Bukefalos 28 år!

Gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ingen kontakt med pappa. När man bara vill höra av sig för att veta senaste skvallret och inte vill bry som om nåt annat kan det kvitta. :grin:
Och jag är ju vuxen och utflugen ur boet för länge sen.
 
Första semesterdagen och det ska regna hela dagen. Och imorgon och övermorgon och... Det passar inte! Jag har tusen saker att göra ute - och kort semester.
:rage: :mad:
 
Jag är väldigt less på min fot nu... Jag fick en kraftig stukning i januari men får fortfarande ont när jag går... Eller nej inte när jag går men när jag kommer hem så svullnar fotleden upp och det gör skitont! Träskor kan jag inte gå i alls...
 
...och nu vill jag gnälla på min kommun sm ska börja med insamling av matavfall. Det är jättebra!!

Men... för att få slippa den bruna tunnan måste man skaffa sig en godkänd kompostbehållare. VARFÖR?

Jag slänger enbart potatisskal, äggskal och teblad och grönsaksrens. De multnar fort tillsammans med övrigt trädgårdsavfall. Varför måste jag skaffa en komposttunna för tusenlappar? Morr.

jag har i alla tider slängt kompost "i en hög på marken". Eller på dyngstacken. Det har gått bra.
Nu måste jag skaffa en DYR åbäkig plastbehållare till tebladen.
:rage: :rage: :rage:
 
Fortfarande inte fått inbetalningsuppgifter på auktionen jag vann i torsdags. Grymt irriterad :devil: Om man nu är bortrest/inte har tid att kolla mailen/är upptagen med midsommar så kanske man inte skall lägga en auktion så att den går ut när man är så upptagen!?

Gnäll 2: Irriterad på att folk som vunnit mina auktioner inte betalat eller ens bemödat sig med att bekräfta. Ja, dom gick ut i fredags men samma där - om man är för upptagen med annat för att kunna betala så buda inte på något som går ut just då, inte utan att höra av dig innan. Ja, midsommar. Men om folk lagt in betalning i fredags/under helgen så hade det ju varit klart idag.

Irriterad as fuck.
 
...och nu vill jag gnälla på min kommun sm ska börja med insamling av matavfall. Det är jättebra!!

Men... för att få slippa den bruna tunnan måste man skaffa sig en godkänd kompostbehållare. VARFÖR?

Jag slänger enbart potatisskal, äggskal och teblad och grönsaksrens. De multnar fort tillsammans med övrigt trädgårdsavfall. Varför måste jag skaffa en komposttunna för tusenlappar? Morr.

jag har i alla tider slängt kompost "i en hög på marken". Eller på dyngstacken. Det har gått bra.
Nu måste jag skaffa en DYR åbäkig plastbehållare till tebladen.
:rage: :rage: :rage:
När de införde nytt sophämtningssystem i min hemby så tänkte de som kom med de nya tunnorna tilldela en soptunna till mina föräldrars vedbod. Hus som hus...
Även min farbrors sommarstuga fick en tunna fastän de inte behövde någon, de var ju typ aldrig där.

Kan du inte köpa en kompostbehållare och sälja den sen när de fått se bevis på att du har en? :angel:
 
Mina fötter och ben har svullnat upp av knott och myggbett... Jag försöker få någon ordning på det med allergimedicin men det hjälper bara väldigt lite, det kliar helt vansinnigt... :(
 
Har fått tag i ett virkat överkast på loppis, det är jättevackert och jag är glad samtidigt är jag skitförbannad på att det såldes för ynka 20 kronor när ett sådant handarbete till överkast för dubbelsäng tagit någon människas tid och möda.

Jag vill helt enkelt gnälla på att hantverk inte får den uppskattning deg förtjänar av andra människor.

SÅ hatten av till den fantastiska ( förmodligen kvinna) som skapat detta överkast som nu pryder min säng.
 
Har fått tag i ett virkat överkast på loppis, det är jättevackert och jag är glad samtidigt är jag skitförbannad på att det såldes för ynka 20 kronor när ett sådant handarbete till överkast för dubbelsäng tagit någon människas tid och möda.

Jag vill helt enkelt gnälla på att hantverk inte får den uppskattning deg förtjänar av andra människor.

SÅ hatten av till den fantastiska ( förmodligen kvinna) som skapat detta överkast som nu pryder min säng.
Varför betalade du inte mer då, för att visa din uppskattning för hantverket? :p
 
Men åååååh vad trött jag vart på min sura krängda sambo som igen sabbat en skön tv kväll med att starta ett gräl över en skitsak. Och JA! Han började! Han till och med erkänner att han började. När jag sa att det är väl rätt onödigt att säga så när du vet att jag alltid blir arg då så har han som svar " Ja men det är ju meningen att du ska bli arg och tänka till lite. .."
Ååååh vad jag tycker det är onödigt med folk som startar bråk.över petitesser !!
 
Fick en oväntad ångestattack förut. Hatar det. Två valeriana tog udden av det värsta men jag drar efter luft och är spänd som en stålfjäder. Vill sova.
 
Har lyckats gå upp sju kilo sen förra sommaren. JAG ÄR SÅ SÄMST. Måste sluta dricka irish coffe och käka bullar hela jävla tiden.... :banghead:
 
Har lyckats gå upp sju kilo sen förra sommaren. JAG ÄR SÅ SÄMST. Måste sluta dricka irish coffe och käka bullar hela jävla tiden.... :banghead:

Inte innan den 7:e ;) :D

Men helt allvarligt, du är smal och väldigt vacker (det har inte med smalheten att göra). Sedan förstår jag om du vill ändra till en kanske mer hälsosam kost men det är en annan sak :)
 
Inte innan den 7:e ;) :D

Men helt allvarligt, du är smal och väldigt vacker (det har inte med smalheten att göra). Sedan förstår jag om du vill ändra till en kanske mer hälsosam kost men det är en annan sak :)

Kan tänka mig att göra ett undantag den 7:e ;)
Tack du :love: Känner mig fläskig och ofräsch. Bör nog se över mina vanor rent hälsomässigt också :angel:
 
Har en riktig skräpperiod där orken och inspirationen är på noll. Försökte träna hundarna, men deras flams och okoncentration fick mig bara på sämre humör så jag lade ner det rätt fort för att inte ta ut nåt på de stackarna (säkert pga mitt mående de inte jobbar så bra som de brukar).
Ge mig min energi och lust tillbaka!
 
Förkyld sedan en månad tillbaka och har alldeles för mycket tid att hänga på Buke i stället för att göra det som jag planerat att göra...
 
Än en gång råkat ut för en människa som varken betalar sitt köp eller hör av sig.

Fan vad trött man blir, börjar tröttna på alla dessa troll. :arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
877
Senast: Ananazen
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 191
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
38
· Visningar
4 601
Senast: Fibusen
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
11 045
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp