Bukefalos 28 år!

Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

KL

Kompisen köpte med hem ett grått schabrak till mig från Gekås. I stallet frågade dom ifall det var ett Anna Scarpati ;) Det är förstås inte det, men jag tror det är få som skulle kunna se någon större skillnad. Och vad kostade då detta? Jo, 119 kr :D
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Vad kostade hela kalaset sammanlagt :)? Gillade schabraket men hästen vill inte ha blåa grejer.. (fux). Är taggad, vi åker på tisdag! (140mil i bil, men vad gör man inte..)
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

*kl*

Längtar verkligen till Ullared!
Hittar sällan något supervettigt men det är buskul att proppa vagnen full av sånt som man bara MÅSTE ha för att det är så billigt och sen fattar man inte alls hur 49,90kr kunde blir 4999kr! :angel: ;)
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

*kl*
Är det någon som har koll på om det finns grejer till småponnys? :) Är visserligen en månad tills jag ska ner, men kan ändå fråga!
Ska ha tag i fleecetäcke, grimma, träns, ev gräsreducerare om det finns. Lite basgrejer :)

När man har pålle som har 135/full i allt är det inte så svårt att hitta, men antar att det är svårare till småttingarna :angel:
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

*kl*
Är det någon som har koll på om det finns grejer till småponnys? :) Är visserligen en månad tills jag ska ner, men kan ändå fråga!
Ska ha tag i fleecetäcke, grimma, träns, ev gräsreducerare om det finns. Lite basgrejer :)

När man har pålle som har 135/full i allt är det inte så svårt att hitta, men antar att det är svårare till småttingarna :angel:

Vi har köpt mycket till vår shettisdam på Gekås och man kan hitta det mesta. :D
Bland grimmor är urvalet ganska dåligt men då behöver hon mestadels storlek shetland, i storlek ponny finns lite mer att välja på.
Fleecetäcken och betesreducerare vet jag finns och även träns i olika modeller.

Vi köpte det med rosa fodring och bling :love:

547337_4229499771825_1012370140_n.jpg
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Just ja.. Fleecetäcket vi köpte satt som en smäck men regntäcken vi köpt där hängde så mycket på henne att hon såg ut som en liten riddarhäst.
Vår dam är visserligen av den smäckrare modellen och har svårt att hitta utetäcken som passar.
Ett tips är i alla fall att mäta ordentligt på täckena från ryggen och ner.
Även fast det är billigt så vill man ju inte direkt köpa grejer i onödan ;)
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Tack för svar! Pålle vet jag har ponny i grimma iaf, så då blir det lite lättare. Haft honom på foder ett par månader för 3 år sen, efter en massa tjafs med ägaren såldes han :( Men nu ska han bli min :love:

Ang utetäcken, pålle har päls och går på lösdrift, inga täcken här inte :D Gissar på att det är mer eller mindre omöjligt att hitta ylletäcken i strl 105 där nere, så får bli ett fleece att torka innan/efter arbete!
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Fanns jacson schabraket i dressyrmodell oxå?

Idag fanns det massor av Jacson-schabrak i dressyrmodell, lite olika färger. Synd att jag inte gillar loggor :p

2 schabrak fick följa med hem i alla fall, ett grått "vanligt" med passpoal (79.-) och ett marinblått i polypad-stuck fast med rundade hörn (nedsatt till 89.-). Båda dressyrmodell!

Annat från hästavdelningen:
vita helskodda ridbyxor, Jacson 249kr,
transportskydd 139kr,
ridbandagepaddar 29kr,
marinblå 50/50-lindor 4pack 79kr,
2 par ridhandskar 29kr/st,
gummisnoddar silikon 9kr,
2pack stövelstrumpor 49kr
...och lite stalltröjor som egentligen hörde hemma på damavdelningen (v-ringade 119kr)! Phu :p
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Förresten fanns ridstövlarna kvar, några lådor i alla fall. Till och med i min storlek :D Och ändå köpte jag inga!
/Snåljåpen :angel:
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Kl

Vad för ridstövlar/skor finns det? Nu när ni pratade om dressyr schabrak så kom jag ju på att jag är i behov av ett :o, har bara allround och dressyr sadeln borde ju komma snart :p. = jag kan shoppa shabrak utan snål-ångest för att jag redan har för många :D.
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Det finns enstaka pioneer-stövlar, men de finns nog inte kvar så länge till. Ropingskor och -chaps brukar finnas också.
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Vi stannade till i Ullared i går på väg från Slöinge :)

Hittade Slobber Mash och loppfrön som jag tycker är billiga där (men har bett dotter kolla på CityGross eftersom jag läst att det ska vara billigare där :confused: )

Ett 200 grams innetäcke, olivgrönt, på rea 99 kronor

2,5 liters hinkar i fina färger med svarta lock till

OCH småmaskiga hönät för bara 99 kronor - superbilligt! Hoppas bara att kvaliteten är ok.
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Härligt med en ny Gekå-tråd!:)

Var där för en ca månad sedan och kom hem med några härliga saker!
-Orange benskydd- Både fram och bak i samma paket för 199:-
-Orange grimma ca 29:-
-Rutiga ridsockar - gröna och orange 19:-

Ska dit snart igen för att köpa hem nya saker, reflexer och täcken..
Någon som köpt reflexsaker där?
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Benreflexerna och reflexvästarna funkar fint. Bröstan känns dock inte speciellt bra kvalitetsmässigt och ridtäcket är jätte konstigt i storlek, storlek full går inte ens runt min 17" sadel
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Jag har köpt allt i reflexväg där!

Jag har:
-hjälmreflex
- väst
- benreflexer för häst
-arm/benreflexer för människa
- brösta (som jag använt 3 säsonger och den ser inte ens använd ut, så jag tycker den har bra kvalitet!)

Jag har dock inte sett någon svansreflex där, det har jag saknat.
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

AAAAAA! Har gjort den största tabben i min gekås historia någonsin....! Köpte ett flees täcke från BoT, stodd lääänge och funderade om ja skulle ha något, tog ett 155 och gick sedan tillbaks och i sista minuten bytte till ett 145 (trodde jag...), slängde ett snabbt öga på storleken och tänkte inte mer på de... Nu när jag kom hem nöjd och glad med alla mina fynd så skulle jag ta upp BoT täcket och ser då till min fasa att de är str 125 inte 145!!! Har 20mil enkel väg och jag har inte tid att åka fram och tillbaks för att byta ett täcke, men de är ju ändå mycket pengar vi pratar om, vore skillnad om de bara gick på några hundra lappar... Nu undrar jag om de är någon snäll själ där ute i flyinge/skåne trakten som ska upp till gekås närmaste veckorna och skulle kunna tänka sig att byta till rätt storlek om dem får täcket och kvittot med sig? Betalar en slant för besväret... Skulle vara guld värt!!
 
Sv: Gekås / Ullareds utrustning 2013!

Kontakte deras kundtjänst, man kan skicka tillbaka sin vara och få pengar tillbaka eller ny vara om det finns inne. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp