Bukefalos 28 år!

Gudföräldrar/fadder

Mina barns gudmor bor i Kanada 😅 hon är dock i högsta grad närvarande, ringer via messenger och skickar-för barnen- spännande och annorlunda presenter. Bokhyllan är fylld av kanadensiska barnböcker. De få gånger hon har möjlighet att vara hem avsätter hon en stor tid bara för att vara med barnen trots att vi har stor släkt och familj som alla vill ha egentid med henne den korta stund hon har möjlighet att vara hemma. Så för våra barn är det nästan något lite guldskimrande över den där gudmodern.
Wow. Så delaktig är verkligen inte jag. Jag har å andra sdan inte varit så mkt för ungar innan heller även om det blir bättre med åren. Tror främst att det handlar om att jag inte känner dom. Ungar i samma ålder i stallet har jag inga bekymmer med, men vi har ju å andra sidan nåt gemensamt att snacka om.
 
Wow. Så delaktig är verkligen inte jag. Jag har å andra sdan inte varit så mkt för ungar innan heller även om det blir bättre med åren. Tror främst att det handlar om att jag inte känner dom. Ungar i samma ålder i stallet har jag inga bekymmer med, men vi har ju å andra sidan nåt gemensamt att snacka om.
En får väl tro att din syster viste om läget innan hon valde dig, tänker att hon kanske ändå är trygg med att du kan finnas där för barnen om det skulle behövas 🙂
 
Min son har en gudmor/fadder som vi har valt tillsammans 😁 Obs inte religiös på nåt sätt men hon är en nära vän och speciell för sonen så han tycker om att säga att hon är hans gudmor. Vi lärde dock inte känna varandra förrän sonen var typ 2.5 år så hon fanns ju inte med från början, men hon är stolt över sin titel och hon och sonen har en betydelsefull relation.

Jag hade liknande upplägg när jag var liten minns jag. Obs att mina föräldrar var kommunisthippies och absolut inte religiösa på nåt sätt, jag är inte heller döpt. Men jag minns att jag gillade det upplägget som liten ändå, jag kände mig lite extra ”sedd” av min gudmor/fadder och vi har behållit kontakten på egen hand sen när jag blev vuxen. Jag har bland annat lånat hennes lägenhet och passat hennes katter många gånger när jag var yngre.
 

Liknande trådar

  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
40 664
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 000
Senast: Farao
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 164
Senast: lilstar
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 158

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp