Bukefalos 28 år!

Gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ett hål i höftbenet. (Gjort benmärgsprov). Det är lite ömt, egentligen inget att gnälla över.

Tar och gnäller över huvud-/nack-/ryggvärken i stället, den är jobbigare.
 
Suck... att människor inte kan hålla sina hundar kopplade! :rage:
Har nu smutsig kjol för att en hund kom springandes och hoppade upp på mig. Jag älskar hundar men denna gången var jag inte medskyldig och inbjöd hunden till att hälsa.
Ägaren: oj då.. men han är så glad, han älskar alla.
Jag var nära att fråga vart jag skulle skicka fakturan för kemtvätten :rage:
 
Suck... att människor inte kan hålla sina hundar kopplade! :rage:
Har nu smutsig kjol för att en hund kom springandes och hoppade upp på mig. Jag älskar hundar men denna gången var jag inte medskyldig och inbjöd hunden till att hälsa.
Ägaren: oj då.. men han är så glad, han älskar alla.
Jag var nära att fråga vart jag skulle skicka fakturan för kemtvätten :rage:

Vet du vem ägaren är? Skicka isåfall räkningen! :devil:
 
Men är det inte farligt att krossa långtidare? Jag har alltid fått höra att det är totalt livsfarligt att göra det för att koncentrationen i blodet blir alldeles för hög på en gång och att det i sig kan ge andningsdepression. Men det kanske är olika för olika preparat?

Jag förstår verkligen att du inte vill sätta dig på akuten. Det är fruktansvärt jobbigt att behöva vänta där, då är det bättre att ligga hemma och plågas och hoppas på att det ger med sig. Jag vet ju hur många timmar jag har fått vänta sammanlagt på akuten innan jag hade fått veta vad som felades med min mage och innan jag hade fått medicin som hjälpte för det mesta. De senaste gångerna jag har tvingats åka in har det varit med ambulans för då har "hemmamedicinerna" inte hjälpt och jag haft så ont att jag knappt har varit kontaktbar och då går det undan på akuten så då går det an. Tack och lov var det ett tag sedan det behövdes nu och jag hoppas att jag aldrig någonsin behöver åka in akut igen.

Ta hand om dig!

F'låt för det sena svaret, omständigheter utanför min kontroll, hehe.
Jo det är inget jag skulle rekommendera någon att göra. Nu har jag gått på morfin i 2 år så effekten är inte så dramatisk (eller snarare ens kännbar) för mig, men visst ska man helst ta dom snabbverkande. Det irriterande var ju att det var apoteket som hade läst fel. 1 tablett vid behov blev 1 tablett om dan :banghead:. Det gjorde att jag inte fick hämta ut förrän i augusti, det ordnade sig dock så all is well.
 
Ont i magen och knät. Är inte kul att jobba med folk som är våldsamma även om jag förstår varför.
Ser inte fram emot torsdagen då det kommer bli en tuff dag på jobbet och sen ska det komma hem folk hit.
Ont i magen är antagligen magkatarr men är lite värre än vanligt idag då jag fick en spark i den.
 
Vill kunna planera närmsta tiden, men ett sto som ska föla, men inte visar tecken på det gör att allt liksom bara stannar upp :(
 
Jag kan gnälla lite över att dikningsfolket drog igång kl 06 i morse för att sen ta 1,5 h paus kl 9... :meh: Men jag lyckades lägga kudden över huvudet och sova till halv åtta åtminstone...
 
Jag måste gå in och jobba 11½-12 timmar på lördag (08/08:30-20:00) när jag egentligen är *ledig* och ändå gnälls det för att jag inte kan jobba ända till 23:00 O_oO_oO_oO_o Say what liksom???
 
Gör min debut i gnälltråden genom att gnälla på den som ska leverera en resesäng jag beställt inför semestern, har följt den hela vägen och idag skulle den levereras och jag sitter och väntar ser då att det har uppdaterats med att leveransförsök gjort och nytt försök imorgon wtf! Ingen har varit här.
Sist detta företag skulle leverera så hann jag inte ens ta mej till dörren innan jag fått en lapp om att varan fanns hos grannen, tog 30sek-1min att ta mej ur soffan och gå 2.5m till dörren som höggravid med foglossning
Tror det blir en lapp på dörren imorn i stil med "jag är hemma så knacka på och vänta så kommer jag och öppnar"
 
blev uppsagd idag pga arbetsbrist. jag förstår orsaken men deppar ändå. jag har ju världens bästa jobb. Inte är det lätt att leta nytt jobb mitt i sommaren heller. Chefen bad att jag söker om det finns nya jobb i höst. Det är en tröst.

Och när jag kommer hem så är huset visserligen svalare än ute men myggorna tar sig in och jag har fått fem-sex myggbett som kliar så jag gråter.

Hur ska jag kunna sova när det är 25 grader varmt i sovrummet??
 
blev uppsagd idag pga arbetsbrist. jag förstår orsaken men deppar ändå. jag har ju världens bästa jobb. Inte är det lätt att leta nytt jobb mitt i sommaren heller. Chefen bad att jag söker om det finns nya jobb i höst. Det är en tröst.

Och när jag kommer hem så är huset visserligen svalare än ute men myggorna tar sig in och jag har fått fem-sex myggbett som kliar så jag gråter.

Hur ska jag kunna sova när det är 25 grader varmt i sovrummet??
Vilket jäkla skit, @tanten. :(

Det finns en del jobb ute nu, i alla fall i mitt län. Även undervisningsdito inkl SFI (om det är det som är aktuellt för din del).
 
Vilket jäkla skit, @tanten. :(

Det finns en del jobb ute nu, i alla fall i mitt län. Även undervisningsdito inkl SFI (om det är det som är aktuellt för din del).
Ja, det är invandrare som är min grej. Jag kollade ju en del i våras och det fanns jobb. helst vill jag jobba kvar i nuvarande organisation där jag känner chef och de orter som är aktuella. Men aktörerna är många.

Vad gäller SFi så är det så att det saknas sisådär 2500 lärare i landet så man rekryterar det man får tag i. Och där kommer jag in - som inte har lärarutbildning men utbildat större delen av mitt liv. ;)
 
Ja, det är invandrare som är min grej. Jag kollade ju en del i våras och det fanns jobb. helst vill jag jobba kvar i nuvarande organisation där jag känner chef och de orter som är aktuella. Men aktörerna är många.

Vad gäller SFi så är det så att det saknas sisådär 2500 lärare i landet så man rekryterar det man får tag i. Och där kommer jag in - som inte har lärarutbildning men utbildat större delen av mitt liv. ;)
 
@tanten: Fy så tråkigt :( jag hoppas du hittar något snart igen och som @aprilmaj säger, det behövs folk till SFI/andra åtgärder för invandrare.

Men även om ditt läge är någorlunda bra så förstår jag att det känns skräp. Vi får pigga upp dig på tisdagen ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
742
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 299
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
3 744
Senast: Valle
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 839
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp