Bukefalos 28 år!

Gudföräldrar

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jamtland

Trådstartare
Det här med gudföräldrar tycker jag är en fin tradition även om den i dagens samhälle kanske inte har så stor "betydelse". Hur många av er har gudföräldrar till era barn, och, det jag undrar mest, hur många gudföräldrar har era barn?

Jenny
 
Sv: Gudföräldrar

Min Emil har 2 gudföräldrar, eller som det heter här dopvittnen, en gudmor (från min familj) och en gudfar (från pappans familj).
 
Sv: Gudföräldrar

Vi valde min bror och hans...ja nu är det fästmö ;) som Gudföräldrar till Theo.

Anledningen var att dom fanns där under hela min graviditet och ställde upp med ditt och datt.
Jag/vi gick på den gamla traditionen att OM ngt skulle hända mig och min sambo, dvs Theos föräldrar så skulle vi kunna lita på att han får en bra uppväxt. Vi valde också 2 personer som garanterat alltid kommer att finnas där vid alla högtidsdagar osv.

Nu har dom själva fått barn och jag är stolt faster till en William som nu är 1 v gammal :banana: Dom är helt enkelt toppen och går att lita på i alla väder :love:
 
Sv: Gudföräldrar

Min äldsta har sin faster och hennes man och sin moster och hennes pojkvän och min yngsta har min mans bästa kompis och hans flcikvän.
 
Sv: Gudföräldrar

Mina barn har en varsin gudmor, den ena är min bästa vän och den andra är min syster!

Mvh Angelina
 
Sv: Gudföräldrar

Våran son har min bror.

Det kändes så rätt, och fler gudfäder ville jag inte att han skulle ha, trots att brorsan då var sambo.
Och någonstans känns det valet bra i dag, då dem separerade i vintras efter alla dessa år.
 
Sv: Gudföräldrar

Jag har lyckan att vara gudmor till sex stycken barn! :love:

Min son har en gudmor, min kusin :bow:

* jenny *
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Har era barn någon gudförälder/gudföräldrar/fadder? Måste gudföräldrar vara ett par eller kan det vara en person i ett par som är...
2
Svar
23
· Visningar
2 686
Senast: miumiu
·
Övr. Barn Vad föredrar ni till era barn? Har alltid tänkt att jag vill ha mina barn i en liten byaskola för att jag själv gick 2år i en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 354
Senast: tanten
·
Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 761
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp