Bukefalos 28 år!

Fast det är ju inte heller fastställt att den itne är sann. Enligt Marklund och Mia är den sann, enligt mannen som jagade henne är den det inte.

Det vi vet är att myndigheterna trott på Mia och att mannen är dömd för brott mot henne.
 
Fast det är ju inte heller fastställt att den itne är sann. Enligt Marklund och Mia är den sann, enligt mannen som jagade henne är den det inte.

Det vi vet är att myndigheterna trott på Mia och att mannen är dömd för brott mot henne.
Nja, Marklund anser sig väl delvis lurad då en del det Mia berättat visat sig inte stämma.
 
Jag kommer ihåg när den boken kom ut. Jag har inte läst den dock.
Min reaktion på debatten som följde var att hur kan någon ha trott att allt i den var precis sant, man vill väl inte lämna ut sig hur mycket som helst i en sån situation.

Nej, men faktumet är ju att det står att Emmas pappa tog sats och körde på Mias sambo, det var snarare Mias sambo som körde på Emmas pappa.
 
Fast det är ju inte heller fastställt att den itne är sann. Enligt Marklund och Mia är den sann, enligt mannen som jagade henne är den det inte.

Det vi vet är att myndigheterna trott på Mia och att mannen är dömd för brott mot henne.

Konstigt att då bland annat papper från hovrätt + soc visade sig inte stämma :)
 
Är det någon som vet nåt om att fly utomlands? Hjälp från myndigheter?
Vilken land skulle ni "rekommendera"?
 
Nu har jag läst "Mia- sanningen om Gömda". Jag kom ihåg när jag läste Gömda, på 90-talet och minns att den påverkade mig. Hur kunde detta pågå i Sverige??!!
Nu vet jag att det inte pågick, alls. Bara påhitt från Mia och Liza Marklund. Osama, mannen med de svarta ögonen är inte helt oskyldig, han har suttit i fängelse och slagit sin fru. Men han har inte gjort allt det som står i boken. Läsa boken, den förklarar mycket!
 
Nu har jag läst "Mia- sanningen om Gömda". Jag kom ihåg när jag läste Gömda, på 90-talet och minns att den påverkade mig. Hur kunde detta pågå i Sverige??!!
Nu vet jag att det inte pågick, alls. Bara påhitt från Mia och Liza Marklund. Osama, mannen med de svarta ögonen är inte helt oskyldig, han har suttit i fängelse och slagit sin fru. Men han har inte gjort allt det som står i boken. Läsa boken, den förklarar mycket!

Hur vet du att den boken är sanningen?
 
Hur vet du att den boken är sanningen?

Jag var tveksam först inför "sanningen...." eftersom "gömda" påverkade mig så mycket. Men samtidigt som jag skrev i mitt förra inlägg, kunde verkligen allt vara sant, kunde verkligen Sverige inte hjälpa en utsatt familj?
Så jag började läsa och insåg ganska snabbt att Mia hittat på mycket. Hon pratat emot sig själv och ljuger om vart och när hon befann sig på ställen. Personal som jobbat på vandrarhemmen de bott på berättar i boken när familjen var där, hur dottern betedde sig (som en vanlig unge, inte en inåtvänd som försökte ta livet av sig).
Läs boken så kan vi diskutera mer sen :)
 
Jag var tveksam först inför "sanningen...." eftersom "gömda" påverkade mig så mycket. Men samtidigt som jag skrev i mitt förra inlägg, kunde verkligen allt vara sant, kunde verkligen Sverige inte hjälpa en utsatt familj?
Så jag började läsa och insåg ganska snabbt att Mia hittat på mycket. Hon pratat emot sig själv och ljuger om vart och när hon befann sig på ställen. Personal som jobbat på vandrarhemmen de bott på berättar i boken när familjen var där, hur dottern betedde sig (som en vanlig unge, inte en inåtvänd som försökte ta livet av sig).
Läs boken så kan vi diskutera mer sen :)
Jag har läst bägge böckerna i tråden. Har jag förstått dig rätt, Du läser Gömda och tror att allt är sant, sen läser du en annan bok som motsäger Gömda och tror att allt i den boken är sant?
 
Jag har läst bägge böckerna i tråden. Har jag förstått dig rätt, Du läser Gömda och tror att allt är sant, sen läser du en annan bok som motsäger Gömda och tror att allt i den boken är sant?

Ja, jag trodde att Gömda var sann, det sades så och stod i den att den var sann, och kikar man tillbaka när den släpptes så är det inget som förnekas. Allt var sanning, så ja, jag trodde den var det. Men jag tyckte också att de var väldigt konstigt att inte Sverige kunde hjälpa till eftersom Mia och hennes familj var så utsatt. Varför skulle Sverige behandla dem så illa?
Sen läser jag sanningen och inser att det mesta@ Mia har skrivit om inte stämmer. Saker går inte ihop. Hon motsäger sig själv, jag väljer att tro på "sanningen" för det är den som är mest rimlig i mitt huvud. Men det är min åsikt, alla har olika, tur det!
 
Ja, jag trodde att Gömda var sann, det sades så och stod i den att den var sann, och kikar man tillbaka när den släpptes så är det inget som förnekas. Allt var sanning, så ja, jag trodde den var det. Men jag tyckte också att de var väldigt konstigt att inte Sverige kunde hjälpa till eftersom Mia och hennes familj var så utsatt. Varför skulle Sverige behandla dem så illa?
Sen läser jag sanningen och inser att det mesta@ Mia har skrivit om inte stämmer. Saker går inte ihop. Hon motsäger sig själv, jag väljer att tro på "sanningen" för det är den som är mest rimlig i mitt huvud. Men det är min åsikt, alla har olika, tur det!
Är det inte möjligt att ingen av böckerna är sann? Varför måste någon vara det?
 
Så kan det absolut vara, men jag väljer att tro på en av dem. Jag är kanske lättlurad och godtrogen, men det är vad jag tror iaf.
Det kan vara så illa i Sverige. Socialtjänst och polis är inte alltid så rediga som man tror. har ett exempel på det från IRL. Inte klokt, att det kan gå från den ena ytterligheten till den andra, fast där häpnade även polis mm över att allt bara las ner..
 
Man får såklart inte ha FB och liknande, inte barnen heller. Allt fler skolor inför fotoförbud på högtider osv så inga barn med skyddad identitet ska råka hamna på fel ställen.

Man får annat namn så man kan ju ha ett jobb och barnen kan gå i skola. Man får såklart se till att hålla väldigt låg profil, inte finnas i närheten av någon man känner eller där man kan kännas igen. Anhöriga kanske inte ens får veta var man finns. Man får ju ge upp allt, tyvärr.

Man får också ett annat personnummer, där vissa siffror byts ut till bokstäver. Det har vi på en del elever i våra register.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 940
Senast: lundsbo
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 160
Senast: cirkus
·
S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av våra gamla kompisar få somna in. Mattes hund ända ut i klorna. Då vi träffades så litade...
Svar
6
· Visningar
1 910
Senast: thea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp