Game of Thrones säsong 7

Jag känner helt klart att GoT kan bli ännu bättre efter att ha sett den här videon. :D :love: Känns mycket trevligare att kolla på med mindre obehagliga överraskningar


Alltså rent generellt måste jag säga att GoT är väldigt tacksamt att skämta om, får upp så himla många roliga bilder/memes i mina flöden, älskar det :D
 
Jag känner helt klart att GoT kan bli ännu bättre efter att ha sett den här videon. :D :love: Känns mycket trevligare att kolla på med mindre obehagliga överraskningar


Alltså rent generellt måste jag säga att GoT är väldigt tacksamt att skämta om, får upp så himla många roliga bilder/memes i mina flöden, älskar det :D

Haha, jag tänker mig att min katt är lite så, fast han är grå. Kanske mer ice än fire :D
 
@supersonic : Fire can't kill a dragon.... :cool: Hoppast jag iaf!

Jag gillar faktiskt Jon och Dany's romans, tycker de är en perfect match! :love: Även att de är släkt är ju "enligt tradition" inom Targaryen-familjen....

Tycker sista episoden var rätt bra, och slutet blev tillräckligt spännande men inte så att det blir olidligt att vänta på fortsättningen.
Men i stort så kändes den här säsongen lite "tråkig", dvs alldeles för lite överraskningar och oväntade twists jämförd med tidigare säsongar. Kul att Cersei lurade alla (inkl mig) där i slutet dock.

Hoppast verkligen inte att hela sista säsongen kommer handla om kampen mellan de döda och de levande... jag gillar inte zombies.... :cautious:
 
@supersonic : Fire can't kill a dragon.... :cool: Hoppast jag iaf!

Jag gillar faktiskt Jon och Dany's romans, tycker de är en perfect match! :love: Även att de är släkt är ju "enligt tradition" inom Targaryen-familjen....

Tycker sista episoden var rätt bra, och slutet blev tillräckligt spännande men inte så att det blir olidligt att vänta på fortsättningen.
Men i stort så kändes den här säsongen lite "tråkig", dvs alldeles för lite överraskningar och oväntade twists jämförd med tidigare säsongar. Kul att Cersei lurade alla (inkl mig) där i slutet dock.

Hoppast verkligen inte att hela sista säsongen kommer handla om kampen mellan de döda och de levande... jag gillar inte zombies.... :cautious:
Håller med om att denna säsongen inte har varit lika överraskande som tidigare säsonger. Det märks att de inte följer böckerna längre och har gjort den mer "serie-aktig" (i brist på bättre ord :P). Sansa och Arya vändning mot Littlefinger var i och för sig oväntad, trodde faktiskt att han skulle få mer makt framöver och att Sansa skulle spela ut honom i ett mycket senare skede.

Skulle kännas konstigt om de hängde upp hela nästa säsong på kriget mellan de döda och levande. Ett stort slag lär där vara, men eftersom Cersei vänder dem ryggen lär hon vara en spelare som sätter fokus på annat håll med :).
 
Håller med om att denna säsongen inte har varit lika överraskande som tidigare säsonger. Det märks att de inte följer böckerna längre och har gjort den mer "serie-aktig" (i brist på bättre ord :P). Sansa och Arya vändning mot Littlefinger var i och för sig oväntad, trodde faktiskt att han skulle få mer makt framöver och att Sansa skulle spela ut honom i ett mycket senare skede.

Skulle kännas konstigt om de hängde upp hela nästa säsong på kriget mellan de döda och levande. Ett stort slag lär där vara, men eftersom Cersei vänder dem ryggen lär hon vara en spelare som sätter fokus på annat håll med :).

Fast inte var det väl så oväntat att Littlefinger skulle stryka med? Jag tog det för givet att han skulle stryka med någon gång den här säsongen. Och var ganska säker på att Arya skulle stå för dödandet.
 
@supersonic : Fire can't kill a dragon.... :cool: Hoppast jag iaf!

Jag gillar faktiskt Jon och Dany's romans, tycker de är en perfect match! :love: Även att de är släkt är ju "enligt tradition" inom Targaryen-familjen....

Tycker sista episoden var rätt bra, och slutet blev tillräckligt spännande men inte så att det blir olidligt att vänta på fortsättningen.
Men i stort så kändes den här säsongen lite "tråkig", dvs alldeles för lite överraskningar och oväntade twists jämförd med tidigare säsongar. Kul att Cersei lurade alla (inkl mig) där i slutet dock.

Hoppast verkligen inte att hela sista säsongen kommer handla om kampen mellan de döda och de levande... jag gillar inte zombies.... :cautious:


Bläää, åt det förstnämnda :yuck: ;)
 
Fast inte var det väl så oväntat att Littlefinger skulle stryka med? Jag tog det för givet att han skulle stryka med någon gång den här säsongen. Och var ganska säker på att Arya skulle stå för dödandet.
Jo, jag tyckte faktiskt det :). Trodde att han skulle klara sig denna säsongen men inte nästa.
 
Ja det hintas lite om det

Bla när NK går i snön på väg att kasta sitt spjut mot draken, hans outfit och gångstil är likadan som Bran har i ett annat avsnitt när han går i en av hans syner. Finns ju nån halvknäpp teori om att Bran är NK då Bran har gått tillbaka i tiden för att stoppa honom.

Vad gäller draken så lär det vara blå eld den sprutade eftersom muren är byggd av is? Och den rasade lätt som en plätt.

Ingen som har några teorier om muren? Tex hur WW bara kan gå igenom nu? Var det inte så att muren även skyddades av magi? Vad hade NK för plan annars om han inte hade fått tag på draken? Är det för att NK för längesen rörde Bran i en av hans syner och Bran sen gick igenom muren och därmed är magin bruten? Var det inte nån som sa till Bran att "Du lät väl inte honom röra dig?" när han kom tillbaka efter den synen?
Så många frågor, så få svar. :confused:

Såg precis en bild på fb där Nightking och Bran har någon slags halsband/symbol på sig som är typ likadana. Någon som vet om det är äkta?
 
jag har svårt att tro att Bran och nightking är samma person. Bran vet hur nightking skapades, och det var för att skogens barn skulle få ett starkare vapen mot människan. Enda anledningen till att han skulle gå tillbaka så långt i tiden vore väl i så fall för att rädda skogens barn, eller?
 
@Lazio, nu är det jäääättemycket spoliers ute och viftar i ditt inlägg.

Ursäkta men trodde att alla som följer räknade ut det efter avsitt 6.
Och det var bara två saker, båda var väldigt förutsägbara. Som större delen av denna säsong.
Lite överdrivet att sätta spoilertagg på det sista eftersom det är från säsong 5 eller så. Hela senaste säsongen har ändå funnits tillgänglig ett tag nu, följer man GOT har man ju redan sett?
Men jaja. Bäst att spoilertagga allt. Kanske måste spoilertagga nu med.
 
Ursäkta men trodde att alla som följer räknade ut det efter avsitt 6.
Och det var bara två saker, båda var väldigt förutsägbara. Som större delen av denna säsong.
Lite överdrivet att sätta spoilertagg på det sista eftersom det är från säsong 5 eller så. Hela senaste säsongen har ändå funnits tillgänglig ett tag nu, följer man GOT har man ju redan sett?
Men jaja. Bäst att spoilertagga allt. Kanske måste spoilertagga nu med.

Nu låter du lite martyrliknande ;) och det är väl en god idé att det ska råda konsensus i tråden angående att sluta spoila innan man gör det, frågan har ju tagits upp (efter du postade) men ingen har tyckt något om det.
 
Redan när jag såg allra första avsnittet sade jag till min kille (som rekommenderade serien till mig) att Jon och Dany var endgame. Han har typ hela tiden skrattat bort min teori, men jag verkar ju inte vara helt fel ute...

Sen hade jag även en teori om att Hodor hade en masterplan och att det skulle sluta med honom sittandes på tronen. Vi har ju inte sett hans kropp så vem vet, det kanske är så det slutar. :angel::rofl:
 
Ursäkta men trodde att alla som följer räknade ut det efter avsitt 6.
Och det var bara två saker, båda var väldigt förutsägbara. Som större delen av denna säsong.
Lite överdrivet att sätta spoilertagg på det sista eftersom det är från säsong 5 eller så. Hela senaste säsongen har ändå funnits tillgänglig ett tag nu, följer man GOT har man ju redan sett?
Men jaja. Bäst att spoilertagga allt. Kanske måste spoilertagga nu med.

:rofl:
 

Liknande trådar

Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 066
Senast: Fiorano
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
305
Senast: Hellhound
·
Fritid En liten spinoff på andra serie-tipsar tråden eftersom jag gärna ser historiskt, fantasy, sci.fi. och rysare. :D Jag gillar serier som...
Svar
4
· Visningar
421
Senast: Sasse
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 608
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp