Gul spindel, någon som vet? *bild*

T

thea

hittade denna gula, mystiska spindel utanför häromdagen,

någon som har sett en sådan spindel innan här i sverige?

har googlat och har kommit fram till att det är en Goldenrod Crab Spider.

vi tog en bild, och det enda som är ändrat på denna bilden är "ramen".

spindel.jpg


blir lite nyfiken jue :D
 
Sv: Gul spindel, någon som vet? *bild*

Jag tror inte den är ovanlig.
 
Sv: Gul spindel, någon som vet? *bild*

ne de har ja me förstått nu.. men ja har aldrig sett en innan så jag blev så förvånad... :D
 
Sv: Gul spindel, någon som vet? *bild*

:rofl: :rofl: :rofl:
Igår kom min sambo in och berättade att han sett en snorgrön spindel, något liknade hade han aldrig sett... :eek:
Fråga han nu o japp, det var en sån där du visar! :D
 
Sv: Gul spindel, någon som vet? *bild*

haha okej, ja som trodde att de var en exotisk spindel som va hur giftig som helst, bara för att den va gul :o :angel:
 
Sv: Gul spindel, någon som vet? *bild*

thea skrev:
haha okej, ja som trodde att de var en exotisk spindel som va hur giftig som helst, bara för att den va gul :o :angel:
Du är inte ensam, det trodde han oxå och var mycket uppjagad i berättelsen om den snorgröna spindeln.. ;)
Gissa om han blev häpen när ja visa denna tråden... :) :D
 
Sv: Gul spindel, någon som vet? *bild*

haha, de tror ja säkert ;)
ja har sån livlig fantasi när det gäller just spindlar, så på 5 minuters funderande trodde ja att den kunde skjuta missiler.. :angel: :o :D
(behöver jag säga att jag är livrädd för spindlar?) ;)
 
Sv: Gul spindel, någon som vet? *bild*

Bläh för en äcklig spindel :eek:
/Natali som har aracnofobi
 
Sv: Gul spindel, någon som vet? *bild*

aa, den va äcklig.. men inte lika äcklig som källarspindlar :eek:
de är äckliga av nåt!! :D
 
Sv: Gul spindel, någon som vet? *bild*

Tänker du på dem med långa ben? Själv så tycker jag att den äckligaste spindelen är den som är stooor med långa tjocka ben och en tjock kropp (finns i nästan alla hus i Norge) :eek: När den är "utplattad" så är den nästan lika stor som ett cigg paket (25 packe).
 
Sv: Gul spindel, någon som vet? *bild*

ne, ja menar de som är svarta och "tjocka".. hehe..(så bra förklaring.. ;) )

va?! såå stora? *vill inte åka till norge* ;)
 
Sv: Gul spindel, någon som vet? *bild*

Aha - urk :eek: äckligt. Ja dem är sjukt stora - har aldrig sett det förut, men när jag flyttade till Norge så såg jag dem för första gången i mitt liv. Aldrig sett värre och så är det Norges svar på källarspindlar :crazy:
 
Sv: Gul spindel, någon som vet? *bild*

Kanske du skulle ta och adoptera den ;) hehe *skojar-så-bli-inte-sur-nu* :)
 
Sv: Gul spindel, någon som vet? *bild*

Hehe glöm sånt, när jag ser såna där pluttar kryper det i hela mig - skulle inte palla en hemma också så jag får se den hela tiden :D
Näe, mig ska köra på fågelspindel istället nån gång :d :love:
 
Sv: Gul spindel, någon som vet? *bild*

thea skrev:
hittade denna gula, mystiska spindel utanför häromdagen,

någon som har sett en sådan spindel innan här i sverige?

har googlat och har kommit fram till att det är en Goldenrod Crab Spider.

vi tog en bild, och det enda som är ändrat på denna bilden är "ramen".

spindel.jpg


blir lite nyfiken jue :D

Den här spindeln tillhör släktet krabbspindlar och är svensk. Eftersom den är grön, så kan den vara svår att upptäcka i grönskan men den är inte ovanlig. Än värre än det här var en betydligt större spindel av släktet korsspindlar som jag stötte på bland vinbärsbuskarna. Den var också grön, men stor som en källarspindel fast med större och fetare kropp och ett kors på ryggen. De är faktiskt giftiga men man måste vara överkänslig för att bli allvarligt sjuk av dem. det blev inte fler vinbär plockade av mig bland de buskarna efter den upptäckten. Isch! Fast jag tycker de har rätt att leva bara de inte är där jag är! tycker inte om att få kryp på mig! Iiiiiiii.......!!!!!!!!!!!!
 
Sv: Gul spindel, någon som vet? *bild*

SkorpSmulan skrev:
Fy så vidrig!

Vidrigt?!?! tycker du fågelspindlar e vidriga?!?! :p
vi har en rosahårig fågelspindel på skolan..Bertha...hon e jätte fin å jätte snäll :D avgudar henne verkligen :bump: hehe

Berthaa.JPG


inte bästa skärpan men :p d e min lilla ängel :D eller ajg menar spindel :p :banana: :banana:
 
Sv: Gul spindel, någon som vet? *bild*

nämen den va ju fiin :) och vilken kvalité på bilden!! vad är det för kamera du har??
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
860
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 195
Senast: Snurrfian
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 454
  • Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
728
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp