gissa raser (bilder)

Sv: gissa raser (bilder)

AlterPride skrev:
denna gång på hund.
kan säga att han är 9 år och under dom åren har INGEN
gissat rätt på raserna som är i honom.
inte ens ett rätt har dom haft
de är tre raser i honom.
fick tyvärr ingen bild av honom från sidan då han helst ville vara i kameran :smirk:
kan säga att de är relativt vanliga raser i honom.

Ådi

Ådi (blundar igen)

Ådis huvud

Gissning 1)
Leonberger och bernen sennen och så gråhund.

Gissning 2)

Setter och spaniel och gråhund
 
Senast ändrad:
Sv: gissa raser (bilder)

Labrador och golden blandat med stövare.
 
Sv: gissa raser (bilder)

Jag kan! Det är solklart ju... det är en renrasig byracka :banana: Har också haft en sådan :D
 
Sv: gissa raser (bilder)

Hade kunnat svära på att det var labbe i den :)
Men det är ju bevisligen fel heh
 
Sv: gissa raser (bilder)

prinsessfeminist skrev:
Gissning 1)
Leonberger och bernen sennen och så gråhund.

Gissning 2)

Setter och spaniel och gråhund

ja utnämner vinnaren!!

de är cockerspaniel, springerspaniel och gråhund!
och närmare kunde man inte komma tyckte jag!
 
Sv: gissa raser (bilder)

Vad roligt!!! :) :bump: :banana: :)

Första gången jag "vinner" något här på Bukefalos.

Nu är det så många som känner till min byracka, men nog vore det kul med en liten tävling om honom också.
happyutomhus.jpg
 
Sv: gissa raser (bilder)

prinsessfeminist skrev:
Vad roligt!!! :) :bump: :banana: :)

Första gången jag "vinner" något här på Bukefalos.

Nu är det så många som känner till min byracka, men nog vore det kul med en liten tävling om honom också.
happyutomhus.jpg

Norfolkterrier och yorkshireterrier?
 
Sv: gissa raser (bilder)

Darina skrev:
Min hund är: Hälleforsare & Jämthund
Det är inte så många som vet vad en hälleforsare är, men ;P

Fast jag gissade inte på din. Sorry.

Hade jag hunnit gissa på din så hade jag gissat på Norsk Buhund och Schäfer.
 
Sv: gissa raser (bilder)

ingen terrier alltså? hmmm... schnauzer har ju också en del hår i ansiktet så jag gissar på det då
 
Sv: gissa raser (bilder)

cillamuffins skrev:
ingen terrier alltså? hmmm... schnauzer har ju också en del hår i ansiktet så jag gissar på det då

Dra nu inte förhastade slutsatser. det finns många slags terrier ju... taxar också... ;)

Här är en bild till:

Testbild1%20013_WEB.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: gissa raser (bilder)

cillamuffins skrev:
men... släthårig tax och wheaten då?

Du får stilpoäng för tax och terrier. :) :bow: :bump:

Mamman är långhårig dvärgtax. Det mest bedårande man kan tänka sig (och så fick hon en sådan ful son).

Pappan är mera osäker. Man trodde att han var terrier/pudel. Jag såg honom och han påminde om en lagotto. Stor som en Parson Russell ungefär, lockig och brun på det där urblekta lagottoviset.

Eftersom vår hund har färger som en borderterrier, så undrar jag själv om det kan vara border terrier/dvärgpudel? Pappan var otroligt vig, hoppade och klättrade över allt. han hoppade upp på en veranda och spatserade på räcket som vilken katt som helst. Vår hund verkar ha fått hopp-genen från honom, för trots den långa taxryggen så hoppar han 80 cm stående (och då är han 32 cm i mankhöjd själv).

Nu är det fritt för spekulationer... Någon som har några idéer? I övrig har hunden (vad jag förstått) mycket av taxens mentalitet. han är envis, explosiv när han blir arg, gnäller högljutt när han känenr sig orättvist behandlad eller inte får gå med.

En annan egenhet han har som jag inte riktigt får ihop med taxen är att han är oerhört känslig i sin hud. han piper för minsta lilla, men kanske är det för att jag skämt bort honom?

Tack i alla fall för ditt engagemang cillamuffins. Det var roligt att någon gissade! :)

Men vad tror ni, vad för slags terrier kan det vara? Eller kanske är det ingen terrier alls? Jag önskar jag hade en bild på pappan, men om jag beskriver honom så såg han ut så här:

Mankhöjd: ca 40 cm
Päls: mjuk, lockig - fäller ej
Ögonfärg: Ljusgula ( :eek: )
Kroppsform: Kvadratisk med hög svansansättning
Öron: Hängande
Färg: Dassigt brun med grått i topparna
Karaktär: Vaktig och oerhört alert. Inte intresserad av främlingar. Stannade på gården och körde "polispatrull"-rundor.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 909
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 432
L
Hundavel & Ras Hej! Jag vet egentligen vilken ras som jag skulle ha om jag skulle ha en egen hund och det är golden retriever. Men tycker ändå att det...
Svar
19
· Visningar
1 798
Senast: yamyam
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 022
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vårföräldrar 2024
  • Gråter du?
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp