Bukefalos 28 år!

En släkting till mig blev misshandlad av sitt ex och fick kvarskrivning+skyddad ID. Exet åker till polisen och gråter för att han är sååå orolig för henne, polisen hjälper honom att söka upp henne...
 
En släkting till mig blev misshandlad av sitt ex och fick kvarskrivning+skyddad ID. Exet åker till polisen och gråter för att han är sååå orolig för henne, polisen hjälper honom att söka upp henne...
Borde inte polisen ha koll/informeras om någon är "gömd"??
 
Ja det borde de ju. Men jag tror det var någon enskild polis som gjorde detta, som kanske inte visste, inte hela myndigheten. Fast det är ju lika allvarligt ändå. :(
Fast han borde ju ha slagit i något register för att kolla upp var hon fanns, där BORDE det ju vara någon markering
 
Du får tro precis vad du vill men säg inte att det är sanningen. Det är din sanning, inte den generella.

Men skriver jag det? Jag läste igenom mina inlägg och har missat skriva "" vid ett tillfälle (menade boken, inte själva ordet), men jag skriver också att det är vad jag tror, men alla får självklart ha sin egna åsikt. :)
 
Kan vi gå tillbaka till huvudfrågan, dvs huruvida det är möjligt att hålla sig gömd?
 
Jag tänkte på den här tråden igår efter att ha lyssnat på Krister och Morgan i P3. Där visade det sig att Krister med barn blivit fotograferad och syns på google streetview och de kom in på vad som hade hänt om de hade haft skyddad identitet. Hur förhåller en sig till en sådan här sak?
Vad gör en om en exponeras utan att vara medveten om det?
Har företag som google något ansvar? Och kan en, som en person med dold identitet, få hjälp i sådana här fall?
 
Är inte alla ansikten blurrade på Google Streetview? Så är det iaf på de personer jag känner som är med, men det går ju kanske att känna igen folk ändå...
 
Är inte alla ansikten blurrade på Google Streetview? Så är det iaf på de personer jag känner som är med, men det går ju kanske att känna igen folk ändå...

Enligt programmet så var de inte blurrade, vilket ju känns lite olustigt när det är barn inblandade och ingen har tillfrågats.

Nu har jag inte sett alla bilder, bara den de valde att lägga upp, så jag vet ju inte men har för mig att det var vad som sades.
 
@Killaloe - nu kollade jag också på bilden som ligger ute på Facebook, och där visas de inte framifrån och det är mest sådana personer jag har sett blurrade, men samtidigt så känner man ju lätt igen dom om man vet vilka det är.
 
@Killaloe - nu kollade jag också på bilden som ligger ute på Facebook, och där visas de inte framifrån och det är mest sådana personer jag har sett blurrade, men samtidigt så känner man ju lätt igen dom om man vet vilka det är.

Jag tror att de, på andra bilder, även visades ansikte. Men jag kan ju komma ihåg fel :) Blir ansiktena blurrade så är det ju klart mycket bättre än om det inte görs.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 940
Senast: lundsbo
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 161
Senast: cirkus
·
S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av våra gamla kompisar få somna in. Mattes hund ända ut i klorna. Då vi träffades så litade...
Svar
6
· Visningar
1 910
Senast: thea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp