veterinär i Danmark. Och hon kommer att komma alla dygnets timmar och dutta med våra djur när hon blir klar. Eller??

Sputnik känner jag inte men h*n verkar vara en trevlig och förståndig människa!:)

Hahaha :rofl: Jag tror snart jag ska flytta till hemlig ort när jag är klar... :angel: Eller någonstans långt bort i det mörka Jylland kanske! :idea:
 
Sv: Galoppstall

Jag har jobbat hos Hasse tills i höstas, då jag tog hem hästen vi delar på och tränar hemma. Men Hasse håller väl på att dra ner verksamheten lite, så han har väl inte så många hästar kvar. Sen har har väl ingen starthäst heller för tillfället.

Men han är lite småvirrig som sagt ;)
 

Liknande trådar

Hemmet Är det någon som gjort detta? Jag har ingen aning hur jag ska gå tillväga då inga jag känner är intresserade och jag just nu inte håller...
Svar
2
· Visningar
379
Utrustning Hej, tänkte kolla med er om ni tycker benlindor är nödvändigt, och när det isåfall blir nödvändigt? Är det endast vid hårdare träning...
2
Svar
27
· Visningar
1 161
Hästmänniskan Hej, ridlärare (27 år) här. Hoppas att detta är okej att fråga här, annars får ni säga till, vet inte vilket annat forum man kan vända...
Svar
2
· Visningar
764
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej, Finns det någon här som har erfarenhet av UPH Academy, Vessigebro, de har yrkesutbildningar som man betalar för, tex Equicoach...
Svar
1
· Visningar
360
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kastrera ja eller nej
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp