Bukefalos 28 år!

Gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den som beställde flisbil till kl halv tolv i natt utanför mitt fönster skulle jag vilja ta mig ett snack med... :rage: Det tog visserligen bara en halvtimme att flisa upp den där högen men det väckte 2/4 och jag kunde inte somna... Den fjärde var dock så slut att han sov innan han la ner huvudet på kudden och inget kunde väcka honom. :love:
Och så drog dikningsfolket igång igen vid halv sju... :arghh: Det löste jag visserligen med en kudde överhuvudet, men jag vaknade ändå till...
 
Det är väldigt fel dag att få en trasig diskmaskin och trasigt kylskåp när det är 30 grader varmt och man egentligen har en massa annat som borde göras...
 
Börjar sakna att inte ha ett kök och vatten där. Får gå ut och diska med vattenslangen.
Sen är ju det ju inte så kul att invänta tre skåpsluckor, som Ikea inte har fått in än. (Utgående modell på luckor).
 
Sjukt irriterad på en *pip* på Tradera. Hon vann en auktion i lördags, jag har tydligt skrivit i vinstmailet att jag skickar på lördagar och onsdagar. Eftersom pengarna kom senare än vad jag postat i lördags så skedde postning igår onsdag. Tydligen har inte brevet kommit fram idag torsdag, det kommer väl antagligen fram imorgon då istället och det är väl inte så jävla konstigt och ovanligt. Köparen har sms:at mig tidigare under dagen och frågat när jag skickat saken men då jag såg det sent så tänkte jag svara i morgon bitti istället (vill inte svara på sms till folk jag inte känner vid kl 23 liksom).

Happ, fick nyss negativt omdöme. Ingen motivering, ingenting, men jag antar att det har att göra med att hennes köp inte kom idag. Trots att auktionen gick ut i lördags. Det har alltså inte ens gått en vecka sen auktionen gick ut. Och som sagt, jag har skrivit att jag postar vissa dagar.

Fyfaaaaan för vissa köpare. :banghead:

Det värsta är att jag kände på mig redan från början att det skulle bli problem :devil:, baserat på flera olika saker. Tex att hon i princip spammade mig med sms i lördags eftermiddag för att "kolla att det var rätt nummer och att det verkligen funkar att swisha". Otroligt jobbig köpare. Ni vet, en sån där som skickar ett till sms med enbart "?" när man inte svarat på 15 min. :banghead:
 
Sjukt irriterad på en *pip* på Tradera. Hon vann en auktion i lördags, jag har tydligt skrivit i vinstmailet att jag skickar på lördagar och onsdagar. Eftersom pengarna kom senare än vad jag postat i lördags så skedde postning igår onsdag. Tydligen har inte brevet kommit fram idag torsdag, det kommer väl antagligen fram imorgon då istället och det är väl inte så jävla konstigt och ovanligt. Köparen har sms:at mig tidigare under dagen och frågat när jag skickat saken men då jag såg det sent så tänkte jag svara i morgon bitti istället (vill inte svara på sms till folk jag inte känner vid kl 23 liksom).

Happ, fick nyss negativt omdöme. Ingen motivering, ingenting, men jag antar att det har att göra med att hennes köp inte kom idag. Trots att auktionen gick ut i lördags. Det har alltså inte ens gått en vecka sen auktionen gick ut. Och som sagt, jag har skrivit att jag postar vissa dagar.

Fyfaaaaan för vissa köpare. :banghead:

Det värsta är att jag kände på mig redan från början att det skulle bli problem :devil:, baserat på flera olika saker. Tex att hon i princip spammade mig med sms i lördags eftermiddag för att "kolla att det var rätt nummer och att det verkligen funkar att swisha". Otroligt jobbig köpare. Ni vet, en sån där som skickar ett till sms med enbart "?" när man inte svarat på 15 min. :banghead:

Man ska aldrig bli förvånad, suck. Vilka puckon det finns. Jag brukar skriva i texten till mina auktioner att jag skickar senast 3 dagar efter inkommen full betalning, men att jag inte ansvarar för Postens/Schenkers leveranstider.
 
Här sitter jag på jobbet och är bitter... Men det är sista dagen före semester i alla fall. Sen ska jag vända mitt humör. Men just nu tänker jag nog vältra mig i bitterhet en stund. Bläh. Är mest sur på mig själv egentligen så kan inte ens skylla på någon annan.
 
Om det nu är så lätt för spyflugor/flugor att hitta in i lägenheten. Borde det då inte vara lika lätt att hitta ut i stället för att surra omkring och irritera?

De riskerar en flugsmälla
 
Precis vad jag behöver nu!
Gnälla
Har nog inget att gnälla för men känner mig jätteless på det mesta just nu. Är så trött och sliten fast jag snart varit sjukskriven i sju veckor. Har jättestress inom mig men har ingen aning om varför.
Men jag kan gnälla över att jag får lägga mig med ett väldigt blött handledsskydd som jag tvättat och inte hunnit torka. Men måste användas på nätterna.....
Så nu ligger jag i sängen och fryser och tycker ändå mer synd om mig själv.
 
Mår dåligt för att jag berättade för min pojkvän att jag inte kan vara i ett förhållande längre pga min hälsa och att jag inte känner samma sak längre (min hälsa är i botten pga min ätstörning, värdena har varit dåliga flera veckor nu och på gränsen till livshotande. Har ingen energi till något och han förstår inte), och han flippade totalt ur.
Han bor hos mig nu men åker hem imorgon så ville berätta face to face istället för via sms, och först började han försöka få mig att tycka synd om honom (typ "varför, vart kommer det här ifrån" osv, helt normalt so far), sen när jag sa att jag var tvungen att gå och sova så följde han efter mig i huset och blev förbannad, slog i saker och blev mer anklagande. Sen när inte det fungerade och jag bad honom gå tillbaka till sitt rum så jag kan få sova så började han kalla mig fula saker och vara riktigt elak, och när jag gick till mitt rum så följde han efter och började hota med att "råka" skada sig själv (typ "kommer du ihåg hur jag bröt handen förra gången", "ser du de här ärren" osv) och att det skulle vara mitt fel. Jag bad honom sluta och gå härifrån, då började han anklaga mig för min hälsa, att jag inte försöker osv och att jag bara är "lite stressad" och "vill bli inlagd på sjukhus för att jag är lite stressad av honom" (nej inte alls så att min puls låg på 27 när jag sov på hjärtintensiven och att mitt kalium värde är åt helvete, OCH HAN VET DETTA). Sen sa han att jag valde att vara sjuk och att det var mitt fel, och då fick jag nog och fick tag på mamma, då försvann han in på sitt rum och sen gick ut på en promenad.
Orkar inte. När blev han såhär? :cry::cry:
 
Mår dåligt för att jag berättade för min pojkvän att jag inte kan vara i ett förhållande längre pga min hälsa och att jag inte känner samma sak längre (min hälsa är i botten pga min ätstörning, värdena har varit dåliga flera veckor nu och på gränsen till livshotande. Har ingen energi till något och han förstår inte), och han flippade totalt ur.
Han bor hos mig nu men åker hem imorgon så ville berätta face to face istället för via sms, och först började han försöka få mig att tycka synd om honom (typ "varför, vart kommer det här ifrån" osv, helt normalt so far), sen när jag sa att jag var tvungen att gå och sova så följde han efter mig i huset och blev förbannad, slog i saker och blev mer anklagande. Sen när inte det fungerade och jag bad honom gå tillbaka till sitt rum så jag kan få sova så började han kalla mig fula saker och vara riktigt elak, och när jag gick till mitt rum så följde han efter och började hota med att "råka" skada sig själv (typ "kommer du ihåg hur jag bröt handen förra gången", "ser du de här ärren" osv) och att det skulle vara mitt fel. Jag bad honom sluta och gå härifrån, då började han anklaga mig för min hälsa, att jag inte försöker osv och att jag bara är "lite stressad" och "vill bli inlagd på sjukhus för att jag är lite stressad av honom" (nej inte alls så att min puls låg på 27 när jag sov på hjärtintensiven och att mitt kalium värde är åt helvete, OCH HAN VET DETTA). Sen sa han att jag valde att vara sjuk och att det var mitt fel, och då fick jag nog och fick tag på mamma, då försvann han in på sitt rum och sen gick ut på en promenad.
Orkar inte. När blev han såhär? :cry::cry:
Vilken jävla IDIOT! Tur att du gjorde slut med honom!
Nu kan det bara bli bättre:up:
 
@Aionee - :eek: vilket jäkla praktarsel, rent utsagt! Skönt att du blir av med honom och kan fokusera på dig! Ta det lugnt, tänk bara på dig, och låt honom klara sig själv. Fy!
Men du fixar det här, ta en sak i taget så löser det sig till slut :heart
 
Vilken jävla IDIOT! Tur att du gjorde slut med honom!
Nu kan det bara bli bättre:up:

@Aionee - :eek: vilket jäkla praktarsel, rent utsagt! Skönt att du blir av med honom och kan fokusera på dig! Ta det lugnt, tänk bara på dig, och låt honom klara sig själv. Fy!
Men du fixar det här, ta en sak i taget så löser det sig till slut :heart

Tack, idag känns det redan lite bättre. :heart
Han åkte för några timmar sedan utan för mycket knas. Men visst gjorde det lite ont när han lämnade de presenter jag köpte åt honom kvar i rummet på kudden (en av presenterna var ett handgjort armband speciellt gjort för honom köpt på en marknad i estland, kostade alldeles för mycket men tyckte det var värt det då). Men aja, kan inte förvänta mig mer av honom. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 288
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
3 740
Senast: Valle
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 838
Senast: Enya
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 694
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp